Tuesday, August 26, 2014

Penderita jerawat kronik anda perlu kan ZINC!





Assalamualaikum
Salam sejahtera


Satu perkara yang saya nak share penting dan sangat di perlukan oleh penderita jerawat! Hehh macam teruk je dengar sedas ayat penderita itu. Yalah bagi yang sekian lama belum jumpa jalan penyelesaian kepada masalah jerawat yang tak stop bertapak di wajah memang lah derita nama nya kan...

Okeh ambik contoh saya aja lah. Saya seorang penderita jerawat sejak dari sekolah sehingga lah berkahwin dan beranak pinak tetap tak pernah berhenti menerima kehadiran JERAWAT!

Sehingga saya menjadi begitu obses pada mana mana sahaja produk yang di cadang kan namun semua nya adalah sia sia dan merupakan satu pembaziran.

Saya berhenti menggunakan produk dan beralih kepada makanan tambahan untuk kulit.  Sudah tentu SHAKLEE pilihan saya.  Ternyata ada perubahan walaupun lambat.  Orang kata biar lambat asal berkesan!

Mula nya saya hanya ambik vit e shaklee.
Bergantung kepada jenis kulit, vit E kurang sesuai untuk kulit yang berminyak. Sebab boleh menyebabkan kulit jadi lebih berminyak...kan fungsi nya vitamin E melembap kan kulit.

Bila berminyak, acne senang nak tumbuh dan cepat merebak.. Sebab tu jerawat jadi lambat nak sembuh.

Pakar kulit mencadangkan ZINC paling terbaik rawat masalah jerawat.
saya memang amalkan ZINC. Bila jerawat tumbuh je kat muka, saya akan ambik 1-2 tablet zinc sehari. Dan, memang betul!! Jerawat sangat cepat kecut. Dan tak berjangkit pada bahagian muka yang lain.




Alhamdulillah.. Akhirnya jumpa juga penyelesaian kepada masalah ni. Sekarang ni pun dah tak ada jerawat2 besar kat muka. Muka makin licin macam tak percaya jerawat dah tak bersarang di muka.



Bagaimana zinc merawat masalah jerawat

1) Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit
2) Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) --> Membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat
3) Zinc boost immune system --> Membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
4) Zinc is an important co-factor in helping the body to process vitamin A and E; yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat
Zinc - Vitamin A - Vitamin E --> Gabungan ketiga-tiga vitamin dan mineral ini membantu tubuh mengawal hormon. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan pada kulit
5) Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar
6) Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan --> Kedua2nya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal


Jom ambik zinc!
Murah sebotol comel ni. Saya yakin semua mampu beli sebotol zinc ni. Kalau masih rasa tak mampu tak tahu nak cakap lah...jom lah saya ajar buat biz shaklee untuk tambah income  hihii..


Berminat untuk dapat kan sebotol zinc boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah.

Fiza
WhatsApp 019 5021698
Telegram 0134821698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS

Monday, August 25, 2014

Peppermint Ginger Plus Shaklee: Pelega Perut Sebu Dan Berangin




Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera..

Salam Isnin. Hari minggu yang sangat busy. Hari Sabtu keluar jam 8 pagi, balik semula ke rumah jam 11 malam. Ahad pula memenuhi jemputan kenduri dan pergi celebrate annivesary perkahwinan kami yang ke 7 tahun. Alhamdulillah..

Jumaat malam yang lepas, keluarga mertua saya datang. Buka saja pintu semerbak bau cempedak. Ya Allah, wanginya. Dalam fikiran, nak kerjakan cempedak ni buat cempedak goreng. Dah lama teringin tapi malas nak beli sebab harga cempedak goreng mahal sangat kat area sini. Tak puas makan kalau beli.

Jadi, Ahad pagi saya bancuh tepung untuk goreng cempedak. Buahnya besar-besar sungguh. Puas la hati makan sebab sebiji besar tu kami berempat je yang kerjakan (keluarga mertua balik Sabtu petang). 

Tak sampai sejam lepas tu, mata mula berpinar. Kepala mula berdenyut. Sendawa tak henti-henti. Saya mula rasa itu akibat penangan cempedak. Sebelum ini ok saja, tak pernah pulak alah pada cempedak. Mungkin kerana saya makan terlalu banyak menyebabkan perut pun jadi sebu. Nasib suami tidak outstation, jadi saya mintak dia pictkan kepala.



Tapi, jemputan kenduri kena pergi juga sebab merupakan jemputan kawasan kejiranan. Itu pun, lewat sangat dah pergi Semua gara-gara saya tidur tak boleh bukak mata lepas balik dari celebrate annivesary.

Dan, kalau nak tahu, sehingga hari ni sebu perut masih terasa. Masa menulis ni, saya baru saja menelan sesudu Vivix sebab saya rasa badan saya letih sangat. Alhamdulillah, ada sedikit tenaga nak menulis. Kalau tak, memang melepek je kat sofa.Hihi..

Masa cek stok vitamin tadi, saya terpandang botol Peppermint Ginger Plus. Ya Allah..mula salahkan diri sendiri kenapa saya lupa nak ambil vitamin Peppermint. Dua hari menahan sebu perut tak tahu nak buat apa sebabnya saya jarang alah pada sebarang makanan. Itu yang tak ingat perisai kepada makanan berangin rupanya ada di rumah.



Peppermint Ginger Plus Shaklee dihasilkan daripada gabungan halia, cekur manis, daun pudina dan daun adas.  Jom tengok sket apa fungsi Peppermint Ginger Plus

  1. melegakan otot perut
  2. berfungsi sebagai penenang kepada perut sebu
  3. membantu masalah penghadaman
  4. mengurangkan masalah mabuk laut/darat
  5. melegakan ketidakselesaan perut akibat salah makan
  6. menghalang muntah selepas pembedahan
  7. melegakan sakit perut dan gejala flu
  8. melegakan masalah pencernaan
  9. memberikan peredaran tenaga kepada badan dalam badan dan perut.
  10. menghilangkan masalah kembung perut

Alhamdulillah, selepas pengambilan Peppermint Ginger Plus, perut yang sebu ni beransur-ansur kurang. Kerja rumah pun dah boleh buat seperti biasa. Takde dah nak mepelek-lepek kat sofa je seperti semalam dan awal pagi tadi.

Bagi anda yang memang mudah alah dengan makanan berangin, Peppermint Ginger Plus memang wajib ada sebagai perisai masalah angin dalam badan. Angin ni bukan sahaja buatkan kita tidak selesa, malahan tiada mood dan letih nak buat sebarang kerja. Jadi, memang wajiblah pesan sebotol untuk diri anda.

Cara makan Peppermint Ginger Plus anda boleh baca di SINI

 

 Testimoni Peppermint Ginger Plus


 

 

 


Bagi anda yang nak cuba Peppermint Ginger Plus, anda boleh hubungi saya Fiza Wassupp 0195021698
 


Kepentingan Detoks dan Penyelesaiannya Dengan Agen Detoks Shaklee




Assalamualaikum semua,

Kita biasa mendengar ibu-ibu membersihkan rumah masing-masing, bermula dengan menyapu sampah, kemudian vakum habuk-habuk selepas tu mop pulak lantai semua kan. Bagaimana pula dengan badan kita? Pernah tak kita rasa nak membersihkan bahagian dalaman tubuh kita? Bahasa yang mudah adalah detoks. Detoks adalah cara yang paling sempurna untuk memulihkan badan dari rumah terbuka, majlis hari jadi, atau reunion sekolah misalnya yang kita hadiri setiap cuti hujung minggu.

detox


Bukan sekadar membawa keluar semua toksin dari dalam badan, bahkan detoks akan membuatkan badan anda terasa segar dan detoks sememangnya membuatkan anda tampak lebih cantik bermaya. Bukan hanya jus-jus yang anda perlu ambil untuk melengkapkan pembuangan toksin, bahkan anda perlu ubah cara pengambilan makanan secara menyeluruh. Maknanya kita ubah cara kita diet. 

Setiap makanan yang telah kita ambil dan memang kita rasa sedap sangat sebenarnya bakal mengundang ketidaksihatan pada badan kita. Saya sendiri amat menggemari makanan ala barat dan sering makan makanan segera bergoreng yang mengandungi kalori yang sangat tinggi. Walhal kalori yang diperlukan oleh wanita hanya 1600 kcal sahaja sehari. Pengiraan kalori makanan di entry CARA KIRA KALORI sangat membantu saya mengira untuk memastikan jumlah kalori harian saya tidak terlalu tinggi.

Sumber Detoks Paling Baik

Gambar di atas menunjukkan makanan yang mampu membantu anda mencuci toksin di dalam badan. Paling bagus jika anda mampu menanam sendiri buah-buahan dan sayuran ini. Sebab kebanyakkan orang Eropah yang masih sihat walafiat, mereka tidak mengambil makanan jenis sayuran dan buah-buahan dari sumber yang mereka tidak yakini tetapi mereka memilih untuk berkebun dan menanam sendiri sayuran tersebut.

Peraturan untuk makanan seimbang adalah dengan memakan buah dan sayuran. Itu secara umumnya. Tetapi untuk membersih secara menyeluruh, anda memerlukan buah dan sayuran yang lebih spesifik.

BUAH-BUAHAN DAN SAYUR-SAYURAN UNTUK DETOKS

Asparagus
  • Terkenal sebagai makanan anti kanser kerana ciri-ciri pembersihan yang dimilikinya. Asparagus membantu mengangkut toksin dan ini akan membudahkan toksin tersebut dikeluarkan dari badan. Asparagus juga kaya dengan vitamin, mineral dan serat yang baik untuk kesihatan menyeluruh
Halia
  • Merupakan detoks yang amat berkuasa kerana ianya adalah sumber anti-keradangan, pencernaan, dan peningkat tahap imun badan kita.Jadi, jangan memandang remeh akan kebolehan halia ya.
Epal
  • Epal sememangnya terkenal dengan kandungan serat yang tinggi yang menyerap secara perlahan-lahan di dalam tubuh kita. Epal mengandungi asid glucaric yang akan membantu mengeluarkan toksin dari badan. Jika ada yang mengatakan epal menggemukkan, jadikan epal sebagai snek di kala anda amat-amat memerlukan makanan.
Avocado
  • Avocado mengandungi antioksidan termasuk gluthatione yang menghalang karsinogen dan membantu hati membawa keluar toksin semasa proses detox.
Kubis
  • Kubis seringkasi dipandang rendah setiap kali kita singgah untuk makan di gerai-gerai. Tahukah anda bahwa kubis memainkan peranan dalam membantu badan menguraikan dan membawa toksin keluar dari badan. Disebabkan kubis adalah sumber anti-keradangan, dan kaya dengan vitamin maka ia juga membantu menegangkan kulit dari kedutan keran ia rendah kartisol
Bayam
  • Biasanya kita kaitkan bayam dengan kuat. Sebab apa? Sebab kita biasa menonto Popeye. Setiap kali dalam kesusahan, pasti Popeye mencari bayam kan. Sebenarnya bayam adalah elemen yang penting juga dalam membantu hati menguraikan dan membuang bahan tidak diperlukan oleh badan kita.  Bayam juga kaya dengan viatamin A,C dan B-6. Dan mengapa Popeye sering memakan bayam terjawab kerana bayam mengandungi sumber zat besi dan magnesium.
Bawang Putih
  • Bawang putih membantu membersihkan badan kerana kemampuannya melawan segala radikal bebas dan ia termasuk dalam kategori immune-booster. Tambahkan dalam menu makanan atau masakan anda dengan banwang putih bagi memastikan anda mendapat dos yang secukupnya. Dan saya difahamkan bahawa bawang putih sangat baik untuk melegakan selsema dikalangan kanak-kanak. Anda hanya perlu goreng dengan sedikit minyak zaitun dan lenyekkan sebelum di sapu ke telapak kaki anak-anak anda.

Keperluan inilah yang amat-amat ditekankan dalam detoksifikasi. Jadi, sumber-sumber in amat wajar kita amalkan dalam kehidupan seharian. Bagi memastikan anda tidak perlu bersusah payah menyediakan segala keperluan yang saya terangkan di atas, Shaklee yang terkenal sebagai gergasi suplemen dunia, telah pun menjalankan kaji selidik secara terperinci sehingga terhasilnya pelbagai detox yang amat baik untuk kesihatan anda.



SENARAI DETOKS TERBAIK SHAKLEE



  • Herblax amat baik untuk proses detoksifikasi terutamanya yang melibatkan usus besar. Penyerapan vitamin yang lain akan lebih berkesan setelah usus kita dibersihkan oleh Herblax. Herblax akan memberi kesan yang lembut dan tidak menyakitkan seperti detoks yang lain. Anda akan mengalami keselesaan setelah mengalakan herblax.Amalkan 3-4 biji untuk setiap 3 kali seminggu sebelum tidur untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Nak turunkan berat badan? Inilah masanya. Dan saya amat menyarankan anda yang sembelit untuk mencuba Herblax. Bacaa bagi mereka yang mengalami sembelit di entry SEMBELIT DAN HERBLAX



  • Peppermint Ginger Plus terdiri dari Pudina yang akan melegakan otot dan memberi ketenangan. Pudina juga membantu dalam penghadaman dan melegakan kesakitan akibat gastrik serta mengurangkan rasa loya dan mual. Bahan lain yang terdapat di dalamnya adalah Halia yang bertindak membuang angin, memberi keselesaan pada perut dan usus, dan merembeskan enim salvia untuk pencernaan. Selain itu, Pokok Adas yang terkandung dlaam Peppermint Ginger Plus pula bertindak untuk menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut dan membantu dalam masalah allergy di dalam usus.





  • Garlic mampu mengeluarkan raksa dari dalam tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam yang paling bertoksid yang akan meningkatkan tekanan darah. Garlic mampu melingdungi sel-sel dari kemusnahan disebabkan oleh logam tersebut dan membantu mencegah kerosakan hati. Kajian menunjukkan pengambilan Garlic dari 2-4 biji sehari mampu menurunkan tekanan darah tinggi, melindungi jantung dan mengelakkan strok.





  • Bahan yang terdapat dalam DTX Complex adalah Milk Thistle yang bertindak sebagai antioksidan, Schizandra Chinensis pula berperanan menghalang toksin menghuni badan kita, Cendawan Reishi juga merupakan sumber antioksidan , Dandelion mempunyai Cynarin yang melancarkan pengaliran cecair hempedu, Kunyit yang seperti kita sediamaklum untuk mencegak kanser hati dan memberi kesihatan kepada hempedu , dan Esktrak Artichoke juga mengandungi Cynari bagi membantu kelancaran cecair hempedu ke tahap normal.



Dengan sumber detoks yang telah saya nyatakan tadi, maka amat mudah bagi pengguna di luar sana yang masih tercari-cari detok yang bersesuain dengan badan dan keperluannya telah dinyatakan dengan terperinci.
Kita bertanggungjawab ke atas kesihatan diri kita. Maka, ikhtiarkan sesuatu yang akan membuatkan diri kita berterima kasih kembali kepada kita.

Nak dapatkan sumber detoks yang dijelaskan tadi? Atau anda inginkan penjelasan lanjut tentang produk Shaklee yang meletop tu? Saya boleh dihubungi dengan Whatsapp/ SMS/PM ke 0195021698


Credit to


Derita si 'Tumit Tinggi'





Assalamualaikum viewers dan shaklee sekalian..



Memakai kasut tumit tinggi adalag sau kemestian bagi wanita zaman ini. Namun tahukah anda bahawa kasut tumit tinggi menyumbang kepada sakit yang dideritai oleh para wanita? Berikut adalah 10 senarai teratas sakit kaki yang selalu terjadi....

10 Senarai Teratas Sakit Kaki yang Dideritai oleh Para Wanita :
  1. Lepuh (55%)
  2. Rekahan Tumit  (45%)
  3. Veruccas (28%)- sejenis ketuat yang disebabkan oleh ‘human papilloma virus’ (HPV), yang berlaku pada tapak kaki atau pun jari-jemari kaki
  4. kematu (24%) – kulit yang menebal; menimbulkan kesakitan
  5. Kuku Mencengkam – (20%) dan kutu air (20%)
  6. Bunion (13%) – kecacatan bertulang pada pangkal ibu jari kaki yang besar
  7. Masalah Sendi  (11%)
  8. Bau kaki yang keterlaluan (9%)
  9. Artritis (8.8%) – keradangan menyakitkan dan kekakuan sendi
  10. Masalah otot (8%)




Ini berlaku kerana terjadinya kekurangan imbangan antara badan dengan kasut yang dipakai itu. Kajian dijalankan untuk menyiasat kesan kasut tumit tinggi terhadap tulang belakang dan send-sendi lain seperti pinggul dan lutut. Apa yang mereka dapati adalah dengan memakai dan berjalan menggunakan  kasut tumit  tinggi menyebabkan perubahan pada postur tulang belakang kerana tumit diletakkan dalam keadaan tinggi,manakala tulang pinggul berkeadaan terkeluar ke hadapan

Tekanan tersebut akan membawa kepada osteoartritis. Bukan sahaja sendi akan terjejas, telah dilihat bahawa pemendekan otot betis dan dan tendon Achilles, jika berjalan dengan tumit tinggi. Ini akan meningkatkan kadar kelaziman fasciitis plantar yang mengikut ahli fisioterapi tiada penawar yang cepat melainkan rawatan berterusan dan harian.



Osteoarthritis berpunca dari kehilangan bendalir pada sendi yang akan mengakibatkan pergeselan pada tulang ke tulang yang akan menyebabkan kesakitan ketika berjalan dan melakukan aktiviti fizikal.





Fasciitis plantar pula berpunca daripada tekanan keatas tendon yang akan mengakibatkan kecederaan yang kesakitan yang berpanjangan jika tidak dirawat secara pakar dan berterusan. Akibatnya penderita sakit ini akan mengalami kesakitan yang berterusan di bawah tumit kaki ketika berjalan.

Begitu deritanya si Tumit Tiggi ini... Pelbagai kaedah yang boleh dilakukan untuk mengurangkan simptom dan kesakitan itu antaranya : 

1. Bertukar kepada kasut comfort






2. Bertukar kepada kasut yang lebih rata permukaannya




3. Pengambilan kalsium setiap hari






4. Pengambilan suplemen kesihatan yang semulajadi secara konsisten





Cadangan dari Shaklee adalah advanced joint health tablet dan Ostematrix yang mampu membantu membekalkan kalsium dan mengurangkan kesakitan terhadap penderita ini.



AJHT (advanced joint health tablet) membantu dalam meningkakan keselesaan sendi dan pergerakan .Diformulasikan daripada 100% sayur-sayuran dapat membantu bagi penderita si tumit tinggi.




Ostematrix pula membantu membekalkan kalsium harian yang kekurangan didalam sendi dan tulang kerana kekurangan pengambilan kalsium pada setiap hari . Ia membantu untuk melegakan kesakitan dan stress pada si pesakit.

Mahu dapatkan set sendi ini?

Boleh terus hubungi saya terus 

Fiza Wassupp 0195021698



Credit to   ---->



PETUA MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT





Assalamualaikum
Salam sejahtera


kulit cantik


Mesti risau kan kalau jerawat tumbuh kat muka ni, jadi tak senang duduk pun ada. Tapi lagi risau kalau parut jerawat yang sedia ada tu tak nak hilang. Boleh stress dibuatnya hehe. Jadi kat sini saya nak kongsikan beberapa petua untuk menghilangkan parut jerawat (Sumber : Pa & Ma). Jemput baca.


PETUA UNTUK MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT

  1. Ambil sedikit madu. Campurkan dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut ke tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya dua hari sekali.
  2. Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Tempelkan pada parut jerawat dan amalkan selalu.
  3. Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka yang berparut setiap malam. Keesokannya, cucilah menggunakan air suam.
  4. Kisar timun dan tapiskan airnya. Tampalkan hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Kemudian cuci bersih dengan air suam.
  5. Rendam beberapa helai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka dua kali seminggu.
  6. Tumbuk sepuluh helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat . Setelah kering, cuci muka dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.

Tapi, kalau tak suka nak susah-susah ni asah kulit kayu manis ke, nak blend timun ke, nak cari daun senduduk ke, ada cara yang lagi mudah untuk hilangkan parut jerawat. Nak tau?


BAGAIMANA VITAMIN E COMPLEX & ESP MEMBANTU MENGURANGKAN PARUT JERAWAT?



Ramai yang dah sedia maklum bahawa Vitamin E berfungsi untuk mengurangkan jeragat, parut & jerawat selain mengandungi antioksidan yang tinggi dan bertindak untuk awet muda. Nak dapatkan lebih info bagaimana Vitamin E dapat membantu dalam mencantikkan kulit wajah? Jemput baca KULIT CANTIK DAN SIHAT DENGAN VITAMIN E. Selain itu, parut strecth mark menjadi semakin pudar. Ada banyak lagi manfaat Vitamin E sebenarnya, jom baca VITAMIN E VITAMIN CANTIK. 

ESP pula merupakan sumber protein yang penting untuk memperbaiki tisu dan sel. Ia juga sangat penting dalam menggantikan sel-sel lama dan mati. Otot, rambut, kuku, kulit kita semua dibentuk dari protein. Jadi bila sel kita terjana kembali dengan cepat, itulah sebab kulit kita pun nampak cantik muda dan glowish, parut jerawat pun cepat hilang. Jom baca lagi KHASIAT ESP SHAKLEE untuk kulit yang sihat.

* Kalau nak tahu, Vitamin E & ESP ini boleh juga dijadikan masker harian anda.



Berminat?

Nak dapatkan  VITAMIN E + ESP atau Suplemen Shaklee yang lain?

Hubungi saya sekarang! Hanya tindakan bijak anda sekarang mampu merubah kesihatan anda dan orang-orang kesayangan anda pada masa hadapan.

Dapatkan produk Shaklee pada harga ahli dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Penjimatan seumur hidup menanti anda.


Credit to 




Hubungi saya
Fiza Wassupp 0195021698




Khasiat Garlic Shaklee





Khasiat Garlic Shaklee










Assalamualaikum.... Good morning semua...

Hari ni saya nak kongsi pasal khasiat dan kebaikan Garlic Shaklee. Seperti yang kita sedia maklum, bawang putih sememangnya mempunyai khasiat yang banyak. Kalau dalam masakan pun, kita pasti memerlukan bawang putih ini kan? Tak ada bawang putih, seolah-olah tidak lengkap masakan kita itu.. Apa tidaknya, bawang putih lah pembangkit bau di dalam setiap masakan. Hurmmmm... dapat saya bayangkan bau bawang putih yang di tumis di kuali... Sungguh harum baunya....

Khasiat Garlic Shaklee ini memang sangat banyak. Boleh rujuk entri saya ini juga >>>Khasiat Garlic

Disini saya ingin kupaskan secara mendalam mengenai khasiat garlic ini..



Khasiat Garlic Shaklee

1. Mengandungi spearmint
~ Ia berfungsi untuk mempertingkatkan lagi sistem penghadaman dan fungsi jantung kita.

2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi
~ Garlic shaklee adalah antibiotik semulajadi. Ia selamat untuk kegunaan jangkamasa panjang. Selain itu ia membantu meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida

3. Menghalang alergi
~Garlic juga membantu mempertingkatkanpenyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis

4. Mempertingkatkan sistem penghadaman
~Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman. Ia mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik.

5. Memoderat tekanan darah tinggi
~Dengan mengambil 2-4 tablet garlic, ia akan menurunkan tekanan darah tinggi sebanyak 8 point. Ini telah di buktikan dengan kajian

6. Detoksifikasi
~Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia

7. Menurunkan kolesterol
~Garlic juga mampu menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

8. Mencegah kanser~Garlic mampu membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser-Nitrosamine

9. Menstabilkan glukos
~Ia membantu menstabilkan glukos di dalam tubuh kita

Wah, banyak kan khasiat garlic Shaklee ni... Bukan hanya di hasilkan dari bahan semulajadi malah khasiatnya terlalu banyak. Jadi, tidak hairan lah kalau ibu bapa kita di zaman dahulu memang gemar memakan bawang putih yang di bakar... (Teringat pengalaman saya sendiri sewaktu kecil dahulu)

2 tablet Garlic Shaklee bersamaan dengan 2 ulas bawang putih...


Teringin mencuba sendiri???
Jom dapatkan hari ini....!!!
 


**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,terat, cure or prevent any disease**




Credit to  http://vitaminterbaikku.blogspot.com



Berminat hubungi saya 
Fiza Wassupp 0195021698



Sunday, August 24, 2014

ALFALFA ketatkan vagina!






Assalamualaikum
Salam sejahtera



Proses hamil dan bersalin merupakan satu pengorbanan besar yang di laku kan seorang wanita dalam pada bersedia untuk menjadi seorang ibu.

Namun dalam proses ini mengundang masalah lain yang tidak harus di pandang ringan dan di abai kan oleh para wanita iaitu kualiti hubungan intim!

Biasa lah kan bila dah melalui proses bersalin sudah tentu lah pelvik akan terbuka luas. Jadi ada banyak cara samada kaedah tradisional atau moden untuk mengatasi masalah kelonggaran vagina!
Jadi sebagai seorang wanita sudah tentu lah harus menjaga aset yang satu ini demi menjaga kualiti hubungan intim suami isteri.


Jadi, apa yang perlu dibuat?

Pelbagai kaedah rawatan yang anda boleh buat iaitu bertungku, bertangas  mengurut, sauna, scrub dan bersenam. Rawatan tradisional seperti membasuh vagina dengan air daun sirih juga amat berkesan dalam memelihara kesihatan vagina. Ia juga berfungsi untuk merawati luka-luka di dalam. Sirih juga bagus untuk membunuh kuman-kuman di kawasan vagina yang menyebabkan kegatalan dan membersihkan vagina serta menghilangakan keputihan.

Selain daripada itu, anda juga dicadangkan untuk membuat senaman kegel atau dikenali sebagai kemutan di faraj.


Cara-caranya adalah:

Lakukan kemutan seperti anda ingin menahan air kencing selama 2-3 saat.
Lakukan 25 kali sehari, dalam tiga kali sehari tak kiralah anda duduk di mana. Orang tak perasan pun. ;)
Jangan kecutkan otot perut & punggung semasa membuat senaman ini ye.



Cara moden yang boleh di cadang kan adalah vitamin SHAKLEE yang memang terbukti mesra pengguna.

Ramai yang suka dengan vitamin SHAKLEE. Salah satu produk yang bagus untuk mengetatkan vagina adalah ALFALFA.



Fungsi Alfalfa
Untuk mengetatkan vagina, membantu memulihkan masalah keputihan, dan menegangkan payudara.

Alfalfa boleh di kategori kan jamu moden masa kini. Bau nya nyaman semarak herba. Saya suka okeh gosok gosok kan tapak tangan di bawah ketiak selepas telan segenggam alfalfa untuk elak kan bau badan hehee....wangi!

Jom sedia kan sebotol alfalfa pengganti jamu jamu yang tidak di pasti kan kesahihan kandungan. Pilih alfalfa shaklee lebih selamat. 


Berminat untuk dapat kan sebotol alfalfa boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah.

Fiza
WhatsApp 019 5021698
Telegram 0134821698

Facebook
FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS

Friday, August 22, 2014

Set Bajet Kesuburan Shaklee membantu ramai pasangan suami isteri




Assalamualaikum....
Salam sejahtera....






Setiap pasangan yang berkahwin pastinya impikan cahayamata. Apalah ertinya sebuah rumahtangga tanpa kehadiran anak sebagai penyeri dan penghibur hati disaat suka dan duka. Namun bukan semuanya bertuah. Ada yang sudah bertahun bernikah tapi belum ada tanda-tanda si isteri berbadan dua.

Set Kesuburan SHAKLEE sebagai ikhtiar untuk membantu pasangan suami isteri untuk hamil dan mendapat zuriat sendiri.
Antara penyelesaian adalah dengan mengambil supplemen. Alhamdulillah ramai telah mencuba SET KESUBURAN SHAKLEE. Produk ini boleh di ambil oleh suami isteri.





SET KESUBURAN SHAKLEE
Set Kesuburan Shaklee, adalah gabungan beberapa vitamin penting yang berfungsi untuk menambah kesuburan suami isteri dan sekaligus meningkatkan tahap peratusan kehamilan dan kebolehan untuk mengandung . Vitamin-vitamin ini sangat mustahak untuk melengkapkan kekurangan zat pada tubuh dan mengoptimumkan fungsi pembiakan  dan tubuh secara keseluruhannya.


FAKTOR dan PUNCA Penyebab Susah Mengandung

1. Makanan yang Mengurangkan 
Kesuburan Lelaki dan Wanita

Sebelum kita teruskan, kenali dulu apakah makanan yang boleh mengurangkan atau menjejaskan kesuburan wanita dan lelaki. Antara makanan yang perlu dikurangkan adalah makanan tinggi karbohidrat , gula dan manisan. Jauhkan makanan segera, makanan diproses atau yang di awet. Kurangkan juga perisa dan pemanis dalam makanan. Alkohol juga menjadi punca masalah ketidak suburan. Jadi suami dan isteri kena perhati juga cara pengambilan makanan ya. Kalau nampak ada yang terlebih tu usaha untuk kurangkan


2. Rokok

Dr. Hamid Arshat  dalam artikelnya yang berkaitan makanan meningkatkan kesuburan lelaki juga mengatakan rokok dan tembakau perlu dijauhi kerana ia boleh merosakkan kualiti sperma lelaki.Bagi yang merokok dan berniat untuk berhenti merokok namun sukar, jangan risau, walaupun anda mungkin seorang perokok tegar,  ada sesuatu yang dapat membantu yang telah terbukti hasilnya. Hanya amalkan Vivix sesudu kecil setiap hari dan anda akan dapati lama-kelamaan rokok yang dihisap akan mula akan terasa pahit. Inilah yang berlaku kepada  perokok tegar. Ikuti Testimoni VIVIX Cara Mudah untuk Berhenti Merokok.


3. Berat Badan Berlebihan

Satu lagi, faktor yang menyebabkan kesukaran untuk mengandung ialah masalah berat badan atau obesiti. Ada beberapa pelanggan yang akhirnya berjaya hamil setelah menurunkan berat badannya selepas mencuba SET KURUS SHAKLEE. Nyata, berat badan turut memainkan peranan dalam hal ini.



Bagaimana SET KESUBURAN dapat memberi manfaat dalam membantu pasangan mendapatkan anak ?



B-COMPLEX

Memberi rasa tenang dan rilek serta menghindarkan stress. Seperti yang kita sedia maklum, tubuh dan otak stress menjadi antara  faktor penghalang untuk kehamilan terjadi. Jadi disinilah B-Compleks memainkan peranannya untuk menenangkan minda yang tertekan sekaligus meningkatkan peluang kehamilan


ZINC

Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, mengekalkan kuantiti sperma, dan paras testosterone yang bersesuaian. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi suami akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, low count sperm dan penyakit prostat. Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


GLA COMPLEX

Sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur atau sakit sebelum haid (PMS). GLA (Gamma Linolenic Acid) ini dapat bantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)“. Mukus ini berfungsi untuk melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangkamasa yang agak lama iaitu 4-5 hari yang sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur.



Pastinya ramai sedang mencari tips untuk hamil dan jangan lupa bahawa pengambilan makanan tambahan seperti vitamin adalah sangat penting di mana faktor gaya hidup dan pemakanan harian yang tidak sihat boleh menyumbang kepada masalah yang menyebabkan sukar untuk hamil. Jadi benda sebegini kita lihat seperti remeh je padahal perlu dititik beratkan. Faktor seperti keputihan, cyst, kitaran haid tak teratur dan kuantiti sperma juga menyebabkan sukar untuk hamil.


Jika berminat untuk dapat kan set mampu milik ini sila hubungi saya. ..

Fiza
Wassupp 0195021698
Telegram 0134821698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS




Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy