Tuesday, February 3, 2015

Cara mengatasi masalah HB rendah semasa hamil





Assalamualaikum & Salam sejahtera 





Bertemu lagi di perkongsian yang lain semoga kita semua mendapat manfaat bersama. 

Masalah HB rendah di kalangan ibu hamil adalah normal dan sering berlaku. Ia nya adalah salah satu masalah semasa dan sepanjang tempoh kehamilan yang sama sekali tidak boleh di ambil mudah. Jom kita ambik tahu apa risiko nya HB rendah!


RISIKO HB RENDAH

Kesan kepada ibu

Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
Mengalami keguguran
Mengalami kegagalan jantung 
Pendarahan semasa mengandung dan bersalin 
Risiko alami penyakit berjangkit 


Kesan kepada bayi dalam kandungan

Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan 
Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg 
Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia 
Mati ketika dilahirkan atau stillbirth 

Tentu lah ibu ibu tak mahu perkara dan risiko ini berlaku kan. Haa jom atasi sebelum terlambat. Ada sedikit perkongsian saya nak kongsi kan di sini cara mengatasi masalah HB rendah semasa hamil.

Dari pengalaman saya terdahulu saya langsung tidak terkesan dengan pil iberet untuk tambah darah yang doktor cadangkan dan saya rasa rata rata ibu di luar sana pun mengalami masalah dah walau beria ia telan namun tetap HB tak naik naik..betul tak...?

Saya pun dahulu terpaksa bergantung kepada ubat hospital sehingga lah bersalin walaupun tiada perubahan sampai lah bersalin dan sepanjang tempoh itu terpaksa lah keletihan dan kelesuan yang amat sangat.       

Tambahan pada masa itu saya belum pun mengenali shaklee apa lagi vitamin yang mampu merawat masalah HB rendah semasa hamil iaitu VITALEA!!



 Jadi selepas ini saya sangat gembira dan teruja untuk membantu ibu ibu yang sedang tercari cari solution kepada masalah HB rendah. Alhamdulillah ibu ibu yang pernah mengambil VITALEA SHAKLEE telah mendapat kebaikan dari segi kesihatan dan kecergasan selama tempoh kehamilan.  

Jom sihat tanpa ubat. Pilih la suplimen SHAKLEE yang semulajadi dan selamat InshaAllah akan selamat untuk jangka masa panjang.


Jom dapat kan ESP dari saya  Pengedar Shaklee berhampiran anda berserta dengan Konsultasi percuma selepas pembelian.


Fiza sid 1052213
Pengedar Shaklee Kulim
☎Whatsapp 0195021698
☎sms/call 0134821698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page  PAKAR CANTIK DAN KURUS





0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy