Tuesday, August 26, 2014

Penderita jerawat kronik anda perlu kan ZINC!





Assalamualaikum
Salam sejahtera


Satu perkara yang saya nak share penting dan sangat di perlukan oleh penderita jerawat! Hehh macam teruk je dengar sedas ayat penderita itu. Yalah bagi yang sekian lama belum jumpa jalan penyelesaian kepada masalah jerawat yang tak stop bertapak di wajah memang lah derita nama nya kan...

Okeh ambik contoh saya aja lah. Saya seorang penderita jerawat sejak dari sekolah sehingga lah berkahwin dan beranak pinak tetap tak pernah berhenti menerima kehadiran JERAWAT!

Sehingga saya menjadi begitu obses pada mana mana sahaja produk yang di cadang kan namun semua nya adalah sia sia dan merupakan satu pembaziran.

Saya berhenti menggunakan produk dan beralih kepada makanan tambahan untuk kulit.  Sudah tentu SHAKLEE pilihan saya.  Ternyata ada perubahan walaupun lambat.  Orang kata biar lambat asal berkesan!

Mula nya saya hanya ambik vit e shaklee.
Bergantung kepada jenis kulit, vit E kurang sesuai untuk kulit yang berminyak. Sebab boleh menyebabkan kulit jadi lebih berminyak...kan fungsi nya vitamin E melembap kan kulit.

Bila berminyak, acne senang nak tumbuh dan cepat merebak.. Sebab tu jerawat jadi lambat nak sembuh.

Pakar kulit mencadangkan ZINC paling terbaik rawat masalah jerawat.
saya memang amalkan ZINC. Bila jerawat tumbuh je kat muka, saya akan ambik 1-2 tablet zinc sehari. Dan, memang betul!! Jerawat sangat cepat kecut. Dan tak berjangkit pada bahagian muka yang lain.




Alhamdulillah.. Akhirnya jumpa juga penyelesaian kepada masalah ni. Sekarang ni pun dah tak ada jerawat2 besar kat muka. Muka makin licin macam tak percaya jerawat dah tak bersarang di muka.



Bagaimana zinc merawat masalah jerawat

1) Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit
2) Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) --> Membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat
3) Zinc boost immune system --> Membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
4) Zinc is an important co-factor in helping the body to process vitamin A and E; yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat
Zinc - Vitamin A - Vitamin E --> Gabungan ketiga-tiga vitamin dan mineral ini membantu tubuh mengawal hormon. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan pada kulit
5) Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar
6) Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan --> Kedua2nya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal


Jom ambik zinc!
Murah sebotol comel ni. Saya yakin semua mampu beli sebotol zinc ni. Kalau masih rasa tak mampu tak tahu nak cakap lah...jom lah saya ajar buat biz shaklee untuk tambah income  hihii..


Berminat untuk dapat kan sebotol zinc boleh hubungi saya pengedar Shaklee yang sah.

Fiza
WhatsApp 019 5021698
Telegram 0134821698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page PAKAR CANTIK DAN KURUS

6 comments:

Unknown said...

kalau ada mslh jerawat & kulit berminyak, elok sgt cuba zinc..

Kenapa zinc penting untuk tubuh kita -->> 9 MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX

Unknown said...

COMEL JE AYAT SIS AJAK BISNES..HIHI

WAJIB BACA----> Kebenaran Menakutkan Tentang Vaksin

Unknown said...

zinc pun membantu merawat jerawat ye? baru tau nie..
Jom Enfuselle pula
Healthy'beautieshoppe: Enfuselle penyelamat wanita?

Unknown said...

Owh, ingatkan GLA & vitamin C aje... tq sis

Nak cun melecun??? >>>Khasiat Collagen Powder Shaklee

Unknown said...

dapat ilmu baru lagi hari ini..tq


jom tengok blog saya:
pelangioveralaska.blogspot.com

Unknown said...

baru tau zinc pun boleh atasi jerawat.

TIROID DAN CARA MERAWATNYA

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy