Wednesday, September 22, 2010

~ 2 sYaWaL....Tak Ke maNa Pon...! ~

Sekejap dah petang...kelam kabut ari ni aku...tk sempat nak jenjalan umah kwn2 dgn senang ati...bagi masa sket ye...sob..sob..

Seterus nya n3 2 Syawal....
Kami tak g mana pon...duduk umah makan2 sambil tunggu sedara mara bertandang...Macam pagi 1 Syawal tu jgk la memang tak menang tangan...cuma g umah MIL belah petang nya...layan tetamu MIL sampai maghrib...huhh ramai sguh org datang..lps satu..satu datang nya...

Okeh la berbalik pada citer 2 Syawal...siyes menunggu org dtg je...Tapi sebelom tetamu dtg tak henti2 nanti kami pakat2 masak utk makan tengahari dulu...iya la kang nnt tk sempat pulak mana nk masak mana nak melayan tetamu kan...

Sememang nya dah ada rendang daging bagai so kami cuma masak nasi dan panggang daging...
Faberet ni daging bakar....sedap makan nya...tapi nak memanggang nya tu la amik masa..renyah pulak tu..

Meh tgk apa jadik...!



hahaa..owg petama rasmi...gigih nyediakan tempat bakar tu...siap susun bata bagai..ghajen la sgt anak teruna nan sorang ni...


tu dia haa...pulun sungguh ngipas bara....


sama naik dgn abah dia....


aksi Irfan dlm usaha pelekat api....

dah penat...behenti sekejap....tau pun...!


daging suda sedia utk dipanggang...


haa..dah pun siap...Irfan sampai bogel tgal suar je...baju raya tadi pon dh tk melekat di badan...dh comot dgn arang tadi....haishhh...


pa lagi suma pakat terkam daging tu tk nyempat2 nk mkn dgn nasi....sket plak nmpak...pastu aku buat air asam utk cicah daging tu...mak aiii sedap wehh...
okeh la itu aje la citer nan ado...
sambung lagi nnt...!





14 comments:

Ain said...

tetiba tersedar belum lunch lagik....

laparrrr perut tengok daging bakar tue...

sedappnyaaaa....

chugie said...

adoi, panggang daging cicah air asam lah.,. syoknye!

cam kami, biasa nye buat panggang ayam ngan kambing je.. daging, jarang2 buat! tp nampak mengiurkan lah daging tu..

|| NaFiRaa || said...

sedapnye daging panggang tuh~ terliur neh!!

mamalieyna said...

waaa best ni..aktiviti gini kalau ramai2 mmg best! ^_^

az rina a.k.a jaijina said...

kalau buat aktiviti macam ni besh reramai..barulah sonot aje nak makan tu kan..kalau tahun lepas belah mil bakar satey..kecoh jugak ler..

LYaFRINA said...

buat bbq lg.. bestnyer..

samala raya k 2 duk rmh j sbb rmh diserbu oleh sedara-mara & kwn2 skolah.. sygnya xde pic.. eeee.. geramm... blh undur x wktu???

zue @ annaleeya said...

semangat dak irfan nak bako daging... sedapnyer klu makan dgn nasi panas2...

wahida said...

perrgghh...daging bakar tu...mintak sikit!

Aida said...

haishhhh .. tergamam tengok ayam panggang tu .. sedappp nya ...

Aida said...
This comment has been removed by the author.
Fieza79 said...

tokdan nk balas komen kengkawan ari ni...sori yerkk...

Intan Inn said...

erm mmg sedapkan ayam tue..intan pun raya ke2 buat bbq kat jb...acara wajib tiap2 tahun tue.hhhee..bst jer tgk aksi irfan mula excited pas tue dah tak berbaju pulak dahh..

Ena said...

semangat betul irfan nak hidupkan bara tu demi ayam sampai dah tertanggal bajunya.. hehehe.. tak pe yg pasti mesti sodap kan!.. ;D

mek da ©™ said...

sdpnya daging tuuu..nakkk

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy