Friday, August 22, 2014

Detoks: Sumber Alam vs Herb-Lax




Detoks: Sumber Alam vs Herb-Lax




makanan yang datang kepada kita bila fikirkan tentang detoksifikasi dan pembersihan badan kita adalah air, buah betik dan jus lemon. Boring kan..sebenarnya terdapat banyak makanan lain yang secara semulajadinya berfungsi untuk detox dan membersihkan sistem dalam badan kita. Berikut adalah beberapa makanan yang perlu untuk membantu membersihkan badan kita tanpa rasa sakit.

1) Bawang
bawang mengandungi asid amino dan sulfur yang membantu menyahtoksi dengan cekap. Tapi sayangnya kalau terlebih masak bawang ia akan menghilangkan flavonoid yang baik untuk badan, lebih baik bawang itu dimakan mentah-mentah. Er sanggup kah?

2) Ubi Beets
Beets mengandungi sumber utama betacyanin yang merupakan agen melawan kanser. Ia juga mengandungi zink, besi, magnesium, dan kalsium yang membantu toksin keluar dari badan.

3) Brokoli
Nutrien dalam brokoli membantu proses penyingkiran toksin dari badan menjadi lebih mudah. Ianya lazat untuk dimasak sebagai sayuran dan boleh juga di nikmati mentah-mentah.

4) Lemon dan Oren
Makanan sitrus memang terkenal dengan fungsinya membantu proses detoksifikasi. Jus lemon membantu proses pembersihan dengan menyokong hati kita. Jadikan amalkan meminum segelas air suam berisi hirisan lemon sebagai satu kebiasaan kerana ini boleh membantu meningkatkan proses detoksifikasi anda. Ia menukarkan toksin menjadi sesuatu yang mudah untuk dihadam.

5)  Bawang putih
Bawang putih adalah salah satu makanan detoksifikasi yang terbaik, ia merangsang hati untuk menghasilkan enzim detoksifikasi yang membantu toksin ditapis dari badan kita. Ia juga ditambah kepada hidangan untuk meningkatkan rasa.

6)  Lobak
Makan lobak merah adalah cara yang mudah lazat untuk mendetoksifikasi badan anda. Ia kaya dengan glutathione, protein yang membantu menyahtoksik hati. Lobak merah adalah sumber vitamin C, B6, dan kalium yang baik untuk kesihatan anda secara keseluruhan.

7)  Tomato
Tomato mengandungi 169 mg glutathione setiap hidangan yang membantu menyahtoksik tubuh. Mereka juga mengandungi lycopene yang melindungi kulit, payudara, dan kanser paru-paru.Ia perlu dibasuh dengan teliti sebelum boleh dimakan.

8) Grapefruit
Limau gedang mengandungi serat dan jus yang kaya dengan nutrien yang boleh mebuatkan badan anda kembali ke keadaan aktif seperti biasa. Ia mempunyai kesan positif ke atas penurunan berat badan dan membantu hati membakar lemak. Buah membantu proses detox.

9)  Minyak zaitun
Gunakan minyak zaitun untuk memasak apabila anda sedang berdiet detox, atau anda juga boleh mencampurkannya dengan jus buah-buahan kegemaran anda. Minyak ini mempunyai banyak manfaat kesihatan yang menjadikannya pilihan terbaik. Anda juga boleh menggunakannya untuk sos salad, tapi pastikan jangan masak ia dengan api yang tinggi.

10) Teh hijau
Teh hijau penuh dengan antioksidan yang membersihkan toksin dari badan kita melalui kandungan cecair. Ia juga mengandungi catechin yang meningkatkan dan meningkatkan fungsi hati.

see, banyakkan hasil alam yang boleh dimakan untuk mempercepatkan proses detox badan kita. Selain dari bahan-bahan di atas juga, mungkin anda boleh memilih supplement yang dihasilkan secara natural dan sememangnya terbukti mampu mendetox kan tubuh kita dari sebarang anasir toksin dengan lebih mudah dan cepat.



Produk terbabit sudah tentulah Herb-Lax dari Shaklee. Produk apa neh yea? ok herb-lax ini merupakan produk bagus untuk kuruskan badan, atasi masalah sembelit dan membersihkan usus. Ia merupakan produk semulajadi yang membantu untuk membersihkan perut dan usus, melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan kita. Di dalam Herb-Lax terdapat 9 herba yang digabung untuk menghasilkan supplement terbaik ini.

Kandungan Herblax:

- Senna Leaf Powder
- Licorice Root Powder
- Buckthorn bark powder
- Alfalfa leaf powder
- Fennel Sees Powder
- Anise Seed Powder
- Rhubard Root Powder
- Blue Malva Flower Powder
- Culver's Root

Kebaikan Herb-Lax:

- merawat sembelit
- menyokong kesihatan pergerakan usus dan membersihkan usus
- menyokong fungsi penafasan dan melegakan kahak.
- Bantu ketidakhadaman.
- Merawat sakit yang melibatkan masalah pencernaan dan perkumuhan oleh buah pinggang
- Menggalakkan penyusuan ibu.
- Menggalakkan penurunan berat badan dengan mengawal nafsu makan.
- Melegakan ketegangan akibat haid.
- Galak pencernaan yang sihat.
- Hilangkan rasa sakit perut, angin, rasa penuh, dan pedih ulu hati.
- Mengeluarkan gas atau angin dari badan.
- Merawat sakit tekak dan bengkak dalam sistem penafasan.
- Mengempiskan perut

Cara Makan:

Herb-Lax sesuai untuk anak-anak yang berusia 12 tahun ke atas dan orang dewasa.
- untuk kesihatan berpanjangan- makan 2 kali seminggu ( 4 biji sebelum tidur )
- untuk bersih usus/sembelit/detox/kawal berat badan- makan setiap malam ( makan  2-4 biji sebelum tidur )

Testimoni diri sendiri:

saya akan berkongsi testimoni dari diri saya sendiri yang memang mengamalkan Herb-Lax. Kalau sebelum mencuba produk ini saya sememangnya agak payah untuk 'membuang'. Dalam seminggu mungkin sekali dua sahaja 'membuang'. MasyaAllah sakit dan susah nak 'membuang' jangan cakaplah, memang susah. Kadang-kadang saya perlu makan banyak buah dahulu untuk memudahkan proses 'membuang'. Tapi alhamdulillah lepas mencuba produk neh, saya akan makan 2 biji sebelum tidur. Bila bangun esok paginya terus jea ke toilet untuk proses 'membuang'. Perut pun rasa makin kempis. 

Selalu ingat yang proses detoks merupakan satu langkah penting untuk mencapai tahap kesihatan yang maksimum. Bagi yang dalam proses menurunkan berat badan, detoks adalah proses wajib kerana ia membuang toksin-toksin yang terkumpul di dalam badan selama ini. So selepas tiada toksin, supplement lain yang di ambil akan menyerap dengan lebih jayanya.

Jadi yang mana satu pilihan anda? sumber alam atau Herb-Lax dari Shaklee yang terbukti lebih mudah untuk diamalkan. Pilihan terletak di tangan anda sebagai pengguna.

Bagi yang nak dapatkan Herb-Lax dari Shaklee, jom order dari saya

Fiza Wassupp 0195021698










0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy