Tuesday, November 17, 2009

ZIARAH LANGKAWI...

Aku menziarahi kakak aku di Langkawi...Aku ulang semula memori yang
masih aku ingat2 lupa. Memori ni 3 tahun lepas lagi. Aku bersama family
pergi menjenguk kakak aku satu2 nya yang stay di Langkawi.
Aku dah beberapa kali ke Langkawi. So..kali tu kami just habiskan masa 2 hari di rumah kakak je..sebelum2 ni dah pusing 1 Langkawi...

Aku di teratak buatan abang ipar aku...



Dah seharian di rumah kakak kami satu family keluar jalan2 dan lepak di Dataran Helang. Sesiapa yang pernah sampai tempat ni tahu la betapa syoknya kat sini...walaupun cuaca panas tapi angin yang sepoi2 bahasa membuatkan suasana terasa nyaman bila berada di sini...maklumla angin laut...

Walaupun tanpa kakak aku yang masih dalam kerja. Actually kami menunggu kakak balik kerja dan dia akan terus ke sini sebab aku dah inform dia sebelum tu.

Aku apalagi posing je la kerja aku...nak2 kat situ pulak. Kali ke berapa pun sampai kat situ tetap kena snap gambar..

Anak2 aku bersama sepupu2. Jarang2 jumpa kalau dah jumpa mcm ni la melekat je ke mana pergi...

Adik aku dgn 5 anak saudaranya....hehee..Itu la saja anak2 saudara yang ada...kami cuma 3 beradik...

Tunggu punya tunggu kakak aku dah pun sampai...Letih baru balik kerja
terus join kami yang tak pernah tahu erti letih..ye la di tempat orang mana nak rasa letih..excited la katakan...nak2 dpt berkumpul macam ni...bukan senang walaupun jarak Langkawi dgn Kulim tu tak ada la jauh mana cuma yang memisahkan hanya la laut...
Kami bergambar ramai2 tapi ada gak yang tak masuk dalam gambar ni...actually my hubby tak ada time ni. Hubby tak join group kami becoz dia ada kerja. Aku bujang time ni..hehee sebab anak2 aku kalau ada mak dan ayah aku dorang tak kisahkan aku sgt...mak ayah aku yang tengok2 kan.

Balik dari Dataran Helang pun aku posing lagi dalam rumah kakak aku...

2 hari kami kat Langkawi tiba la masanya untuk balik ke tempat asal...huhhuu..sedih. Bila lagi dapat berjumpa kakak aku dan anak2 saudara aku ni...

Kami yang sedang menunggu feri...

Dah pun berada dalam feri...Seawal pagi kami bertolak balik. Kiranya sampai di Kulim pun dah petang. Kami naik bas dari Kuala Perlis ke Kulim. Rupanya letih naik turun bas ni...Aku memang sengaja merancang naik bas untuk anak2 aku merasa berada dalam bas. Selalunya naik kereta je...Hubby nak ambik kami di Butterworth pun aku tak kasi sebab nak berdikari dan merasa naik turun bas sampai ke Kulim. Tapi memang letih betul perjalanan kali tu....Sememangnya naik bas memang meletihkan...
Itu la perjalanan aku dan anak2 aku tanpa hubby. Tapi tanpa hubby aku still happy jugak...Sekali sekala kena la jugak berdikari sendiri tanpa hubby walaupun ditemani mak ayah namun aku tetap rasa kesulitan mengendalikan kerenah anak2 aku tu...
*****************************




0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy