Wednesday, June 9, 2010

~ Char Koew Teow Telur Dibasuh..? ~





Salam...

Malam Isnin lepas kami pekena Char Koew Teow Sg Dua
jgn salah anggap tau bukan di Sg. Dua tapi di Kulim aje...
restoran tu adalah salah satu cawangan k ?
tapi yang ori nye ttp di Sg. Dua (best tau makanan seafood kat sana..!)
yg menarik nya Char Koew Teow ni adalah trademarknye iaitu..
Char Keow Teow Telur Dibasuh..! aisshh mula2 lu rase pelik je dgr
tp skang dh merata rata kita dgr ayat telur dibasuh tu k?
segala makanan yg berkaitan dgn telur semestinya ada
ayat tu kan?
murtabak telur dibasuh larr....ntah hape2 lg..!
if takda pon dibasuh agaknya seperti yg diwar2 kan
cuma sekadar gimik semata mata bagi melariskan jualan
korang setuju tak?
tp tak sumer la gitu da gak yg mmg betol2 telur nya dibasuh k..?
ishh pelik btol if disebot byk2 kali ye...
if loghat owg utara 'Teloq dibasuh...' hehee..!
jgn jadi makna len suda...egegerrr...

layan piccas...leh gitu?





jenggg....on the way
pewot sgt laparr time neh seb bek dekat je...!
Kami pegi 1 family yg sgt kecik....cuma tinggai 1 org je iaitu
kakak aku yg skang stay kat Langkawi...jrg2 jumpa dia k?

hohohoo...tu dia signboard..!
tambahan ye Telur Ayam Dibasuh k?....takda lg double2 meaning k?
ngeh..ngeh..!

Wahh tu la dia Char Koew Teow Sg Dua nama dia...
sape yg penah rase tau la kan? mmg sedap sebena nya tp nak
bisik2 sket skang rasa cam dh tak sedapp jerk...maybe asik tuko2 chef kot?
uhukk...dah tak steam! pape kayuh je tgh lapar k?

nak pekenalkan itu la dia adikku satu2 nye...
dia pon jrg kat sini cuma balek cuti skali skala k...
sebenanya adik aku neh bakal cikgu skang da lg 2 thn gitu utk habiskan
ijazah kat Institut Perguruan Pengkalan Chepa Kota Bharu Kelantan...

licin sumer...aku dgn nasi lemak lg maklom tgh lapar sgt..!

itu my mom...!

yg neh sapa tak kenai...Irfan busyuk mama..! aloloor...
malam tu sumer licin la kami kayuh...yg tinggai cuma kulit udang..!
okeh sgt kenyang itu malam....!




28 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Siap tulis kat signboard..telur Ayam dibasuh lg..hehehe..
Tgk koew toew tu mmg sodap lah..blum rasa lg tuh.. :)

Fieza nampak lg muda lah dr adik fieza..hehe..jgn plak adik fieza marah yer lily ckp cam nih..hiks..muke sama.. :)

Fieza79 said...

Lily ~

itu la mmg kelakar masa mula2 tau dulu ayat telor dibasuh tu..hikk!

Lily...btol ke nmpk fieza lg muda dr adik? ermm mmg tak salah, dgr owg sll ckp cm tu la Lily...adik lebih macet..! tp tang muke tu mmg konfem sama kerap owg slh tego kami bdua tau..hehee..

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wah terliur sudah...my peberet tu...

Fieza79 said...

hikk ye ke Anje...thanks..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

glemer kan kedai ni
pernah masuk paper ke majalah ari tuh
sbb telur ayam dibasuh la tuh wehehhe

Fieza79 said...

Rose~

a'ahh la Rose mmg penah masok media cetak...
pelopor telor ayam dibasuh agaknya..!

zue @ annaleeya said...

sedapnya char kue tiau... peberet tuh...

muka fieza, mak dan adik sama jerk... mcm potostat..

~Siti Hajar~ said...

sodapnyer char koey tiew tu...nak p carik gak la mlm ni..hehehe

'teloq basuh'..mmg dah ada merata2 tp btl ke bsh tu wallahualam kan?

maszmadi said...

alala outdated tul la masz ni kut.. x penah dgar pon 'telur ayam dibasuh' nie ltak kat mane2 signboard @ menu rest. cm wat sndri kat umah jerk.. hehe

chugie said...

Wah.. sy x penah dengar lg telur di basuh kat signboard mana2 tempat makan.. ni 1st time dengar.

tp tul jugak tu, betul ke dia basuh?? banyak tu kalau nk basuh.

sepatutnye pun telur2 tu harus di basuh bersih sebelum di guna utk masak.. ei! x lalu tekak bila di pikir2kan kan?? tp apakan daya, belasah je ler.

firahadifa said...

hahahaha.. tak tahan la marketing plan dier .. telur ayam dibasuh...

tapi mmg pandai la.. ade sesetenagh org mementingkan kebersihannn

♥Azie♥ said...

telur ayam jer yg basuh yg lain macamana???toin..toin..wah nmpk sedap yer..balik kulim harus terjah

♥Azie♥ said...

telur ayam jer yg basuh yg lain macamana???toin..toin..wah nmpk sedap yer..balik kulim harus terjah

Aleeya said...

vavavaaaaaaaaaaaaa uniknye nama keow teow turrr, tengok pun tau syedapppp

Noreen said...

my peberet...wah sedapnyer....kne cr gak nie de gak tliur huuuuhhuhu

Fieza79 said...

Zue ~

hahha..muke sama cam fotostat yerk..kelakarr..
byk owg ckp cm tu!


Siti Hajar~

btol tu wallahualam basuh btol ke tak?
wahh nak g cari mlm ni ehh? cayok2


Maszmadi ~

la ya ke ramai ye yg tak penah dgr ye?


Chugie ~

Chugie pon tak penah dgr ke?
ntah la betol dibasuh ke tak..nak basoh jenuh gak la byk...ntah2 rendam2 terus angkat kiye basuh gak la kan?

Fieza79 said...

firahadifa ~

slh 1 marketing plan...btol ke tak wallahualamm...!


Azie ~

hahaa..telor je dibasuh chef2 nye hampehh..! hehee siot nengokk..bedal ttp bedall..!


Aleeya ~

mmg sedapp leeya dgn nama yg unik tu...nama pon char keow teow kann?


Noreen ~

cpt pegi carik..!
fieza kerap gak pekena cha koew teow ni tp kt kwsan perumahan fieza je larr..

Azfa said...

haha...kena try gak ni..bukan jauh sgt dr tepen nih...

Zaidah said...

mesti tuan punya restoran tu memang mementingkan kebersihan sampaikan telur dibasuh...zai masak telur memang basuh,...sebab kekadang telur niekan kotor...klu makan kat luar tu...tawakkal ajelah...

zai kulim said...

wah best dpt jumpa blogger kulim ...he..hee..nanti leh ler kita gather2..

Fieza79 said...

Azfa ~

haa dtg cepat Azfa pekena kat sini...or lg best g je kat sg Dua...lg best..!


Zaidah ~

tu larr kat umah mmg sll telor dibasuh tp gerai ni jrg la dgr..skang je gerai cm ni tumbuh bak cendawan..!


Zai Kulim ~

ye larr..leh gather2 nnt...ramai lg tak blogger kulim...?

LYaFRINA said...

telur ayam basuh??? apakah itu???

**best kuar mkn dgn family.. lya pon mlm isnin bru ni mkn adik berdik.. abg balik dr kltp x smpat nk snap pic.. frust!!!

Ena said...

ENa PUN SUKA KUEY TEOW..
tp memg 1st time la dengar telur ayam dibasuh.. mcm pelik pun ada.. heheh.. jakun sekejap sbb sorg len semua dah tahu,.. huhu

aLyNnZ said...

alynn xpernah dgr lg lar telur ayam dibasuh..sib baik jauh lau x mesti nk cuba g rasa..tgk sgt menyelerakan..

Fieza79 said...

Lyafrina ~

a'aah no ramai gak yg taktau..! ingt tau..hukk..

cm ni lya telor2 ayam y digunakan dibasoh dl..konfem la tuhh..selama ni restoran ada yg mmg tak basoh telor men campak je lam menu..!



Ena ~

lps ni tau la kan info neh...maknan ya selama ni telor2 y di wt masakan tak dibasuh tu...!


Alynz ~

kat sebelah2 sana mmg takda ehh gini nye style! patot cuba takda beza pape pon just lebey dijaga kebersihan makanan... itu je...

mamalieyna said...

Telor ayam dibasuh?..sini tak dak lak tulis gituw..hehe..tektik nak lariskan bisnes je tu..hermm..

makan beramai2..best! ^_^

'NuReeN' said...

sedap tau c.k.teaw kat c2.. dh lama x g mkn.. bebaru ni nk g tp bila pikiq pasal ellesya kecian plak kat dia.. c2 kan sempit2 ckit pas2 asam plak.. nti dia x selesa..

salwaismail said...

haha. selalu pegi sini jgk.
org sungai dua! :D

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy