Friday, August 22, 2014

Khasiat ESP ( Soy Protein Isolate Powder) Shaklee



Salam dan hai.






Dalam sehari tak sah kalau tak minum ESP. Shake pula dengan air kegemaran, air milo. (boikot Milo barangan Nestle? Cuba air coklat ini, KLIK). Kalau bosan shake/bancuh pula dengan jusatau sunquick. Sangat sedap! Sekali dah cuba ESP mesti addicted nak minum lagi..dan lagi. Tak percaya?? Sila lah cuba. 



Perbezaan ESP Shaklee dengan produk protein soya jenama lain

1) Shaklee telah menjalankan kajian klinikal yang sangat komprehensif di mana hanya soya yang berkualiti tinggi sahaja yang dipilih.
2) Kacang soya yang digunakan adalah Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) yang dihasilkan di bawah program Identity Preservation Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik aripada benih sehinggalah kepada pengeluarannya.
3) Kacang soya diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia atau alkohol) dan dengan menggunakan suhu yang rendah bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
4) Setiap satu canister (850gm) protein soya Shaklee dihasilkan daripada 30kg kacang soya danmemberikan tenaga segera yang boleh bertahan lama.
5) Mengandungi 22 jenis asid amino dan ESP adalah satu-satunya produk di pasaran yangmenyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.
6) Kandungan Indeks Glisemik (G.I.) yang rendah iaitu 39, menjadikan ESP sangat sesuai diambil oleh penghidap kencing manis.
7) Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol.



Manfaat Utama

1) Awet Muda - asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan sebagainya. Pengambilan yang kerap adalah salah satu kunci kepada awet muda.
2) Baik untuk Hormon - kacang soya adalah satu2nya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones dimana fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
3) Baik untuk Prostat - genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya untuk mengekang pertumbuhan dan perkembangan sel kanser dengan memusnahkan radikal bebas dalam badan sebelum radikal bebas itu menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik untuk pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
4) Kulit yang Remaja - protein penting untuk merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan kecerahan kulit dan kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka dan membantu mengurangkan kesan parut.
5) Pembekal Tenaga - membekal tenaga yang segera dan tahan lama, meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.
6) Membaiki Pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan2 penuaan.
7) Membaiki Memori - meningkatkan memori, dorongan seksual dan rangsangan. 



Jika anda berminat ingin mencuba produk Shaklee, ingin mendapat konsultasi secara berterusan dan tak tahu dari mana nak dapatkan produk? Boleh terus hubungi 

Fiza Wassupp 0195021698.



0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy