Friday, May 11, 2012

last destinasi CH | singgah strawbery farm n ladang teh lagi...







Salam...





Pheww..akhir nya...last part entry yang hampir basi...huu

Singgah di Kea Farm soping2 sayur tapi di sebab kan gigih membeli belah maka kamera tak sempat memain kan peranan..hehe menyinggah dari satu gerai ke satu gerai...padahal benda yang sama yang di jual pun..saja syok2 exercise kaki...ekekekk...

Strawbery tidak di lupa...kemain banyak borong di sebab kan harga di pasar ni lagi murah berbanding beli di ladang...sekotak RM20.00 ..banyak lak tu penuh sekotak di isi..bawak balik umah mau bikin steamboat strawbery celup coklat...wallahh...tahan je air liur nie kakaaa...



bunga ros segar...mesti lah aku hangkut bawak balik gak...peminat bunga kata kan...



tiba di Raju Strawbery Farm...macam tak best je ladang ni...dulu2 datang biasa  singgah kat tempat lain yg self pluck tuu...di sebab kan dah beli berkotak kotak strawbery maka malas lah nak self pluck lagi..kang kena bayar...tak berbaloi dengan buah yang tak berapa nak ada tu...huu



 melayan firas yang dah keletihan mungkin di usung ke sana sini...kesian dia...

masing2 macam kurang mood..keletihan sgt2..dalam kepala nak gerak balik je...memang terasa penat nya berjalan2 dengan anak kecik ni...



di agah pun cam malas dah nak senyum...penatt..kesiann...




on the way gerak balik sempat lagi singgah kat sini...


 firas keletihan...


irfan awal2 lagi dah turun ke bawah sana...




panas pun panas lah..sebab takde pic kat pokok teh masa singgahan di bharat plantation...hujan kan masa tu...kat sini panas la sikit sebab dah tengahari kan...



berpayung dengan firas..tetap terasa bahang nya..ye lah CH sekarang mana sejuk macam dulu2...dulu walau time tengahari tetap terasa sejuknya tau...




firas macam jakun je tengok payung tu..tak henti2 mata nya ke sana...hikk



pic sefamily...huby tetap tak dapat masuk..takde sape nak tolong amik gambo...nak harap orang tolong ambik kan dengan dslr tu idak la...kang di bawak nya lari...haru...trauma bila dengar kes sorang kawan...kamera nya di bawak lari oleh orang yang tolong nak amik pic dorang sefamily...orang macam ghupa gitu pun ada zaman sekarang ni...tokleh percaya orang luar walaupun luaran nampak baik kan....



ada gak si 'mamat' di belakang tuu...menjelajah aje keje nya...heheee...!



hahaa..tegang segala urat menggendong si bambam nihh...



giliran abah pulak..kesian abah...
nun di sana...tok wan yang berbaju biru tu menjelajah kawasan...  :-)




habis la sudah entry percutian CH kami...sungguh happening!



Kembali gigih buat keje yang sudah datang bertimbun timbun ni...harus setel kan 700 keping cek dividen sebelum sabtu depan...haiyoo...tak tau la sempat ke idak...huhuu...kena kerja lebih masa nampak nya..







19 comments:

Alin Marlini said...

mmg murah kat sana fieza..

[PCL] said...

salam jumaat, singgah dan baca2 di sini.

:: Riri-Fatieha ::~ said...

wah.... teruja tengok bunga2 yg cantik kat sana tu...

Cikpuan rara said...

lama nya x ke cameron.

ieda said...

mest wangi semerbak rose tu kan

Masya said...

strawberry dia memang murahkan.... rambang mata dibuatnya..

munna said...

tgk entry fieza pasal CM ni buat hati berkobar-kobar nak ke sana juga

cheqna said...

nak honeymoon ke sana la
kikikiki

Nens Collection said...

sy mmg respek la ngn dak tecik firas ni..walopon penat2 ...die still cooll x nangis..kalo anak saya..mau nangis penat nk tido..mmg cooll la firas..;)

Imah Dinor said...

geramnya tgk rose merah yg segar tu....

Qhaifa Nur said...

datang CH tak beli stoberi memang tak sah...
siap berpayung lagi tuh, panas...cian firas

Ena said...

Apapun kak kan.. suka betul lah ena tgk bambam firas akak.. nak geget je rasa.. hehe

ieda said...

aah fieza .. CH skrg x sama macam skrg .. kalau nak rasa sejuk dia musim ujan aje ..
skrg nie time panas .. lagilah x merasa celah mane sejuk dia huhuhu

maszmadi said...

bestnyer dapat ambik gambo kat ladang teh kan... moga satu hari nanti masz dapat jejak kaki ke sini.. ameen

eijah said...

salam kenal...

Myra Jay said...

Kesian Firas keletihan, terserlah pada mukanya :)


Kak, ada lg tak stoberi? Nak sket :)

Aju Mohit said...

akhirnya masa untuk pulang ye firas...masing2 dah puas berjalan, mesti rindukan untuk relax kat rumah sendiri kan kak

Izan Ishak said...

banyak ke borong bunga tu kak...

sungguhlah tgk akak makin tak larat dukung firas tu, naik segala urat kat tgn akak tu.

Anonymous said...

buy xanax best generic xanax xr - xanax effects abuse

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy