Tuesday, October 21, 2014

Kepentingan vitamin c untuk kulit yang menawan





Assalamualaikum
Salam sejahtera





Mesti ramai yang mengenali apa itu vitamin C dan kepentingan untuk tubuh badan kita. Vitamin C sangat terkenal untuk mencantikkan dan mencerahkan kulit wajah serta menegangkan sekali jadi tak hairan lah suatu ketika dahulu sangat terkenal suntikan vita c untuk kekal kan awet muda. 

Itu satu ketika dahulu kerana pada masa ini wanita lebih rela dan selesa untuk mengambil vita c secara oral dan bukan lagi dengan cara suntikan yang boleh membawa bahaya jika tidak di kendali kan dengan cara yang betul. 

Jangan bimbang masih ada cara yang lebih selamat dan berkesan seperti suntikan. Vita c plus shaklee boleh membantu membaik pulih dan mencantikkan kulit!

Jom kita baca fakta mengenai vitamin C.

Fakta 1

 Vitamin C memainkan peranan penting dalam membaik pulih kulit dan penyembuhan parut jerawat. Ia adalah vitamin larut air, yang bermakna ia tidak disimpan dalam badan anda , jadi anda mesti mengambilnya setiap hari.

Fakta 2

Anda memerlukan vitamin C untuk membina kolagen , sebahagian struktur pembuluh , tulang, tisu penghubung dan kulit.Jerawat yang teruk boleh meninggalkan parut. Jika anda tidak mendapat cukup vitamin C , kolagen yang rosak akan menyebabkan parut tidak hilang.

Fakta 3

Vitamin C juga merupakan anti -oksidan. Anti -oksida melawan radikal bebas yang merosakkan sel-sel, termasuklah sel-sel kulit. 

Fakta 4

Anda boleh mengambil vitamin C secara oral, menelan atau sapukan sahaja. Dengan pengambilan vitamin C secara berterusan,  vitamin C membantu anda membina kolagen dan mencegah parut. Menurut “Journal of Drug in Dermatologi,” sifat-sifat anti-oksidan dari topikal krim vitamin C dapat membantu mengurangkan kerengsaan dan kemerahan dikaitkan dengan parut jerawat, dan juga membina semula kolagen yang telah rosak. 

Fakta 5

Menelan vitamin terlalu banyak C biasanya tidak mempunyai implikasi kesihatan yang buruk, menurut Pakar Pemakanan. Jika anda mengambil terlalu banyak dalam satu hari, walau bagaimanapun, anda boleh mengalami gangguan pencernaan, termasuk cirit-birit, kembung, kekejangan dan loya. Vitamin C biasanya selamat dalam dos sehingga 2,000 mg. 

sumber. Livestrong.com





Kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee

Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri
Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

Merawat jangkitan saluran kencing.
Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.


Mesti ada yang teruja nak amalkan vita c lepas ni. Untuk pembelian dan konsultasi anda boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah. 

Fiza SID 1052213
WhatsApp 0195021698
Facebook FIRDZALUV FAREEDA
Page PAKAR CANTIK DAN KURUS






0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy