Friday, June 18, 2010

~ cuti2 @ MEDAN Part 5 ~

Ishhh...pnjang benor n3 sal percutian kat medan ni kan...?
layan kan je...tak rugi dpt cuci2 mata sekali...!
takyah panjang2 citer susuli kami sepanjang di Tomok (nama tmpt tu mmg pelik..!)
dgn gigihnya kami berjalan dari 1 kedai ke 1 kedai...
kat sini da byk ole2 yg leh dibeli utk dibawa pulang ke Malaysia...
agak murah if sopping kat sini...tak caya 1 lai T-Shirt leh dpt dgn rega RM5.00-RM8.00
ehh...tp material nya da kualiti jugak tau takda la nipis2 cam baju2 yg biyase kita dpt
di tmpt pelancongan..!
tp kena la pandai2 tawar menawar ngan owg indon tu..!



sebaik sampai je da lg bdk2 dok minta2...! sian btol dorang neh lam
tasik pon sempat lg tu...huhu saba je la...
gigih meneroka dari 1 kedai ke 1 kedai semata2 nak dptkan rega
yg termurah..!
tu dia T-shirt yg aku ckp td....leh nampak kan dgn kaler yg
bebagai....

tempat ni agak seram2 lau di ikut citer2 dari tourist guide kami.
Tempat kapla potongg..! aduhh seram dgr...grrrr!

sdg mendengar penerangan....khusyuk je sumer kecuali
itu 2 owg sempat lg toleh kamera...! hehee...


ini la rumah kaum Batak..! opsst luper nk bgtau ni merupakan
perkampungan kaum Batak k...tau ka hape tu..penah dengor tak..?
kami sdg menyaksikan demonstrasi gimana kapla owg2
Batak yg ada bt salah dan dosa dipancong..!

sgt kejam..! da wt salah yg tak berat tu penjarakan dh larr..heheh!

ini tmpat hape hah..ntah leh luper lak..!

kat sini kn jg niat dan tingkah laku ye..! phm2 sniri la k...

di perkuburan kaum Batak...!



jeng..jeng...dh puas jln2 n shopping2..! tgk la tu pose gmbar pon
ngan beg2 plastik lupa nk letak tepi....haishh..!





12 comments:

♥Azie♥ said...

kaum batak tue bukan makan org ker????sangat seram...

~Miss Sukasih~ said...

kak fieza...ole2 tok nieyla x de ke?huhuhuhu

nieda said...

salam,
wah bestnya jln2 ke Medan.

mamalieyna said...

syoknya jln2 tmpt bersejarah camni..mmg kena jaga tatasusila la kan g tmpt2 cmni..

Azfa said...

batak...orang makan orang...

'NuReeN' said...

masa bergambar diperkuburan 2 x dak baca doa2 apa2 ka?? buat dok ikut mai m'sia plak..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

bangsa Batak mkn org erkk??..
Kat sabah ramai gak org batak..
kwn lily pon ada gak org batak..
seram jer tgk demonstrasi pancong kpala tu..

Fieza79 said...

Azie ~

mmg kaum batak mkn org Azie...tp dulu larr skrg dh takda lg..!


Miss Sukasih ~

ole2 ye Nieyla...hmm nnt wt giveaway...!


Nieda~

best la Nieda berjln-jln neh..!


Mamalieyna~

mmg kena jg tol tingkah laku kan eina..tmpat bersejarah cm tu cam 2 menda da leh jadik..! harus hati2..


Azfa~

btol tu mmg batak mkn org..!


Nureen~

dh tentu la Nureen siap minta permision nak bergamba tu..hehe!



Lily~

Batak mmg mkn org Lily..! takott dgr seb bek cuma dulu2 je berlaku skrg dh takda lg..!

~Siti Hajar~ said...

byk ke shopping fieza? nmpk besar beg plastik tu..hehehe..bpa juta habis...???

Fieza79 said...

Siti Hajar ~

tak byk la sgt hajar..bli ole2 utk kwn2 je sket...

1 juta rupiah lebey je...hikk dgr pon takott!..

aLyNnZ said...

murah nyer harga t'shirt..? bestnyer dpt tgk tmpt2 bersejarah kt medan kan..? tp gerun gak bab2 kaum batak nie..kaum batak wujud lg ker fieza..? xamik pic diaorg ker camaner lar gaya diaorg eh..?

Ummi Aisyah said...

ish..plastik shopping kak fiza paling besaq..sah2 paling kuat shopping..heheh

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy