Thursday, August 21, 2014

Bisnes shaklee .. tapi taknak duit?



Salam sahabat maya sekalian..

ada ke ye orang berbisnes tapi taknak keuntungan dalam bentuk wang ringgit tu? macam sekarang lah kan.. aku berbisnes shaklee.. tapi taknak duit bonus tu!

macam pelik je kan bunyinya.. 

sebenarnya bukan tak nak duit keuntungan dalam bentuk bonus yang shaklee berikan tu yang aku maksudkan.. gini ceritanya...

dalam group yang aku sertai ni santapan rohani memang lengkap dah di hidangkan. kami di ajar tidak bertuan kan DUIT bila berbisnes ni. sebab kalau bisnes nak kan duit je.. memang takkan kekal lama. tu kata leader yang dah berjaya..

dan.. aku bersetuju dengan pendapat tu. sebab.. secara logiknya kalau memikirkan duit semata sah-sah la bila keuntungan sikit je rasa fade up mula timbul.. rasa menyampah.. dan macam-macam rasa negatif lagi..

tapi.. cuba kita terapkan dalam berbisnes shaklee ni bukan duit tu tunjang segalanya. Andai keuntungan tu tidak seperti yang dijangkakan, berbaik sangka lah kita kepasa sang Pencipta.. ada kebaikan dan keuntungan lain yang Dia nak kita fikirkan.

macam sekarang.. aku masih tekun meng update entry blog ni walau tak bawa keuntungan pun untuk masa ni. tapi aku lebih memikirkan perkongsian pembacaan yang berterusan ada kebaikan yang akan timbul. aku bukan hanya si penjual vitamin shaklee.. tapi aku juga adalah pengguna tegar! so banyak kebaikan dan kejayaan penggunaan produk ni yang boleh aku kongsikan..

dalam masa yang sama.. aku bersyukur mula berbisnes shaklee maka bermula rutin amalan rohani yang lebih mantap.. kiranya pemangkin kepada santapan jiwa lah jugak..

aku bercakapa berdasarkan group yang aku join.. aku taktau group lain macamana.. so.. pengalaman masing-masing.. sapa yang belum sertai.. teringin nak sertai.. jom.. aku bimbing korang ke jalan yang manis pengisiannya!


Credit to tuan punya entry   http://dunianelly.blogspot.com



0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy