Monday, September 29, 2014

jom JADI AHLI SHAKLEE | pendapatan lumayan






Assalamualaikum
Salam sejahtera





Asal nya saya mengenali Shaklee bermula dengan set penyusuan yang saya ambik sepanjang menyusu kan anak yang bongsu Firas. Alhamdulillah benar lah susu memang meriah masa tu. Saya cuma mampu beli set bajet sahaja pada masa itu sebab kewangan yang kurang stabil pada masa tu. Proses penyusuan berjalan dengan lancar tanpa ada masalah. Kekal sehingga sekarang walau Firas dah hampir 3 tahun masih belum wean off sebab susu yang masih memancut setiap kali menyusu.

Set menyusu Shaklee memang ohsem!


Berbalik pada pangkal cerita saya nak berkongsi tentang bisnes shaklee yang saya sedang lakukan ini. Saya tahu memang ramai di luar sana tercari cari bisnes yang mudah tanpa modal, tanpa perlu simpan stok dan tanpa keluar menjual barang di luar kan.

Jika anda seorang yang ingin menjadi kan bisnes warisan keluarga atau jika anda seorang yang bersemangat dan bercita cita tinggi mahu kan kehidupan dan kewangan yang lebih selesa maka tepat lah anda di sini membaca tulisan saya. 

JOM MENCIPTA KEJAYAAN DAN PENDAPATAN 4 5 ANGKA SEBULAN BERSAMA SHAKLEE! 


soalan yang lazim di tanya kan :

susah tak bisnes Shaklee ni?
berapa income dapat sebulan?
macam mana nak start?
berapa yuran...kena modal ke...?



MAI NAK CERITA!


TIDAK perlu keluar mencari CUSTOMER!

Saya ni pemalu dan tak pandai memujuk orang untuk beli produk saya 
Lagi senang sharing kebaikan Shaklee dan iklan kan produk melalui blog, facebook dan lain2...semua nya hanya di hujung jari sahaja...lagi senang melalui smartphone!


MASA kerja yang FLEKSIBEL

Berbisness dan membuat sales di internet hanya di rumah. suri rumah sangat di alu2 kan untuk join biz yang sebegini...menjana pendapatan sambil boleh bersama sama anak dan suami di rumah.


TIDAK perlu menyimpan STOK dan Buat urusan POS

Tak perlu simpan stok...sharing dan post kan iklan mengenai kebaikan produk...apabila ada customer anda boleh terus membuat pembelian produk melalui website atau terus walk in branch. 
SHAKLEE akan urus kan pngeposan produk untuk customer anda.


INCOME??

Income...anda yang tentu kan sendiri samada nak 2 angka...3 angka...4 angka..mahu pun berangka2 sebulan.


MODAL yg minima dan tiada risiko RUGI

Hanya perlu yuran seumur hidup sebanyak rm65 sahaja dan anda boleh terus berbisnes tanpa memikirkan risiko rugi. 


BIMBINGAN secara ONLINE

Kami ada support grup yang akan membantu dan membimbing anda sehingga mencapai pendapatan sendiri. 
Bimbingan kami hanya melalui whatsapp dan telegram sahaja. 


BERMINAT UNTUK TAHU LEBIH LANJUT BOLEH BERHUBUNG DENGAN SAYA. 

FIZA SID 1052213
 WHATSAPP 019 5021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS





Sunday, September 28, 2014

KELEBIHAN LECITHIN SHAKLEE | kurus cara sihat






Assalamualaikum
Salam sejahtera




Lecithin! Siapa sahaja lah yang tak kenal dan tak pernah dengar kan, famous sangat produk Shaklee yang satu ni. 

Ramai yang kenal dan tahu tapi tak ramai yang betul betul mengenali bagaimana sifat nya LECITHIN ini.

Lecithin berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, bebas kolestrol. Sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Kerana itu disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan sistem badan kita.

Fungsi utama Lecithin adalah sebagai pemecah/pencair lemak ataupun fat emusifier. Apabila Lecithin bertemu dengan lemak lemak degil, ia akan memecahkan dan bercampur/bergabung dengan lemak-lemak tersebut dan seterusnya membawa ia keluar. 

Haa bagus tak LECITHIN ni? Sesiapa sahaja yang masih tercari cari produk kurus adalah sangat baik mengambil Lecithin Shaklee kerana kita tak payah risau dan was was akan kandungan nya kerana terbukti selamat dan mesra pengguna. Penggunaannya dalam jangka masa panjang langsung tidak memudaratkan atau pun jika nak berhenti secara drastik dari mengambil nya berat tidak akan mendadak naik seperti kebanyakan produk kurus yang lain.

Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Dan suka di ingat kan jika proses penurunan menjadi lambat atau tiada perubahan jangan lah cepat putus asa kerana produk yang baik adalah tidak bertindak balas secara drastik ye...ingat tu!



Kebaikan Lecithin Shaklee

Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.

Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.

Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.
Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.

Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf. 

Lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.

Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.

Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).

Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.


Begitu banyak kelebihan LECITHIN ni.  Dan cara pengambilan nya pun perlu di titik berat kan jugak kerana ia menjadi salah satu faktor keberkesanan produk. 
Jangan bimbang jika pembelian dengan saya insyaallah akan saya guide cara makan yang paling berkesan.  

Mesti berminat nak beli kan...
Boleh terus berhubung dengan saya ye..


Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS



NAK JOIN JADI AHLI SHAKLEE??
Nak tau kelebihan jadi ahli mari kita sembang sembang dulu.






Saturday, September 27, 2014

Jenis jenis kegemukan






Assalamualaikum
Salam sejahtera




Kegemukan  adalah masalah terbesar rakyat Malaysia. Buktinya adalah penjualan produk untuk kurus adalah lebih mendapat sambutan di mana mana sahaja. Sebut sahaja pasal produk kurus atau program pengurusan badan maka berlumba lumba lah yang cuba mendapat kan nya. Wang ringgit sanggup di habis kan demi mencapai impian kurus dan jelita sepanjang usia. Namun ramai yang mendapati percubaan untuk langsing menjadi sia sia dan satu pembaziran kerana mereka tidak mengkaji jenis jenis kegemukan yang mereka alami. 

Jenis jenis kegemukan ini lah yang menjadi faktor kepada proses penurunan berat badan samada cepat atau lambat.

Jom kita check dulu jenis jenis kegemukan!




JENIS-JENIS KEGEMUKAN

Kegemukan adalah dimana berat badan kita melebihi 20 peratus beratus ideal.

Ini berlaku disebabkan kalori yg masuk kedalam badan kita melebihi kalori yang diperlukan. Maka akan penyebabkan berlaku pengumpulan lemak dibahagian bahagian tertentu badan.

Kegemukan individu boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu :

Gemuk Air

• Badan mengelambir dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan di dalam badan.
• Badan akan terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian.


Gemuk Angin

• Perut terasa sebu adakalanya sukar untuk membuang angin keluar.
• Mudah mendapat sakit kepala.
• Apabila mengambil sesuatu produk akan kerap mengeluarkan angin dan mengalami pening kepala pada peringkat awal.


GEMUK AIR dan GEMUK ANGIN : Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasai lengan tangan mengelambir dan lembik.


Gemuk Daging/lemak
• Badan berasa berat dan pejal.
• Mudah penat apabila melakukan tugas harian.
• Proses penurunan agak lambat berbanding mereka yang gemuk air atau angin ni kerana lemak di dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.
• Proses penurunan melalui perpeluhan dan mengikut pantang yang disarankan



GEMUK DAGING : Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasa pejal dan padat.

Gemuk air dan Gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi Gemuk Daging mengambil sedikit masa untuk turun. Gemuk Daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.


Harus diingtkn kadar penyerapan makanan oleh usus bersih adalah 75% berbanding 25% sebelum di cuci (teringat alfalfa dan herblax! )


Kategori Gemuk

1. Gemuk bentuk badan epal (android obesity pattern)

Jenis ini dikenali sebagai kegemukan kawasan perut. Kandungan lemak di sekitar organ boleh menyebabkan pelbagai kelainan metabolik seperti gangguan toleransi glukosa, diabetes, kadar kolesterol dan trigliserida meningkat serta hipertensi.

2. Gemuk berbentuk pear (gynoid obesity pattern)

Jenis ini dikenali sebagai kegemukan di kawasan pinggul dan peha. Umumnya berlaku di kalangan wanita.


Sekarang anda sudah boleh mengenal pasti jenis kegemukan yang anda alami.
Anda boleh la memilih untuk mengambil set kurus yang anda suka. Yang penting pilih la yang organik dan selamat untuk jangka masa panjang.  




Paling selamat yang saya boleh saran kan adalah SUPLIMEN KURUS SHAKLEE yang terbukti terbaik dan selamat.

Berminat untuk dapat kan suplimen kurus shaklee boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah ye.


Fiza SID 1052213 pengedar Kulim/ Lunas/ seberang jaya 
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA 
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS







Friday, September 26, 2014

Rahsia mata sihat dan pipi kemerahan | CAROTOMAX





Assalamualaikum
Salam sejahtera



Jom mengenali vitamin Carotomax!
Bagi yang mengalami masalah rabun dan yang memakai kaca mata atau kanta mata dan mahukan kulit dan pipi yang kemerah merahan aka pinkish haa ini dia produk yang di cari-cari iaitu CAROTOMAX. 

Carotomax setanding dengan rawatan laser mata membantu merawat masalah rabun ayam. (Overclaim la pulak)

Bagi yang nak cantik pulak yang penting kan penjagaan kulit, selain set kecantikan jangan di lupa carotomax juga vitamin penyeri kulit jugak tau. 

Haa kalau nak pipi merah merah delima jangan lepas kan peluang untuk mengambil Carotomax keh!


                         Testimoni


 Jom check keistimewaan Carotomax. 

Manfaat utama Carotomax antaranya adalah :

lebih selamat dari vitamin A 

pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.

mempertingkatkan penglihatan : 
ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.
 mempertingkatn masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.

meredakan penyakit kulit : 
pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, kulit gugur, jerawat, acne dan lain-lain.

melawan kanser dan oksidasi : 
pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.

menghalang infeksi : 
merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema.


Jadi jangan lepas kan peluang mencuba Carotomax sebotol nya comel je ada 30 biji mudah nak bawa ke mana mana.

Berminat nak dapat kan sebotol CAROTOMAX hubungi saya pengedar Shaklee yang sah

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS



Thursday, September 25, 2014

Nutriferon | rahsia sihat ibu dan anak




Assalamualaikum
Salam sejahtera






Apakah Nutriferon? 

Nutriferon adalah penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Kojima dari Jepun. Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang punya masalah ANTIBODI yang LEMAH, SENANG SAKIT dan sakit yang lambat nak sembuh.


Pengalaman pertama kali saya mengambil Nutriferon ni adalah semasa saya mendapat free gift dari convention shaklee tempoh hari. Dapat lah try apa yang best Nutriferon ni kan. Ternyata bila dah sekali cuba dan rasa memang jatuh cinta lah!

Perisa sedap manis manis labu masyaallah saya letak atas lidah terus telan dengan air memang mantop rasa nya. 




Baru baru ni semasa badan saya rasa dedar nak demam saya terus teringat nak ambik 2 sachet Nutriferon yang masih barbaki tempoh hari. Saya pun ambik 1 sachet letak atas lidah malam tu dan 1 sachet lagi keesokan pagi nya. Alhamdulillah petang tu secara tak sedar dah rasa kembali segar hampir terlupa sudah badan saya ada rasa nak demam malam  sebelum nya tu. 

Jadi sekarang ni memang saya dah siap stanby Nutriferon untuk suami dan anak anak kalau kalau ada nampak masing masing macam nak kena penyakit je terus boleh ambik secepat yang mungkin supaya sakit tak melarat dan berpanjangan.

Sekarang dah jumpa vitamin yang selamat untuk 1 keluarga. Kami pun jarang sangat dapat demam yang teruk dan ubatan klinik dah tiada dalam simpanan lagi. Ha kann...suplimen lebih selamat dari ubatan oke.



Siapakah yang perlu ambil Nutriferon?

1. Mereka yang sering sakit, selsema, demam.

2. Ibu yang menyusukan anaknya yg mana anaknya demam atau sakit yg berpanjangan.

3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.

4. Mereka yang sering travel dan kerap ke luar negara.

5. Mereka yang sering stress.

6. Mereka yang terdedah dengan bahaya penyakit.

7. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon sepeket sehari.

8. Mereka yang ada mempunyai allergi dan eczema.


Berminat nak dapat kan Nutriferon boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 


Fiza pengedar Shaklee Kulim 1052213
 WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA 
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS



Wednesday, September 24, 2014

Mengapa sukar menurunkan berat badan






Assalamualaikum
Salam sejahtera





Kegemukan merupakan satu masalah besar wanita kerana ia boleh menjejaskan penampilan dan mengundang pelbagai masalah lain seperti kesukaran mendapat zuriat. 

Kegemukan jugak punca kepada penyakit diabetes, sakit kaki, mudah penat dan sebagai nya.

Mengapa sukar nya menurunkan berat badan bagi sesetengah orang walau pelbagai cara telah di cuba.

Jom kita cari punca dan kesalahan yang menyebabkan penurunan menjadi sangat sukar. 


PUNCA SUKAR TURUN BERAT BADAN :

Berikut adalah beberapa punca sukar turun berat badan yang dilakukan oleh rakyat Malaysia:

1. Kurang minum air kosong
Menurut Perunding Nefrologi Dr. Tan Wee Ming, salah satu cara dan kaedah terbaik untuk menjaga buah pinggang adalah dengan meminum air yang banyak. Air terbukti membantu buah pinggang kita berfungsi secara normal dan sempurna. Di samping itu, dapat menurunkan berat badan secara berperingkat.

2. Tidak sarapan pagi. Sarapan amat penting untuk turun berat badan
Makan pada waktu pagi membantu mengurangkan selera makan anda pada kemudian hari. Ini membantu untuk mengelakkan anda dari makan secara berlebihan. Cari makanan untuk serapan pagi yang mengandungi Protein tanpa lemak dan serat yang tinggi serta kandungan gula yang rendah

3. Tidak cukup tidur
Punca tidak cukup tidur boleh menyebabkan berat badan naik secara mendadak. Badan perlukan istirehat yang secukupnya bagi memudahkan penghadaman berjalan dengan lancar. Di samping itu, dilarang tidur selepas makan, pastikan tunggu dahulu dalam masa setengah jam kemudian baru baring untuk merehatkan diri bagi memudahkan proses penghadaman.



4. Makan makanan yang tak seimbang
Dalam bab makanan perlu memilih demi kesihatan. Jangan terlalu mengambil makanan yang berminyak secara berlebihan seperti ayam goreng, nasi goreng dan sebagainya. Kurangkan makan-makanan ringan dan makanlah makanan berfiber seperti produk bijiran terutama oat, buah-buahan dan sayuran. Pelajari makanan seimbang dengan Atkins

5. Metabolisma yang lambat
Untuk mempercepatkan kadar metabolisma ialah dengan tidur yang cukup, tidak stress, lakukan senaman dengan pemberat, ambil vitamin C dan minum teh hijau.

6. Makan lewat malam
Rakyat Malaysia selalu mengamalkan makan lewat malam ‘ngeteh’. Makanan pula penuh dengan kalori yang tinggi. Ini telah menyebabkan lemak terkumpul dalam badan. Seeolok-eloknya makan malam pada pukul 6.00 seperti apa yang telah dilakukan di asrama, kemudian jika lapar pada waktu malam pastikan makan tidak terlalu banyak atau sedang-sedang sahaja seperti 1 keping roti dan sebagainya sebelum pukul 11.00 malam. Apabila makanan terkumpul dalam perut ketika sedang tidur, makanan tersebut akan bertukar menjadi lemak akibat penghadaman yang kurang stabil.

7. Kurang bersenam untuk bakar kalori
Tidak perlu diterangkan lagi tentang keberkesanan bersenam untuk membakar kalori. Terpulang untuk anda melakukan. Bersenam lebih kurang dalam 15 minit sudah memadai.

8. Skip waktu makan
Tetapkan waktu makanan dengan teratur. Jangan sekejap hari ini serapan, tetapi besok hari tidak serapan. Perut perlukan jadual yang teratur dan seimbang bagi memudahkan proses penghadaman 


Adakah anda telah mengabaikan salah satu di atas? 
Mulai sekarang sila disiplin dan konsisten kan diri anda jika mahu penurunan berat badan menjadi realiti.

Dan proses menurunkan berat badan menjadi lebih mudah jika di amal kan set slimming yang benar benar sihat dan selamat untuk jangka masa panjang. Set Slimming Shaklee adalah pilihan yang betul. Anda boleh memilih set ini mengikut bajet. 




Antara nya : 

Set budget pilihan

LECITHIN
HERBLAX


UNTUK PERTANYAAN MENGENAI CADANGAN SET SLIMMING YANG BETUL ANDA BOLEH BERHUBUNG DENGAN SAYA. 

Fiza WhatsApp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


Monday, September 22, 2014

Cara mengesan waktu kesuburan wanita






Assalamualaikum
Salam sejahtera



Tahu kah anda wanita di luar sana bagaimana cara check kesuburan tanpa berjumpa doktor atau mengeluar kan kos? 

Ketepatan waktu kesuburan sangat penting untuk wanita yang merancang kehamilan samada untuk menjarak kan kehamilan atau untuk membuat kehamilan. 

Perkongsian yang bermanfaat dari Dr. Zubaidi saya kongsikan di sini untuk wanita mencuba.




KAEDAH MENENTUKAN KESUBURAN 

sebelum membuat analisa seseorang wanita haruslah membasuh tangannya dahulu untuk mengelakkan jangkitan kuman. Lendiran cervical mucus ini biasanya mudah didapati dalam keadaan mencangkung.

1.Masukkan jari telunjuk ke dalam vagina sehingga merasakan sesuatu yang agak pejal. Itu adalah pangkal rahem (cervix). Putarkan jari di situ dan keluarkan jari bersama dengan lendiran.

2. Lendiran itu perlu dipegang dengan menggunakan jari telunjuk dan ibu jari. Kemudian renggangkan kedua-duanya untuk menganalisa kepekatannya.

3. Jika terdapat kekeringan di bahagian kemaluan (vulva) dan hanya sedikit lendiran mucus, jangan paksa diri untuk terus melakukannya. Ini boleh mencederakan vagina.

4. Tidak perlu menggunakan bahan pelincir seperti KY Jelly untuk tujuan ini kerana ia akan mengelirukan keputusan. Kekeringan ini bermakna seseorang itu belum lagi mengalami ovulasi. Maka kemungkinan untuk hamil adalah rendah.

5. Jika lendiran cervical mucus itu agak kental dan pekat, berwarna putih atau warna krim, ini bermakna seseorang wanita itu menghampiri waktu ovulasi. Jika direnggangkan antara kedua jari , ianya mudah putus. Kemungkinan untuk hamil adalah rendah, namun semakin lama semakin banyak kuantiti lendir dan lendirannya akan bertambah pekat dan jernih.

6. Jadi jika lendiran cervical mucus itu telah berubah menjadi warna jernih, licin dan mudah direnggangkan, ini bermakna wanita itu mengalami ovulasi. Ramai wanita yang menggambarkan lendiran cervical mucus ini sebagai warna ‘putih telur’.

Ketika ini, lendiran itu boleh direnggangkan antara jari telunjuk dan ibu jari sebanyak beberapa sentimeter sebelum ianya putus. Jumlah kuantiti lendiran itu digambarkan sebagai paling banyak apabila seseorang wanita terpaksa menukarkan pantyliner beberapa kali dalam sehari.Inilah masa di mana peluang untuk hamil adalah amat tinggi. Keadaan lendiran sebegini sesuai untuk sperma hidup sehingga 72 jam.

7. Walau bagaimanapun analisa ini haruslah dilakukan ketika di awal pagi kerana lendiran cervical mucus menjadi bertambah banyak berbanding dari waktu-waktu lain.

8.Jangan lakukan analisa ini selepas melakukan jima bersama suami. Ini kerana lendiran sperma masih berada di dalam vagina isteri untuk beberapa hari. Maka keputusan mungkin mengelirukan, sama ada ianya lendiran cervical mucus atau lendiran sperma.

9. Analisa ini juga mengelirukan dan tidak memberikan analisa yang baik jika ada jangkitan kuman pada vagina, atau wanita itu memakan beberapa ubatan moden dan herba atau wanita itu mengamalkan ubat (pil atau suntikan) perancang keluarga. Ini semua akan mengubah kepekatan lendiran cervical mucus itu.

Jika terdapat masalah untuk mendapatkan lendiran cervical mucus itu, silalah berjumpa dengan doktor untuk berbincang mengenai cara yang lain bagi menentukan kesuburan. Namun begitu ia dapat dibantu dengan mengamalkan ekstrak Kacip Fatimah 30mg sehari, selama beberapa bulan.

Untuk pengetahuan semua banyak kaedah atau ubatan bagi wanita yang mempunyai masalah kurang subur. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian jika kita berusaha seterusnya berserah dan bertawakal pada Nya.

Jika anda mempunyai masalah kesuburan dan sukar mendapat zuriat saya ada cadangan suplimen iaitu SET KESUBURAN SHAKLEE yang boleh membantu meningkatkan kesuburan dan peluang kehamilan. 





SET KESUBURAN

Untuk wanita :
Gla complex 
B Complex


Untuk lelaki :
Zinc
Vitamin E



Sebarang pertanyaan mengenai masalah kesuburan atau cara pembelian set kesuburan boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS

Sunday, September 21, 2014

Kenapa wanita perlukan GLA?





Assalamualaikum
Salam sejahtera




GLA COMPLEX 
Jom mengenali vitamin yang satu ini.

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Ingat tak dulu jika kita sakit senggugut doktor akan saran kan kita mengambil EPO kan untuk melega kan senggugut.

GLA COMPLEX jugak memberi rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. 


Jadi, apakah perbezaan antara EPO dengan borage oil? 

Borage Oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.

Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.

Bukan itu saja, GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun, tapi biji 

Kesimpulan nya GLA lagi membantu dalam memberi kelegaan kepada masalah senggugut.!



Kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex secara keseluruhan

Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
Membantu meningkatkan kesuburan (bagus utk mereka yg ingin cuba hamil)
Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
Membantu dalam menangani menopus
Menguatkan kuku dan rambut
Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
Membantu menangai ekzema
Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
Menguatkan imuniti tubuh
Memperlahankan proses penuaan
Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
Mengawal kencing manis dan darah tinggi
Mengawal kolesterol
Untuk fungsi saraf
Membantu membaiki simptom berkaitan masalah kencing manis seperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian bawah badan.


Kajian membuktikan pengambilan 480mg setiap hari GLA boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis dengan membaiki kadar insulin dan kolesterol.




Tips : 

♥ Ambil sebiji GLA Complex sebelum tidur, kerana ia dipercayai dapat membantu memecahkan lemak tatkala kita sedang tidur. 



Siapa Tidak Perlu Supplement GLA?

GLA tidak boleh digunakan semasa hamil kerana mereka boleh merosakkan janin dan mencetuskan kelahiran awal.
Omega-6 tambahan tidak perlu diambil jika anda mempunyai sawan. GLA yang tinggi boleh meningkatkan risiko sawan.



Siapa yg perlukan GLA Complex?

~ Pengidap Diabetes
~ wanita yang Period tidak teratur
~ wanita yang di ambang pra menopos
~ wanita yang hormon nya kurang stabil stres kerap marah marah
~ wanita yang nak tingkatkan kesuburan untuk hamil
~ wanita yang nak cantikkan kulit (jeragat, jerawat, parut2 jerawat, kulit sensitif dll)


Jadikan GLA teman baik anda. Berminat nak dapat kan sebotol boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah.




Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS




Saturday, September 20, 2014

holiday di HOLIDAY INN RESORT PENANG!





Assalamualaikum
Salam sejahtera




17 hari bulan tu hari kami jalan2 cari pasal.  Destinasi terakhir September kami pilih Penang omak aihh dokat sini jahh...

September bulan bermakna kami maka itu kami penuhi setiap minggu dengan aktiviti habis kan duit ehehee....

Nak surprise anak anak terus saja ku book melalui agoda...nak memilih hotel bukan main payah nau sebab saya ni cerewet bab bab ni semua kalau boleh nak sempurna hahaa...tapi bajet nak yang boleh boleh arr...

Penin jugak lah 3 4 hari servey hotel kat agoda. Dah puas hati baru berani nak debit kan kad. Setel satu bab!

Maka belayar lah kami pada hari kejadian. Penang menerima kami jiran sebelah negeri dengan hujan rahmat, pekena roti canai tersedap di Penang apa tah nama area tu dah lupa maap laa.

Dah sudah breakfast bergerak la pi cari hotel ohh lupa nak bagitau nama hotel. Check in Holiday Inn Resort. Mujur dapat check in awal. Lega boleh terus lompat lompat atas katil haha...



Harga bilik semalam rm500++ plus breakfast. Ok la time cuti sekolah kan. 
Lepas bergedik2, rest sat tengok tv pastu solat...baru lah turun bawak anak anak pi terjun pool!








Nengok je depa mandi.
Feeling jap....



Breakfast time!
Freshhh...



Lepas breakfast terjun pool lagi...




Ni time nak check out dahh...


Jomm pulang ke 'gagangg' hihii...


Ok lah tu reward anak, reward diri sendiri atas penat lelah mencari 'kekayaan' hahaa...mujur la BONUS SHAKLEE masuk awal pulak bulan ni.macam tau2 ja...


JOM JOIN SHAKLEE JADI USAHAWAN BERJAYA LIKE ME AHAKKSS...
NAK TAU LANJUT WHATSAPP JE KEH
FIZA | 0195021698



Thursday, September 18, 2014

Kepentingan detoks | HERB LAX





Assalamualaikum
Salam sejahtera





Tahu kan kepentingan fungsi detox? 
Penting untuk detox tubuh dahulu sebelum mengambil apa apa suplimen kerana proses detox melancar kan atau memudah kan penyerapan vitamin yang lebih sempurna dan berkesan. Herbalax membantu untuk detox toksin dan bersih kan usus yang kotor atau bersih kan najis yang lama tersekat sekian lama.

saya menggalakkan anda untuk consume herb lax ni terlebih dahulu untuk proses detox sebelum mengamal kan suplemen shaklee yang lain. 



Herblax terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:

Fungsi-fungsi  herba semulajadi yang terdapat dalam Herb-Lax:

# Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
# Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.
# Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.
# Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yangterkumpul akibat lebihan makanan danpengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.
# Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membanti proses pencernaan.
# Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakansebagai antibiotic.
# Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
# Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.
# Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.



Kebaikan Herb Lax :-

~ Pembersihan najis yang tersekat.
~ Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
~ Membantu masalah sembelit.
~ Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi.
~ Mengempiskan perut.
~ Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.



Siapakah Yang Perlu Amalkan Herb Lax

~ Pengamal tegar ubat tahan sakit.
~ Mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit.
~ Mereka yang mengalami banyak jerawat.
~ Pesakit gout.
~ Mereka yang ingin membersihkan usus


proses detox amat penting untuk memudahkan penyerapan supplement kerana bila kita nyah toksin dari badan kita, badan akan mudah bertindak balas dengan supplement dan anda akan dapat kesan yang terbaik hasil dari pengambilan supplement. 


Herb Lax ni ada 120 kapsul dan tahan untuk berbulan-bulan lamanya kerana pengambilan ia hanya untuk seminggu sekali.



Berminat untuk dapat kan sebotol herblax boleh hubungi saya. Pembelian dengan saya akan di serta kan dengan guide yang betul dan insyaallah berkesan hanya untuk pelanggan pelanggan blog saya sahaja. 


Fiza WhatsApp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


NAK JOIN JADI AHLI SHAKLEE DAN MAHU JANA PENDAPATAN BOLEH BERHUBUNG DENGAN SAYA DAN ANDA AKAN SAYA BIMBING SEHINGGA BERJAYA MENJANA PENDAPATAN SENDIRI.


Wednesday, September 17, 2014

Collagen Shaklee | perlu kah ambil kolagen?






Assalamualaikum
Salam sejahtera



Tau kah apa tu collagen? 
Jangan buat buat sengal tak tau apa tu collagen okeh...


Kepentingan collagen pada kulit memang tak boleh di pertikai kan. Seiring peningkatan usia maka makin berkurang lah kolagen dalam tubuh. Bila dah berkurangan maka berlaku lah pengenduran kulit wajah dan kulit di seluruh tubuh badan. Ikhtiar nya adalah dengan pengambilan kolagen bagi menggantikan kolagen yang telah berkurangan.  Kalau nak di kira kos untuk ber kolagen memang lah mahal. Tapi demi kecantikan dan kesihatan apa lah salah nya kan hihii...

Dalam usaha memilih kolagen yang berbagai jenama di pasaran harus lah anda sebagai wanita study dahulu seberapa bagus dan tulen nya kolagen itu okeh. Jadi kena cerdik la sikit bab bab ni sebab sekali buat pelaburan untuk beli kolagen harus lah pasti kan kolagen tu berkesan kan jadi tak ada lah membazir!





Seberapa tulen kolagen itu?

Ada 2 sumber utama kolagen yang biasa terdapat iaitu bovine (lembu) dan marine kolagen. Kolagen berasaskan marine adalah 60% lebih tulen daripada kolagen lembu. Ia memang semulajadinya lebih mahal (namapun semulajadi) berbanding yang lain tetapi ia sesungguhnya sangat berbaloi dengan wang yang telah dilaburkan.

2. Kolagen ikan yang dihidrolisis lebih ulung

Kerana ia lebih selamat dan ideal untuk meransang pertumbuhan kolagen dalam kulit. Ia juga adalah kolagen pelbagai fungsi termasuk mengurangkan peningkatan risiko penyakit dan mengatasi masalah fizikal.

3. Jisim molekul MESTI LEBIH RENDAH daripada 1000 Dalton

Ini penting supaya kolagen tersebut lebih mudah dicerna, dan diserap ke dalam usus berbanding kolagen kompleks daripada kambing, lembu, khinzir dengan JM 400,000

4. Kolagen sumber ikan

Kerana ia mampu mempertahankan bentuk asal "triple helix", iaitu struktur yang SAMA terdapat pada kolagen manusia.

5. Menyediakan asid amino yang penting yang sukar untuk diperoleh daripada makanan.
Asid amino seperti prolin membantu membina struktur tisu dan mengekalkan fungsi sel. Asid amino arginin yang membantu tidur dan menggalakkan prestasi bersukan. Dan banyak lagi asid amino perlu.

6.  Mengandungi asid hialuronik
Asid hialuronik semulajadi mampu menyokong baik pulih tisu penyokong terutamanya pada sendi.

7.  Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan.
Ia adalah satu kriteria yang sangat penting dalam pemilihan kolagen yang berfungsi untuk menganjal dan menegangkan kulit.

8. Mengandungi bahan antioksidan
Vitamin C, sangat penting untuk menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit. Vitamin B2 dan B6 pula penting untuk membekalkan tenaga semasa proses pengeluaran kolagen dalam tubuh.





Maka pilihan saya dalam banyak banyak kolagen saya pilih Collagen Shaklee sumber dari marine sebab kesan nya sangat besttt!

Lepas sekotak saya dapat rasa kesan extravaganza. Memang kababomm lah colagen shaklee. Apa yg pasti kulit makin pulih nampak halus fresh cerah lagi dari sebelum nya. Sekarang ni selesa pakai mekap nipis nipis je sebab muka dah cerah tegang dan nampak moist tau....bestt betul lah.

Hah tunggu apa lagi kata nak lawa kan..rembat la sekotak pastu jadi ahli terus.

Hubungi saya untuk rundingan harga terbaik dan cara pengambilan yang berkesan! 

Contact tau...

Fiza Wassupp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy