Monday, September 6, 2010

~ cuTi kaT umaH aPe buaT ehh...? ~

Wahahaa...kata malas tahun ni nak wt biskut tapi menjadi jugak 2 jenis....hoho
alhamdulillah terajen jgk...kalo tak wt biskut langsung maka mmg pecah rekod..! hahaa

Gigih nya daku buat 2 jenis biskut ni last week...mula nya mmg niat dah tanak wt tahun ni tapi bila di pikir2 semula maka menjadik jgk biskut daku wehh...niat nak tunjuk2 2 3 jenis biskut tahun ni tapi akhir nya ter buat la jgk....hohoo

Walo pon 2 jenis aje cukop la tgk la nanti kalo ghajen nak wt Samperit...tu kalo ghajen la kalo tak 2 jenis itu je la biskut daku tahun ni...selebih nya tapau dari mak daku yg ghajen dgn biskut dia yg berjenis jenis tuhh...fuhh mmg rajen btol mak aku ni...!

Jom tgk biskut2 daku yg mmg jadik faberet saban tahun ni...wajib ada...hoho


BISKUT CORNFLAKES

bukti sket...! baru nak bakar ni...

tadaa...dah siap biskut cornflakes aku...mudah je ni...

dpt la sebalang setengah..yg setengah lagi Anis dan Irfan dah siap masok dlm mulot...!
nsb buat last2 minit kalo tak mau tingal separuh balang di kerjakan bdk2 tuhh...siap sorok2 tau balang tu...huhu

BISKUT MAKMOR

Biskut makmor dah siap uli dan gentel2...tgu nak bakar je...


ni yg dh siap...wahh aku suka sgt biskut makmor ni tau....kalo beli konfem tak sama dgn aku punya sebab biasa nya yg beli di taruh kan minyak sapi separuh, mentega separuh....so mmg rasa dah lari....hoho...


nota : hari raya harus mengadap biskut ni je...g beraya umah owg pon sure tingat nak balek mkn makmor sniri jgk...hahaa daku yg wt kena la kata sniri nya biskut lg sedap kan....masok bakol angkat sniri la...muahahaa...
so misi buat biskut telah berjaya....ada daripada takda...



36 comments:

~Miss Sukasih~ said...

wah...wah...dah siap dah wat kueh...2 jenis jer ke kak?yg len kuih tunjuk ek...huhuhuh

Fieza79 said...

tgk la kalo ghajen tambah la...nk tunjuk tak kot...mak k.fieza pon dh wt byk kuih...nnt tapau..hehe

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

kak
nak datang beraya la nanti...bleh...
saya datang ngan mrs fiza tu...hehehe

Zaidah said...

ZAI SUKA BISKUT MAKMOR....RAJIN JUGAK FIEZA NIE BUAT KUIH...BUATLAH LAGI...BARU MERIAH...

LYaFRINA said...

wowww.. bgus2.. air tangan sendiri..
walaupun letih.. tp puas hati kan...

ainazliena said...

gigihnyer..2 jenis pn dh cukup bbaloi..air tangan sendiri..

HALAMANKU said...

wah ngan jayernyer... daku hu hu.. thn lepas dpt 3 psg.. thnni hu hu hu bz x sempat..alasan? he hehe nak sebalang kak FizaKu cayang he he he

cheqna said...

memang terbaek r kak =)

Tie-Ibu wawanisolehah said...

comeynya kue dia..mcm yg beli jer..boleh buka utk tempahan dah ni hehe

Fieza79 said...

Izan

haha boleh..boleh..konfem kan..hehee

malu lak nak terima tamu..hehe

Fieza79 said...

zaidah

bab2 wt kuih mmg sonok...tu la kalo boleh mmg nk wt byk2...tp takdan...huhu tgk la nnt..

sedap kan makmor..kita serupa..!

Fieza79 said...

Lyafrina

best2 boleh wt sniri kueh..menepati selera tekak sniri...hikk

Fieza79 said...

aina

hehee mmg gigih ni wt sorang2...huhu

Fieza79 said...

halamanku

alahai dh la dpt sebalang je...frust...hehee

Fieza79 said...

Cheqna

semestinya yg terbaik...ehkeke

MrS. F!zA said...

kak, fiza mmg suka giler makmor!!

eh serius ni nk pi raya umah.. kulim kt ne?bg la numbr hp..kalo sempat mmg sampai!

Fieza79 said...

Tie

tak layak lagi terima tempahan..kang owg baling balek kueh tu..hahaa mkn sniri boleh la...

~aSHa~ said...

wah bestnye buat kuih sendiri..tu yg berbaloi2 dari beli kan..

**sHiKinn** said...

akak, letak la resepi biskut makmur tuh..sy suka makan tp tak pandai nk buat..ehee

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sy pon sker sekut makmor..
bak sini seketui kak..

if camtu..g raya umah org kene bawak balang biskut sendirila ni ye..wekkek

mamalieyna said...

waah ghajin tuu...2 jns pun oklah,,,sure banyakkan..puas hati dpt mkn byk2..nnti perturunkan ilmu ghajin buat biskut..eina ni, mls bebenor.. =P

zue @ annaleeya said...

rajinnyer wat kuih raya... cornflakes tuh anak2 suke sgt... tp besenya wat cornflakes madu... thn nih x smpat buatla...

~Siti Hajar~ said...

rajin btl fieza buat kuih raya yer..sy ni malas, tmbh lg nak gentel2 tu...uhukk malas btl..

Fieza79 said...

ohhoo...siyes la nak dtg raya ni...umah kat Taman Mutiara Sungai Kob....ok la bagi no hp kat sini je la...sape nak dtg umah leh call ehh hehe...019-5021698...kalo sempat singgah tau...fiza sebena nya balek kulim kat ne arr...

Fieza79 said...

asha

mmg berbaloi baloi...wt lg jimat la...

Fieza79 said...

shikin

ahaaa cadang tu mmg nak letak resepi tadi tp tak nyempat...ok akan ditunaikan...

Fieza79 said...

rose

tu arr kena kelek balang kuih raya sniri g sana sini...hehee

Fieza79 said...

mamalieyna

wt sniri pon takda byk sgt cukop2 1 balang je...jadi la lagi jimat...
ohoo petua rajen wt biskut takda la...cm na ehh nk bg rajen...1 cara je paksa kan diri hahaa...

Fieza79 said...

Zue

anak2 fieza suka sgt cornflakes tu...kalo tak do sorok sebelom raya dh clear...hehe

Fieza79 said...

Siti Hajar

gentel main2 je...malas mmg malas tp kalo tgk hasil nya rasa teruja je...hikk

Intan Inn said...

wahhh rajinyer yer kak fieza wat kueh..erm mesti sedap tue..kalau dekat teringin nak beraya dapat juga makan nanti..hehehhe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

RAJINNYE BUAT KUEH YER FIEZA...SUKE KUIH MAKMOR TU...MESTI SEDAP TU..


SELAMAT HARI RAYA BUAT FIEZA & KELUARGA..MAAF DIPINTAI ANDAI ADA SALAH & SILAP SEPANJANG PERKENALAN KITA DI ALAM MAYA INI..

mek da ©™ said...

rajin la fieza buat kuih..

'NuReeN' said...

rajin nyeerrr fieza buat biskut raya.. nureen tunjuk pon tidak buat lg la jauh skali... x sempat.. nak tunjuk2 tgk dlm klau sempat mlm esk kerr

maslinamansor said...

beli kat luar jer lebih... sebab tahu tak pandai buat kuih...
atau lebih tepatnya... malas... hehehe

Aida said...

fieza, bestnya .. nanti sila pos skit kat kl ni .. hehehe
saya kuih raya mmg takde .. tahun ni tunggu penghujung pose baru nak beli .. itu pun tunggu kat kg jelah ..

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy