Monday, October 27, 2014

Rahsia pikat hati suami






Assalamualaikum semua
Salam sejahtera


Rahsia pikat hati suami....

Haa jangan ambik mudah walaupun dah bertahun tahun kahwin.  Penampilan luaran dan dalaman harus di jaga demi meraih kasih sayang dan cinta suami pada sang isteri. 

Penampilan wanita yang telah beranak pinak pasti akan ada sedikit perubahan dari segi rupa paras dan bentuk badan. 

Nak menjaga penampilan bukan lah sesuatu yang sukar jika di amal kan sedari awal. Jangan dah terhantuk baru nak tengadah mencari jalan penyelesaian,  mungkin waktu tu sudah terlambat...ohhh sedihh!

Jom saya kongsikan sesuatu yang bermanfaat untuk diamalkan kan oleh kaum wanita dan ibu ibu di luar sana.





Haa mai nak cerita set ANGGUN MENAWAN Shaklee. 

Alfalfa
Lecithin
ESP
Vitamin C
Vitamin E


Jom power kan hubungan intim dengan ALFALFA yang mana fungsi nya seperti KACIP FATIMAH. Membantu merapatkan aset penting wanita. 

VITAMIN C untuk kesihatan dan kecantikan KULIT WAJAH DAN BADAN.  Juga untuk daya imun badan. Segar dan bertenaga untuk suami. 

VITAMIN E untuk hubungan cinta suami isteri boleh amalkan. Kulit lebih BERSERI DAN GLOWING!

ESP minuman harian yang mampu memberi tenaga dan buat kan badan slim tanpa skip makan.

LECITHIN pengurai lemak berlebihan dalam badan. Kesan nya badan lebih slim dan cantik seperti anak dara.


Kesimpulannya tak  susah pun nak cantik cantik depan suami. Nak erat kan kasih sayang dan semarakkan hubungan cinta ini lah rahsianya. 

MESTI MILIKI SEKARANG! 

Jangan tunggu lagi jomm dapat kan set ni sekarang.

Berminat untuk dapatkan info produk dan khidmat nasihat secara percuma boleh hubungi saya ya...



Berminat untuk dapatkan khidmat nasihat secara percuma atau pembelian boleh hubungi saya pengedar shaklee yang sah.

Fiza sid 1052213
Pengedar Kulim
☎Whatsapp 0195021698
☎sms/call 0134821698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page  PAKAR CANTIK DAN KURUS





Tuesday, October 21, 2014

Kepentingan vitamin c untuk kulit yang menawan





Assalamualaikum
Salam sejahtera





Mesti ramai yang mengenali apa itu vitamin C dan kepentingan untuk tubuh badan kita. Vitamin C sangat terkenal untuk mencantikkan dan mencerahkan kulit wajah serta menegangkan sekali jadi tak hairan lah suatu ketika dahulu sangat terkenal suntikan vita c untuk kekal kan awet muda. 

Itu satu ketika dahulu kerana pada masa ini wanita lebih rela dan selesa untuk mengambil vita c secara oral dan bukan lagi dengan cara suntikan yang boleh membawa bahaya jika tidak di kendali kan dengan cara yang betul. 

Jangan bimbang masih ada cara yang lebih selamat dan berkesan seperti suntikan. Vita c plus shaklee boleh membantu membaik pulih dan mencantikkan kulit!

Jom kita baca fakta mengenai vitamin C.

Fakta 1

 Vitamin C memainkan peranan penting dalam membaik pulih kulit dan penyembuhan parut jerawat. Ia adalah vitamin larut air, yang bermakna ia tidak disimpan dalam badan anda , jadi anda mesti mengambilnya setiap hari.

Fakta 2

Anda memerlukan vitamin C untuk membina kolagen , sebahagian struktur pembuluh , tulang, tisu penghubung dan kulit.Jerawat yang teruk boleh meninggalkan parut. Jika anda tidak mendapat cukup vitamin C , kolagen yang rosak akan menyebabkan parut tidak hilang.

Fakta 3

Vitamin C juga merupakan anti -oksidan. Anti -oksida melawan radikal bebas yang merosakkan sel-sel, termasuklah sel-sel kulit. 

Fakta 4

Anda boleh mengambil vitamin C secara oral, menelan atau sapukan sahaja. Dengan pengambilan vitamin C secara berterusan,  vitamin C membantu anda membina kolagen dan mencegah parut. Menurut “Journal of Drug in Dermatologi,” sifat-sifat anti-oksidan dari topikal krim vitamin C dapat membantu mengurangkan kerengsaan dan kemerahan dikaitkan dengan parut jerawat, dan juga membina semula kolagen yang telah rosak. 

Fakta 5

Menelan vitamin terlalu banyak C biasanya tidak mempunyai implikasi kesihatan yang buruk, menurut Pakar Pemakanan. Jika anda mengambil terlalu banyak dalam satu hari, walau bagaimanapun, anda boleh mengalami gangguan pencernaan, termasuk cirit-birit, kembung, kekejangan dan loya. Vitamin C biasanya selamat dalam dos sehingga 2,000 mg. 

sumber. Livestrong.com





Kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee

Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri
Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

Merawat jangkitan saluran kencing.
Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.


Mesti ada yang teruja nak amalkan vita c lepas ni. Untuk pembelian dan konsultasi anda boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS






Monday, October 20, 2014

ESP menghilangkan letih dan lesu






Assalamualaikum
Salam sejahtera




Memandangkan siang tadi saya baru dapat feedback pasal ESP dari salah sorang customer yang masih belajar jadi suka lah nak sharing untuk entry hari ni.

Antara feedback beliau rasa kelainan bila dah mencuba ESP. Dulu nya selalu letih dan lesu sebab sepanjang masa belajar dan ulangkaji. Sekarang bila dah minum ESP setiap hari beliau dah tak rasa lesu dan cepat letih apalagi rasa mengantuk dah hilang dan Alhamdulillah boleh lebih fokus pada kuliah. Dan bonus nya perut pun rasa kejap saja tak ada lagi nak berlebihan makan. Insyaallah kita tunggu feedback kulit dan berat ideal beliau pulak lepas ni hihi....


PENYEBAB LETIH LESU DAN BAGAIMANA ESP MENGAWAL RASA LETIH DAN LESU TU YE??


Salah satu penyebab badan letih dan lesu adalah disebabkan kurangnya protein dalam diet seharian kita. 

Diet yang tinggi karbohidrat dan gula ringkas memudahkan kita cepat mengantuk dan lesu. Karbohidrat dan gula ringkas mudah diproses menjadi tenaga. Namun begitu tenaga yang diberikan hanya dalam tempoh yang singkat. Diet yang tinggi karbohidrat dan gula ringkas juga menyebabkan kita cepat lapar. Tidak seperti protein. Protein memberikan tenaga berpanjangan dan menyebabkan kita kenyang lama. Sebab itulah ESP adalah supplement tambahan yang sangat bagus untuk membantu masalah badan cepat letih dan lesu. Hal ini disebabkan ESP mengandungi kandungan protein yang lengkap. ESP juga bebas kolesterol dan lemak tidak seperti sumber protein lain seperti daging dan ayam. ESP bukan sahaja memberikan tenaga berpanjangan, malahan menyebabkan kita berasa kenyang untuk tempoh yang lama. Jadi tak hairan kalau amalkan ESP  akan dapat bonus kurus! 

Bagaimana nak dapat kan ESP ni? 
Bulan ini ada promo yang jimat berbaloi.  Ini lah masa nya nak start konsisten. ESP. 

ODER dan pertanyaan boleh terus hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 

Fiza SID 1052213
Pengedar Kulim
WhatsApp 019 5021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN



Sunday, October 12, 2014

PELUANG MENJANA PENDAPATAN DENGAN SHAKLEE




Assalamualaikum
Salam sejahtera


PELUANG MENJANA PENDAPATAN DENGAN SHAKLEE 




Bekerja /Suri Rumah sepenuh masa / Pelajar /Sesiapa pun boleh

Pendapatan sampingan di hujung jari anda

Yuran pendaftaran sekali seumur hidup hanya Rm65.00 shj.

Tidak perlu menyimpan stok
Tidak perlu budget besar, cukup sekadar modal keahlian RM 65.00 shj untuk proses pendaftaran dan mendapat 1 starter kit sebagai panduan.

 Apa yang akan membuatkan anda teruja dengan bisnes ini?

BONUS bulanan yang dibayar pada setiap tengah bulan (14hb), dikreditkan terus ke akaun Maybank anda / diberikan cheque ~ sekiranya tiada akaun Maybank.

INSENTIF 'kenaikan pangkat' hasil usaha dan kerja keras anda dalam bentuk cheque.

Berpeluang menunaikan umrah @ percutian luar negara @ percutian dalam negara bertaraf 5 bintang dengan kos yang ditanggung sepenuhnya oleh SHAKLEE setiap tahun

BONUS kereta idaman anda..

Berminat segera inbox saya untuk rundingan lebih lanjut



Saya dah buat shaklee setahun dah. Bonus bulanan 4 angka, kenaikan pangkat ke rank Coordinator dan bonus kereta dan baru baru ini saya sempat lah join convention di Sunway pyramid ambik 1st award saya..hehee bangga bangga....!


                              Car bonus!


                              1st Award

                Dapat naik stage ambik award


Saya janji dengan join shaklee adalah salah satu nikmat hidup yang mesti di lalui...ahakk...overclaim pulak...

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Pengedar SHAKLEE kulim
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS

Boleh klik SINI  untuk penjelasan lanjut. 


Saturday, October 11, 2014

Petua cantik selepas bersalin



Assalamualaikum
Salam sejahtera




Mendapatkan kembali bentuk badan yang langsing adalah idaman setiap ibu-ibu yang bersalin. Pada waktu ini, berat badan akan meningkat dengan mendadak. Perut pula akan nampak menggeleber. Seluar yang dipakai ketika sebelum bersalin sudah tidak muat lagi.

Untuk menyelesaikan masalah ini, terdapat beberapa petua untuk cantik selepas bersalin yang boleh diamalkan. Ianya adalah gabungan beberapa petua orang dulu-dulu dan kaedah moden.

Berikut dikongsikan beberapa tips yang anda boleh diamalkan:

1. Mengambil herba-herba tradisional
Herba-herba tradisional sememangnya diketahui mempunyai khasiat dan kelebihan yang tersendiri untuk membantu ibu-ibu yang melahirkan anak untuk mendapatkan kembali tubuh badan yang ideal.

Selesai sahaja melahirkan anak, ibu akan melalui rawatan secara berstruktur yang dipanggil berpantang. Ia berlangsung selama lebih kurang 44 hari atau 6 minggu.
Tumpuan utama rawatan adalah untuk memulihkan organ pembiakan wanita, menyembuhkan luka, membetulkan keadaan rahim dan mengembalikan ketegangan faraj. Orang dulu-dulu percaya jika rahim kendur, wanita akan kelihatan tua dari umurnya.

Di antara herba-herba yang boleh diambil adalah seperti:

Temulawak – mengeluarkan toksin dari hati, mengawal kandungan lemak dan kadar kolesterol di dalam badan, mengurangkan kekejangan otot, dan mengawal masalah keputihan.
Lada pintal – menghilangkan bau badan dan mengurangkan masalah keputihan.
Kayu serapat – membantu kesihatan rahim yang optimum, mengurangkan kegatalan dan keputihan, membantu melancarkan kitaran haid dan sebagai awet muda.
Tahi angin – melancarkan peredaran dara, mengurangkan masalah angin meroyan dan mengurangkan masalah jangkitan kuman pada kulit.
Sireh – baik untuk mengurangkan masalah keputihan, menstabilkan kitaran haid dan menghilangkan kegatalan.
Manjakani – membantu menegangkan otot faraj, menganjalkan kulit selepas bersalin, baik untuk menegangkan payu dara dan menstabilkan hormon.
Memang banyak lagi herba-herba yang boleh diambil oleh ibu-ibu yang bersalin. Terdapat banyak pilihan untuk set bersalin lengkapuntuk mereka yang tiada masa untuk menyediakan herba-herba ini di rumah.

2. Pemakaian bengkung untuk mengembalikan bentuk badan kepada asal.
Penggunaan bengkung sudah sinonim dengan amalan masyarakat Melayu. Ia masih dipakai oleh wanita-wanita yang bersalin sejak zaman-berzaman. Seiring dengan perkembangan zaman, bengkung telah mengalami inovasi tersendiri untuk memenuhi keperluan wanita bersalin. Bengkung modensekarang bukan sahaja untuk kegunaan semasa berpantang malah ia direka khusus untuk memberikan sokongan sepenuhnya kepada tubuh badan.

Bengkung baik untuk:
– mengembalikan bentuk tubuh badan kepada asal setelah bersalin.
– mengempiskan bahagian perut dan menaikkan bahagian dada.
– menegangkan kulit yang menggeleber dan menguatkan otot-otot yang tegang selepas bersalin.
– menghalang perut daripada dimasuki angin semasa berpantang.
– menghalang peranakan daripada ‘turun’.

3. Mengambil makanan yang berkhasiat.
Ibu-ibu yang bersalin juga perlu ‘berpantang’ daripada mengambil makanan yang tertentu. Makanan yang mengandungi air perlu dielakkan kerana ia akan meningkatkan pengekalan air di dalam badan. Makanan yang dipanggang atau dikukus adalah pilihan menu harian semasa berpantang. Makanan laut juga ditegah kerana ia menyebabkan alahan dan melambatkan penyembuhan luka. Makanan yang menyebabkan angin seperti kekacang juga perlu dielakkan.
Ibu-ibu digalakkan untuk melebihkan memakan pelbagai jenis buahan-buahan dan sayur-sayuran untuk mendapatkan kembali vitamin-vitamin dan garam mineral yang diperlukan oleh badan. Serat dari bijirin juga boleh diambil untuk membekalkan tenaga dan membuatkan perut kenyang dalam masa yang lama. Produk-produk tenusu seperti susu dan yogurt baik untuk membekalkan protein dan membantu menurunkan berat badan.

4. Sentiasa menyusukan anak.
Menyusukan bayi bukan hanya bermanfaat untuk bayi, malah baik kepada ibu juga. Ia boleh membakar lebih banyak kalori, membolehkan berat badan turun semasa berpantang. Ia juga baik untuk mengurangkan risiko menghidap kanser payudara dan tulang rapuh.

5. Kerap bersenam
Jika anda inginkan tubuh badan yang cantik selepas berpantang, cuba lakukan beberapa aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh.Cukup dengan melakukan senaman ringan seperti senaman aerobik selama 30 minit 3 kali seminggu. Jika anda tidak tahu senaman apa yang anda boleh lakukan, sibukkan diri anda dengan menyapu halaman rumah atau mengemas bilik.


Amalkan tips-tips ini untuk mendapatkan tubuh badan yang cantik dan langsing. Insya-Allah suami anda pasti akan tersenyum dan gembira melihat isterinya kembali cantik seperti mula-mula berkahwin dulu :)


Shaklee menyediakan set berpantang yang mudah untuk di ambil hanya sebaik lepas bersalin tak perlu risau akan kesan pada ibu dan bayi jaundis. Pengambilan set ini seawal semasa hamil dapat mengurangkan risiko jaundis. Set berpantang yang sangat jimat boleh di ambil sehingga ke tempoh menyusu dan seterusnya untuk kekal kan tenaga dan kecergasan berpanjangan. 

Berminat nak dapat kan SET BERPANTANG boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Pengedar SHAKLEE kulim
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS



Friday, October 10, 2014

RESEPI ESP YANG LAZAT DAN BERKHASIAT







Assalamualaikum
Salam sejahtera


Perkongsian menarik mengenai cara bancuhan ESP yang mantap!
Saya share dari artikel blog  mauceriasokmo.blogspot.com


Anda dah cuba resepi ESP ala saya?
Dah lama nak kongsi resepi-resepi bancuhan ESP ni.. tak susah pun nak minum ESP ni..cara paling mudah, cuma tambahkan air kosong jer dan ESP 2-3 sudu..terus boleh diminum. Tapi macam saya ni..bukannya penggemar soya sangat..so, memang ada jer campur lain2 perasa jugak untuk kurangkan rasa soya..apapun..dah bercanister saya minum ESP..tetap saya suka bancuhan ni.. Boleh cuba ni yer..mudah jer pun..terpulang pada citarasa masing-masing.
        
2 scoops ESP+ Sunquick Mandarin/Mango
RESEPI 1:
ESP Sunquick
  1. Masukkan 2 scoops ESP ke dalam shaker
  2. Tambahkan air kosong 300ml ke dalam shaker
  3. Masukkan sesudu makan sunquick Mandarin atau sunquick Mango ke dalam bancuhan
  4. Jika anda sukakan ESP sejuk, tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan ESP
  5. Goncang dalam shaker sampai  berbuih macam dalam gambar ni..


RESEPI 2:
ESP Twister

  1. Masukkan 1-2 scoops ESP ke dalam shaker. Tak perlukan banyak ESP..sebab Twister dah kuat manisnya.
  2. Tambahkan air kosong 150ml ke dalam shaker
  3. Masukkan 150ml jus Orange Twister ke dalam bancuhan. Jika anda suka Twister yang manis, boleh lebihkan jus Orange Twister.
  4. Jika anda sukakan ESP Orange Twister sejuk, tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan
  5. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum..Yumm..


RESEPI 3:
ESP Soya Plus

  1. Masukkan 1-2 scoops ESP ke dalam shaker. 
  2. Tambahkan air kosong 100ml ke dalam shaker
  3. Masukkan 150ml air soya kotak atau sebaiknya air soya asli ke dalam bancuhan. Jika anda suka yang manis, boleh lebihkan soya tersebut.
  4. Jika anda sukakan ESP soya sejuk, tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan
  5. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum..Yumm..

RESEPI 4:
ESP Sunquick+Kurma
(Sesuai untuk berbuka puasa)

Sangat sesuai untuk menu berbuka puasa. Abaikan nasi kerabu dan kuih yang nampak sedap tu. hehe..
  1. Sediakan air kosong 250ml dalam shaker dan tambah sesudu sunquick atau kordial yang anda suka
  2. Ambil 3 biji kurma dan buang bijinya serta koyak-koyakkan isinya ke dalam shaker
  3. Masukkan 1-2 scoops ESP ke dalam bancuhan. Goncangkan.
  4. Jika anda sukakan ESP sejuk, tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan
  5. Goncang dalam shaker dan biarkan seketika agar isi kurma lembut sebelum diminum..
  6. Isi kurma memberi tekstur semasa diminum. Juga boleh di kisar bersama  untuk tekstur yang lebih halus dan mudah diminum
*Menambah kurma atau kismis juga membantu memberi tenaga segera sewaktu berbuka puasa.



RESEPI 5:
ESP Bandung
  1. Sediakan air kosong 200ml ke dalam shaker dan masukkan 3 scoop ESP ke dalam shaker. Jika anda menggunakan sirap sedia manis atau sirap kordial, 2 scoops memadai
  2. Masukkan setengah sudu kecil sirap atau sedikit sahaja ibu sirap ke dalam bancuhan tadi
  3. Tambahkan beberapa ketul ais ke dalam bancuhan
  4. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum..Yumm..

RESEPI 6:
ESP Milkshake


  1. Tuangkan 200ml susu ke dalam shaker
  2. Tambahkan 2 scoops ESP ke dalam susu
  3. Goncangkan. Jika anda suka susu bermadu, boleh tambah sedikit madu lebah asli ke dalam susu dan ESP tadi. Boleh juga menggunakan susu segar berperisa. tetapi memadai dengan 1 scoop ESP kerana susu berperisa sudah sedia manis.
  4. Boleh diminum suam atau tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan jika anda suka milkshake sejuk
  5. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum..Yumm..

RESEPI 7:
ESP Milo

  1. Sediakan air suam kosong 200ml ke dalam shaker
  2. Masukkan 3 sudu milo ke dalam air suam-suam panas tadi
  3. Biarkan seketika dan masukkan 2 sudu ESP ke dalam milo suam tadi
  4. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum..Boleh ditambah ais jika anda mahu

RESEPI 8:
ESP+Mealshakes+Perfomance Drink


  1. Sediakan air kosong 250ml. 
  2. Tambahkan sesudu mealshakes dan sesudu perfomance drink ke dalam bancuhan air. Goncang dalam shaker.
  3. Jika anda sukakan ESP sejuk, tambah beberapa ketul ais ke dalam bancuhan
  4. Goncang dalam shaker dan sedia untuk diminum.

RESEPI 9:
ESP Smoothies



  1. Sediakan 1 gelas air masak atau air sejuk dan tuang ke dalam blender
  2. Masukkan satu scoop ESP Shaklee
  3. Potong 1 biji pisang, 3-4 strawberry, atau raspberry
  4. Blend kesemuanya dalam blender
  5. Setelah selesai, boleh tambah 1 scoop vanila ice cream

*Smoothies ESP sangat sesuai sebagai menu sihat yang mengenyangkan dan untuk detoks juga kerana kaya dengan fiber asli dari buah-buahan. Boleh juga digunakan buah kiwi untuk menggantikan strawberry 

RESEPI 10:
ESP Yogurt Bliss

  1. Tuangkan 200ml yogurt Bliss sebarang perisa
  2. Masukkan 1-2 scoop ESP Shaklee, dan tambah sedikit sahaja air jika anda rasa terlalu pekat
  3. Tambahkan ais, dan goncang dalam shaker.
  4. Sedia untuk diminum.


 Nak lagi resepi???

Boleh cuba mana yang belum anda cuba seperti di bawah ni..

20 resepi bancuhan Shaklee ESP!!


PENTING!!

Jangan mencampurkan ESP dengan air panas, minuman bercafein, berkarbonat dan seeloknya jangan tambah krimer bukan tenusu dan gula ke dalam bancuhan ESP anda untuk mengekalkan khasiat minuman ESP ini..



Berminat untuk dapat kan ESP boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


Wednesday, October 8, 2014

ESP hilangkan jerawat dan bekas jerawat





Assalamualaikum
Salam sejahtera


Hari ni saya nak berkongsi suplimen yang boleh merawat dan membantu mengurangkan masalah kulit wajah yang bermasalah. 

Sempena bulan ESP yang harga murah ni nak lah saya cadang kan pengambilan ESP untuk merawat jerawat dan kulit kusam. Tapi ada langkah lain yang perlu di utama kan dahulu bagi mendapat kan kesan yang maksimum. 

Pernah dengar kan setiap dari kita yang beria ia mengambil produk jerawat tapi keberkesanan hampir langsung tiada. 

Punca nya adalah kerana toksin dalam badan dalam usus dan dalam darah tidak di buang terlebih dahulu. Jadi jika nak mencuba apa apa produk sekali pun yang penting cuci dahulu seterusnya baru lah merawat. 

Shaklee ada suplimen untuk detox dan merawat jerawat. 





 Detox dengan ALFALFA / HERBLAX

Detoxification bermaksud perkara yang dilakukan bagi membuang toksin dari badan. Bagi mereka yang ada masalah kritikal dengan jerawat yang tak berhenti-henti menghujani kulit wajah atau badan, mungkin tiba masanya anda pertimbangkan untuk detox darah anda pula. Mungkin ada kandungan dalam darah kita yang mengalir ni masih belum dicuci sepenuhnya dari toksin-toksin yang banyak dari pelbagai sumber.




Seimbangkan hormon dengan GLA Complex

Ramai yang tak tahu kebaikan GLA ini. GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.





Merawat kulit berparut dengan Energizing Soy Protein ESP

Protein soya yang tidak perlu disangkal lagi. Ianya menepati 7 kriteria soya yang selamat diambil dan sudah semestinya organik. Ditanam dengan kawalan ketat tanpa pencemaran yang boleh merosakkan kualitinya. Tiada yang terbaik dan halal melainkan ESP ini. 

ESP  berfungsi untuk hilangkan jerawat dan bekas jerawat di muka.  Jeragat degil pun boleh hilang jika diambil secara betul dan konsisten. 


Bagi yang sudah lama menderita masalah jerawat jom berikan shaklee peluang untuk merawat kulit anda dari dalam.  Kulit sihat badan pun turut merasai kesan positif dari pengambilan ESP. 

Jom oder sekarang sebab  harga ESP bulan Oktober menjanjikan yang termurah dan paling jimat untuk di beli.

Berminat nak dapat kan ESP dan suplimen tambahan yang lain boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah

Fiza SID 1052213
Pengedar Kulim
WhatsApp 019 5021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


NAK JOIN JADI AHLI SHAKLEE? NAK JANA PENDAPATAN SENDIRI DENGAN BEGITU MUDAH BOLEH KLIK  JOM BUAT INCOME


Tuesday, October 7, 2014

Kelebihan Alfalfa Shaklee





Assalamualaikum
Salam sejahtera




ALFALFA COMPLEX! 

Ini saya nama kan JAMU MODEN untuk wanita dan lelaki yang penting kan kesihatan dan penjagaan luar dalam.
Wanita tak perlu lagi jamu jamu panas dan lelaki tidak perlu lagi tonik hebat!

Sebotol ALFALFA boleh berkongsi kesihatan dan kebaikan suami isteri terutama nya.

Pengalaman kami suami isteri sepanjang mengamalkan Alfalfa sungguh dasyat hihii. 

Kalau dulu jarang membuang sebab najis keras dan sembelit kini setiap hari membuang tau. Lega perut pun tak buncit sangat dah. 

            Sebotol ALFALFA besar 700 biji



KEBAIKAN ALFALFA :

Alfalfa boleh DETOKS semua TOKSIN dan LEMAK dalam badan tau!

Alfalfa merawat SEMBELIT

Alfalfa kasi grip untuk ASET isteri yang LONGGAR!

Alfalfa kasi BERTENAGA untuk hubungan asmara suami isteri

Alfalfa buat badan CERGAS dan RINGAN nak bangun pagi.  

Alfalfa sangat baik untuk KECUT JERAWAT! (ambik malam, esok nya serius jerawat yg baru naik jadi kecut dan kering)

Alfalfa merawat RESDUNG ( tak payah susah susah nak perasap muka lagi)

Alfalfa menghilangkan atau mengurangkan sakit kepala dan migrain.

DAN 1001 KHASIAT dalam sebiji alfalfa. 
Cara pengambilan sehingga 10 biji sehari. Anda boleh kurang kan dos dahulu di awal pengambilan. Boleh naik kan dos kepada 10 biji sehari setelah badan anda bereaksi dengan sempurna.  Paling penting pengambilan air kosong 3 liter sehari untuk penyerapan vitamin yang lebih sempurna. 

Cara lain selain di telan, anda boleh pecah kan 1 hingga 2 biji alfalfa dan dicampur air. Setelah itu boleh di sapu kan di tempat yang ada jerawat atau seluruh muka di gosok gosok seperti scrub muka.


Berminat nak beli boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 


Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN





Monday, October 6, 2014

Pengedar SHAKLEE sah KULIM




Assalamualaikum
Salam sejahtera





Hallo halloo orang KULIM!!

Anda tengah cari suplimen SHAKLEE..ohh boleh dapat kan dari saya pengedar Shaklee yang sah dan belian dari saya beserta pakej bimbingan cara pengambilan shaklee seumur hidup. 

Belian dengan saya bermakna anda boleh mendapat kan khidmat nasihat semasa pengambilan suplimen shaklee bila bila masa yang anda perlu kan. 

Jika anda buat belian dari agen lain yang tiada khidmat nasihat cara pengambilan suplimen, maaf anda tidak dapat saya consult tau. 

Anda boleh dapat kan suplimen yang anda mahu kan secara cepat saya boleh COD di area yang berdekatan. Jika tak boleh saya adjust masa sehingga sampai ke tempat anda. Jangan risau semua suplimen adalah ready stok.  

HARGA SEMESTINYA YANG TERBAIK! 

Berminat nak beli boleh hubungi saya ye..



Fiza sid 1052213
Pengedar Shaklee Kulim
☎Whatsapp 0195021698 
☎sms/call 0134821698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page  PAKAR CANTIK DAN KURUS





ESP untuk ibu hamil





Assalamualaikum
Salam sejahtera


Berita menggembira kan untuk peminat ESP kerana promo 2 kali setahun yang sememangnya sentiasa di tunggu. 



PROMO BELI 6 PERCUMA 1 menjadi kan 1 can dengan harga yang jatuh menjunam. Jika anda tak mampu nak beli 6 free 1 anda boleh berkongsi belian dengan kawan kawan dan keluarga. Haa mudah kan anda pun akan dapat manfaat dari pembelian  tersebut kerana anda akan secara automatik ter daftar menjadi ahli shaklee secara percuma! Satu lagi berita baik anda akan mendapat pula cash back pada bulan seterusnya. 





Kebaikan ESP salah satu nya adalah kepada ibu hamil yang sememangnya sangat memerlukan nutrien dan zat yang secukupnya. Ibu hamil sentiasa nak kann yang terbaik untuk bayi yang di kandungnya jadi ini lah masa nya untuk anda mencuba ESP sebagai minuman harian selain susu.  Anda hanya perlu campur kan sesudu ke dalam minuman susu anda dan nikmati keenakkan nya dan khasiat nya untuk anda dan bayi dalam kandungan. 

Jom baca apa kebaikan dan kelebihan ESP untuk ibu hamil

1.ESP meningkatkan Sistem Imun Badan Si Ibu. 

ESP adalah minuman protein yang berkhasiat. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain Vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah di cerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

2. ESP Mengawal Berat Si Ibu dan Mengelak Serangan Diabetes

Tidak dinafikan apabila kandungan mencecah 5 bulan ke atas, selera makan si ibu akan meningkat secara mendadak. Masa ni lah kita rasa nak makan, makan dan makan. Itu adalah normal bagi ibu-ibu mengandung, tetapi kita harus mengawal pemakanan agar berat tidak naik secara mendadak dan menyebabkan kencing manis atau diabetes. 

ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Makanan yang rendah GI melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil. Ini membuatkan kita berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Sebab itulah, ramai ibu-ibu mengandung sukakan ESP kerana ia membekalkan tenaga berpanjangan. Serangan diabetes terjadi apabila si ibu memakan makanan tinggi GI (makan makanan berat seperti nasi, manisan, air manis, dll) pada kadar yang banyak dan kerap.


3. ESP membantu pembentukan otot dan otak bayi. 

Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi begitu juga ototnya. Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN. Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini dan sangatlah penting si ibu mendapatkan protein yang cukup ketika mengandung. 


4. ESP membantu membentuk kulit yang gebu dan cantik.

Protein perlu dalam penghasilan sel-sel kulit yang baru. Sel-sel kulit yang telah mati perlu diganti dengan sel baru. Dengan minum ESP, sel-sel kulit si ibu akan bertambah gebu dan lebih menarik kerana bantuan protein yang diminum. Parut juga berkurang kerana penggantian sel-sel baru ini. Si ibu akan juga merasa lebih menarik walaupun berbadan dua. Tidak lupa juga kulit bayi di dalam kandungan. Bayi yang dilahirkan berpotensi mempunyai kulit yang mulus, gebu dan cantik. 


5. ESP membantu ibu-ibu morning sickness dan alah di awal kehamilan. 

Di awal kehamilan, adalah suatu yang normal bagi ibu-ibu mengalami morning sickness dan alah yang teruk sehingga muntah-muntah. Kita juga akan merasa mual terutama apabila perut kosong. ESP membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan dan kenyang yang lebih lama. Tambahan pula, ia juga mudah di hadam berbanding makanan berprotein yang lain


Jom rebut sekarang harga TERBAIK PROMO OCTOBER! 


Berminat nak dapat kan ESP boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 



FIZA SID 1052213
PENGEDAR KULIM
WHATSAPP 019 5021698
FACEBOOK FIRDZALUV FAREEDA
PAGE PAKAR CANTIK DAN KURUS




Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy