Monday, June 9, 2014

Rahsia wajah berseri dengan buah buahan






Assalamualaikum
Salam sejahtera



Kulit cerah berseri sentiasa menjadi dambaan setiap wanita. Tapi tahu kah cara murah dan semulajadi untuk mencantik kan kulit?

Jom cuba tips ni...


FACIAL PISANG

Buah pisang boleh digunakan sebagai pembersih, pelembap, penghilang jerawat, kulit terbakar, penuaan, dan mengurangi warna gelap pada wajah. Sapu kan pisang yang sudah di lenyek atau blend pada wajah. Anda juga boleh menambahkan setitis minyak zaitun, air mawar. Cuci muka dengan air hangat dan biar kan masker pisang pada wajah sekitar 5-10 minit.  wajah lebih bersinar, lembap, sekaligus segar.


MASKER MMENTIMUN

Punya jerawat? Atasi dengan masker mentimun. Caranya, haluskan mentimun, tambahkan beberapa titis susu dan jus lemon, kemudian campur semuanya. Sapu pada wajah dan biarkan kering. Bilas wajah dengan air sejuk untuk melihat hasil wajah bersinar.


MASKER PAPAYA

Buah papaya mampu membuat kulit wajah bersinar. Haluskan buah papaya yang sudah masak yang dicampur dengan beberapa titis susu dan jus lemon. Oleskan pada wajah dan biarkan selama satu minit. Papaya akan melembapkan kulit dan menghilangkan sel-sel kulit mati.


MINYAK ZAITUN

Untuk kulit kering, gunakan minyak zaitun sapu pd wajah selama beberapa minit. Setelah itu bilas wajah dengan air dan rasakan kulit wajah yang bersinar.
Itulah cara mendapatkan wajah bersinar secara semulajadi dengan menggunakan bahan-bahan yang mudah didapati
Selamat mencuba!





Jika mahu mendapat kan wajah berseri dengan semulajadi melalui suplimen shaklee yg sentiasa semulajadi ada cadangan set yang mampu mencerah dan menggebukan kulit wajah.


Jom try SET KECANTIKAN KULIT
ESP
VITAMIN E
VITAMIN C

BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA

FIZA | 0195021698

FB : FIRDZALUV FAREEDA
PAGE : DUNIA INDAH MAMA



2 comments:

Mysara Ab Rahman said...

Mmg tau yg smulajd ni bgus tp malas nk buat..haha

Izwa Kamaruddin said...

yang penting rajin jek..kannn

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy