Tuesday, August 19, 2014

Bosan dengan kulit wajah yang hodoh gelap dan kusam??






Assalamualaikum
Salam sejahtera


Beruntung la mereka2 yang tiada masalah kulit wajah. Kulit cantik gebu putih mulus dan secalit parut pun tiada.





Jangan tak tahu ye kulit wajah ni di warisi. Cuba telek wajah ibu anda atau adik beradik anda sure tekstur kulit wajah lebih kurang sahaja ehehee...

Tapi harus percaya tekstur kulit yang hodoh boleh di perbaiki okeh cuma perlu kan penjagaan dan perawatan yang betul.

Mari saya kongsi kan sedikit tips penjagaan kulit wajah.

1)Basuh muka paling kurang 2 kali sehari dengan sabun yang betul. Jangan basuh muka dengan menggunakan sabun badan kerana tahap kealkaliannya adalah berbeza. Seeloknya, gunakan sabun muka jenis pengawalan minyak contohnya, Vaseline (Oil Control).

2) Elakkan makanan yang berminyak seperti daging burger segera.

3) Elakkan makanan laut seperti sotong, ketam, udang dan sebagainya KECUALI ikan. (Terpulang kepada kulit individu contohnya, saya boleh makan kerang.)

4) Elakkan makanan seperti kacang tanah. (Bagi saya, saya tidak boleh makan kacang tanah, tetapi saya boleh makan kacang kuda, almond, gajus dan lain-lain. Ia terpulang kepada kulit individu.)

5) Elakkan daripada mengguna tuala badan untuk mengelap muka selepas mandi kerana kulit yang sensitif adalah sangat sensitif dengan kekotoran. Gunakan tuala kecil yang lain atau tisu.

6) Mengamalkan 2 biji sehari Vitamin C 500mg. Ia sangat-sangat membantu masalah kulit muka berjerawat, berminyak dan resdung.

Jika di terus kan penjagaan dan perawatan kulit wajah dari dalaman dan luaran tak mustahil suatu hari nanti kulit hodoh anda dahulu nya boleh bertukar menjadi kulit yang lebih sihat!

Saya ada cadangan suplimen yang sangat membantu untuk merawat kulit dari dalaman. Shaklee ada mempunyai set kulit iaitu  VITAMIN E,  VITAMIN C DAN B COMPLEX!


JOM TELITI FUNGSI SETIAP ITEM

Vitamin C :

Penting untuk pengikatan kolagen, hasilnya kulit lebih anjal

Anti oksidan, menghalang radikal bebas dalam badan penyebab kanser
Tingkatkan daya tahan badan lawan penyakit

Vitamin c juga sangat bagus untuk kesihatan gigi dan gusi yang cantik.
Jika kawan kawan mahukan kesihatan gigi, tulang dan sendi, elok makan vitamin C bersama set kesihatan sendi shaklee.



B Compleks :

Elakkan pigmentasi kulit (kulit bintik bintik tu..)

Vitamin B juga melembapkan kulit, takdelah nampak kering je :) Ala ala moisturizer gitu

Manfaat mengurangkan stress, apa kaitan stress dengan kecantikan? Bila stress kerja dan sebab masalah, muka kita berkerutkan, makin banyak berkerut makin banyak kedut. :)

Membantu untuk saraf yang sihat



Vitamin E :

Membantu kekalkan kulit yang cantik

Membantu kurangkan inflamasi dan penyembuhan luka

Bagi lelaki bagus untuk kesuburan

 KELEBIHAN VITAMIN E




Berminat nak dapat kan set kecantikan ni?
boleh contact saya ya...special price untuk pelanggan blog cuma perlu taip 'SAYA NAK' untuk dapat kan hrga kasih sayang intan patung!

Jika berminat untuk join ahli shaklee sgt di alu alu kan....NAK JADI AHLI? KLIK SINI untuk lebih penerangan tentang faedah dan kelebihan jadi AHLI SHAKLEE

Sekarang jugak hubungi saya!

Fiza
Wassupp 0195021698
Telegram 0134821698

Facebook FIRDZALUV FAREEDA

Page ♥
DUNIA INDAH MAMA
PAKAR CANTIK DAN KURUS

8 comments:

Unknown said...

banyak fungsi set kecantikan ni ek rupanya...boleh cuba

Adakah Kegemukan Punca Sukar Hamil

Unknown said...

bagus neh, macam nak cuba jea.


jom tengok page saya plak:
pelangioveralaska.blogspot.com

KakWa RatuVitamin said...

Wahhh.. Menjadi cantik memang idaman setiap wanita.. JOm cuba!


Anda gastrik?Solusinya disini..
http://sihatcunmelecun.blogspot.com/2014/08/set-merawat-gastrik-shaklee.html

Unknown said...

se best nie mesti kena cuba...
http://nshahealthybeauty.blogspot.com/2014/08/pms-menganggu.html

Unknown said...

Sebab tu saya suka sangat Vitamin C..
--->>> A Surprisingly Adventurous Journey: KENAPA SAYA SUKA CHEWABLE VITA-C PLUS?

Unknown said...

semestinya saya pun nak cantik :)

Cara terbaik atasi masalah selsema anak-anak

Unknown said...

vita c memang best.

jom lihat link saya utk masalah kesuburan:
PUNCA KETIDAKSUBURAN PASANGAN

Unknown said...

Memang best vita c ni... saya pun makan juga...

Jom try B complex pula...

>>> Khasiat B-Complex Shaklee

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy