Tuesday, May 31, 2011

Kembang Setaman...





Mau tak kembang setaman bila....



Cerita di pagi Ahad sebelum rutin check-up...aku dan huby singgah bekfes sebelum gi klinik di satu gerai tepi jalan...oder bihun goreng...sambil2 mak cik tu dgn anak dia dok cedok bihun tu sempat dia menyapa ku...


mak cik : dari mana..?

aku :  dari taman mutiara sana...nak pi klinik dpn tu...(Klinik Desa tu mmg berhadapan dgn gerai tu)

mak cik : ooo...anak sulung ka...?

aku : dak..nombor tiga dah...

mak cik : oo ya ka...nampak mcm mengandung anak sulung ja...pasai nmpk muda lagi...

aku : (ku tersengih...kembangg...)

mak cik : anak sulung umuq berapa?

aku : ermm..darjah 4 dah...

mak cik : loorr...dah besaq dahh...nampak muda jaa...

anak mak cik tu : tu arrr...muda gilaaa la kak...

(tersengih2 aku...sambil pandang huby...tersangat la kembang nyaa...hehee)



baru balik dari klinik...sepanjang minggu ni hari2 aku kena gi check BP dan timbang berat...hanya kerana penambahan berat ku agak byk...1kg dlm masa 2 minggu...huhuu...tak pasal2 je kena ulang alik gi klinik tiap hari... 


23 comments:

AnneRaini said...

hahaha..kak fieza mmg muda belia..

kak,sy ms pegnant naik sekilo seminggu..huhuhu terus kena minum air gula...

mamyharraz said...

memang fieza nampak muda ;)

sy haritu mengandung for sure org tanya "anak no 5 ke 6?" padahal ngandung anak sulung *nangesssss*

HALAMANKU said...

mmmm bestnyer.. memang compom kembang he he he akak siyes memang nampak muda n cantiq.. kau ilhamku tu he he he cayalah kak...

Nens Collection said...

woo..sy br anak sorang..ms ngandung first berat 1mggu 1 kg naik..menyampah tgk klinik..sume skali naik 20kg spanjang ngandung..giler debab..huhu

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sy pon berat naik byk..kikiki tapi sbb dah masuk 6 bulan nurse tak marah sgt..if awal2 ngandung dulu naik cam skang mmg kene marah la..

waahhh kembang 2 3 mangkuk..eheheheh

Dilla Ady said...

btul la fieza...fieza nmpk mude, cun lagi...

hape lagi, meh share petua awet mude meh!

eLYies said...

awek muda gitu..jeles!..ye la kan..orang kecik ni memang selalu nampak MUDA!!!

iEtaFAkyR@ said...

cecececece.... mmg untung jd org kecik molek nih. muda belia ja! nak2 kalo selalu senyum, ceria lagi aaa org igt tk kawin lg kot fiza nih. ewah! :D

~Siti Hajar~ said...

klu sy xkenal fieza pun anggap camtu, nmpk muda remaja je fieza..hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

hehe, kembanggggg...

tapi memang pun nampak muda...

Sal dulu pun camtu la, berat naik melampau... biasa la, dah time ngandung ni asyik lapaq ja... tu yang asyik makan ja kan... hehe

dinor's family said...

ha la fieza mmg nmpk muda,nak la mcm fieza gak....

♥MiZz-siHa♥ said...

mmg nmpk muda la..hehe

ajumohit said...

hehehhe, seronoknya dpt pujian mcm tu kan fiza, mau tidoq tersenyum2 mlm ni hehehe

ratusiput said...

ade tips tak? :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

lily pun selalu gak org tegur mcm ni..lily ni kan kecik..org x sangka jer umur sama ngan Fieza ni... ;)

MrS. F!zA said...

ye sy dah kenal akak n jumpa.. mmg akk awet muda pon!!! hikhik

*kembang setaman tkpe jgn kembang semangkuk :p

nureen said...

:) bkn setakat kembang semangkuk tp senyum smpi telinga hehhee....

mmg muka fieza nmpk muda dr umur ;)
aweks muda ;)

eB ezrin said...

fieza mmg nmpk muda pn :)

etiey.com© said...

bertul..akak memang nampak muda.. take care yer kak

chichi said...

saya percayaaaaa kata makcik itu..hehehe

Mama AA's said...

wa... bestnye...

msh kembang lagi x? hehe

chekna @ mama ziyad said...

wah.... baju koyak tak? hehehe... tu la muka glowing sgt, nasib baik nampak perut, kalo tak mesti org ingat solo lagi..:)

ibu syafiq said...

hehek...psssstttt...akak.nnti bg petua nk awet muda gak cm akak bila syafiq drjah 4 nnti.huhu...

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy