Sunday, November 22, 2009

MANDI AIR PANAS ULU LEGONG

Aku sefamili mandi air panas di ULU LEGONG, BALING.
Aku pun dah lama tak ke sana kali terakhir time aku
masih belum kahwin..aku cuma
bawa mak, ayah dan adik aku je...maklum lah baru
dapat lesen dan kereta
time tu apalagi excited sgt nak drive sanggup aku bawa kereta sampai ULU LEGONG
walaupun baru P holder...
Sekarang dah kawen anak pun dah 2 baru dapat pergi pulak...
Kami bawa bekalan makanan apa yang patut untuk mengisi perut kami time
tgh malam nanti...kami tidur dalam khemah malam tu walaupun
terpaksa bersesak sebab khemah tu muat 4 orang tapi
tetap selesa..dah mengantuk tak
sedar dahhh..
Aku mulanya nak celupkan kaki pun tak lepas...panass...
walaupun di kolam yang paling kurang panas. Tapi dah lama dok main2kan kaki
dalam air panas tu..emm baru la dapat rendamkan kaki.
Anak2 aku pun tahan panas..Irfan excited sgt dpt rendam satu badan
sampai hampir2 nak tenggelam...nasib baik
aku tertengok dalam ramai2 tu dah la cahaya pun malap2. Kuss semangat aku...
nasib aku tak leka...
wajah2 baru bangun tidur pagi tu...
Kami mandi di toilet berdekatan dgn kemah kami..nasib dapat port ni...
Puas jugak dpt tidur semalaman walaupun sekejap2 terjaga sebab kurang
selesa...
tok dan cucu....

sebelum balik aku sempat tengok keadaan kolam panas time pagi2 mcm ni.
walaupun masih awal pagi tapi dah berasap aku tengok...
tak mcm malam tadi..aku rasa air dgn tangan..memang panas betul...
di dasar kolam aku nampak air tu menggelegak...
ajaib nya kuasa tuhan...



cantik taman di belakang kolam air panas..dulu tak taman ni siap
ada chalet kat atas bukit tempat kami pasang khemah.
Aku sempat la pose walaupun dgn wajah baru bangun tidur dan mandi ala kadar je..

memang best..dpt bermalam di situ. Sekali sekala berkhemah...


***********************************
AKTIVITI YANG MENJADI KENANGAN KAMI SEKELUARGA INI AKU
CATATKAN DI SINI SUPAYA ANAK2 AKU NANTI
TAHU DAN MENGINGATI SAAT2 MANIS NI SEHINGGA MEREKA
DEWASA KELAK...TIME TU
AKU PUN DAH TUAA..HAAA

***********************




0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy