Wednesday, September 17, 2014

Collagen Shaklee | perlu kah ambil kolagen?






Assalamualaikum
Salam sejahtera



Tau kah apa tu collagen? 
Jangan buat buat sengal tak tau apa tu collagen okeh...


Kepentingan collagen pada kulit memang tak boleh di pertikai kan. Seiring peningkatan usia maka makin berkurang lah kolagen dalam tubuh. Bila dah berkurangan maka berlaku lah pengenduran kulit wajah dan kulit di seluruh tubuh badan. Ikhtiar nya adalah dengan pengambilan kolagen bagi menggantikan kolagen yang telah berkurangan.  Kalau nak di kira kos untuk ber kolagen memang lah mahal. Tapi demi kecantikan dan kesihatan apa lah salah nya kan hihii...

Dalam usaha memilih kolagen yang berbagai jenama di pasaran harus lah anda sebagai wanita study dahulu seberapa bagus dan tulen nya kolagen itu okeh. Jadi kena cerdik la sikit bab bab ni sebab sekali buat pelaburan untuk beli kolagen harus lah pasti kan kolagen tu berkesan kan jadi tak ada lah membazir!





Seberapa tulen kolagen itu?

Ada 2 sumber utama kolagen yang biasa terdapat iaitu bovine (lembu) dan marine kolagen. Kolagen berasaskan marine adalah 60% lebih tulen daripada kolagen lembu. Ia memang semulajadinya lebih mahal (namapun semulajadi) berbanding yang lain tetapi ia sesungguhnya sangat berbaloi dengan wang yang telah dilaburkan.

2. Kolagen ikan yang dihidrolisis lebih ulung

Kerana ia lebih selamat dan ideal untuk meransang pertumbuhan kolagen dalam kulit. Ia juga adalah kolagen pelbagai fungsi termasuk mengurangkan peningkatan risiko penyakit dan mengatasi masalah fizikal.

3. Jisim molekul MESTI LEBIH RENDAH daripada 1000 Dalton

Ini penting supaya kolagen tersebut lebih mudah dicerna, dan diserap ke dalam usus berbanding kolagen kompleks daripada kambing, lembu, khinzir dengan JM 400,000

4. Kolagen sumber ikan

Kerana ia mampu mempertahankan bentuk asal "triple helix", iaitu struktur yang SAMA terdapat pada kolagen manusia.

5. Menyediakan asid amino yang penting yang sukar untuk diperoleh daripada makanan.
Asid amino seperti prolin membantu membina struktur tisu dan mengekalkan fungsi sel. Asid amino arginin yang membantu tidur dan menggalakkan prestasi bersukan. Dan banyak lagi asid amino perlu.

6.  Mengandungi asid hialuronik
Asid hialuronik semulajadi mampu menyokong baik pulih tisu penyokong terutamanya pada sendi.

7.  Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan.
Ia adalah satu kriteria yang sangat penting dalam pemilihan kolagen yang berfungsi untuk menganjal dan menegangkan kulit.

8. Mengandungi bahan antioksidan
Vitamin C, sangat penting untuk menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit. Vitamin B2 dan B6 pula penting untuk membekalkan tenaga semasa proses pengeluaran kolagen dalam tubuh.





Maka pilihan saya dalam banyak banyak kolagen saya pilih Collagen Shaklee sumber dari marine sebab kesan nya sangat besttt!

Lepas sekotak saya dapat rasa kesan extravaganza. Memang kababomm lah colagen shaklee. Apa yg pasti kulit makin pulih nampak halus fresh cerah lagi dari sebelum nya. Sekarang ni selesa pakai mekap nipis nipis je sebab muka dah cerah tegang dan nampak moist tau....bestt betul lah.

Hah tunggu apa lagi kata nak lawa kan..rembat la sekotak pastu jadi ahli terus.

Hubungi saya untuk rundingan harga terbaik dan cara pengambilan yang berkesan! 

Contact tau...

Fiza Wassupp 0195021698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS


0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy