Tuesday, September 21, 2010

~ RaYa YanG SanGaT Di NanTi... ~

1 Syawal yg paling di tunggu2...yang paling excited dan sonok ni dia haa Irfan dan Anis....walo kami punya raya takda la meriah mana sebab al maklom la adik badik tak ramai ni kan...beraya pon ala gitu2 je...huhu tp tetap sonok gak lerr...kakak Langkawi pon takde...tak balek beraya tahun ni...maybe tahun depan baru dpt balek beraya sesama...huhu

Yang pasti nya sonok melayan karenah anak sepanjang raya ni...asik nak kutip duit raya je keje nya...hahaa ari2 nak duit raya...dtg aje org bertandang dh siap bekira2 duit raya....kelakar...!

Moh nak tempek kan fesyenita rayaa budak berdua tu...layan kan je...




segak la anak mama ni haa...pagi2 awal2 lg dah siap mandi raya dan dah tentu la tak menyaba nak pakai baju raya...turut excited je nak menyiap kan bebudak tu segak2...!

tahun ni bersampin dak irfan...g carik pon last minit dh kain sampin tu...hahaa

anak teruna dan dara ku....dah ngalah kan mama ni...hoho


sekarang dh reti nak mekap2..nk tacap2...sebelom ni tanak takut naik jerawat kata dia...hahaa
asben bisik2 dh mcm anak dara Anis kami ni...heee suka...!


ni sebelom kuar g kutip duit raya....


dah siap standby beg buat simpan duit syiling....kebiasaan budak2 akan datang kutip duit raya dari umah ke umah....tapi duit yg di bagi takda la byk...ikut tuan rumah lerr kekadang tu yang bagi 20 sen pon ada...huhu tk pe la janji dpt duit raya...tp kebiasaan nya paling byk pon 50 sen lerr...sebab budak2 kat situ memang ramai gila...bila dh smpai dpn pintu tu jgn harap la nk masok...just hulur je duit siling 50 sen...terus blah...haha daku pon siap pesan kat Anis dan Irfan tk yah masok just amik duit je...hahaa salah ajaran ni...sebab nya susah nak bukak pakai kasut....huhu...


heee...sengih sampai tak nampak gigi...gigi takda...huhuu


jengg...jengg....dh siap sedia...pose dulu sebelom round satu taman...!

'Ingat tu pesan mama...kalo tuan umah ajak masok ckp je tanak...nak duit je'...muahahaa...suda jd ajaran sesat neh...hoho...!






37 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

kak
memang anak dara dah si anis tuu
manis bertudung...
mekap2 ngalah acik izan plak...
acik izan pun fail mekap2 ni...hahaha...

jap2 gi nak publish entry p umah akak ni...:p

LYaFRINA said...

betul tu.. hari raya adalah hari y sgt2 dnantikan oleh kanak2.. cz time nila dia org blh kumpul duitkn?? samala cam kt time kecik2 dulu..

woww..macam2 posing yer d pagi raya... alahai... siap dgn tas tangan lg si kakak.. cutenyer!!

♥Azie♥ said...

tahun nie ramai org tema warna hijau yer akak..

Ena said...

anak2 kena cun lebih dari kita kan.. baru sonot.. kita tumpang2 sonok dorang je la..
kemain lawo lagi dua beradik ni.. si kakak tu berseri2 ngan makeup tu.. ;D
segak dak irfan..

Fieza79 said...

Izan

mmg dh anak dara tu..naik risou plak..hehee...

wahh cpt dh wt n3 kat umah k.fieza...best2..!

Fieza79 said...

Lyafrina

ya la Lya sbb tu la kanak2 paling sonok bl tiba raya..kita ni dh tkda apa nk sonok kan sgt...ala kadar je sonok nya..hehe

Fieza79 said...

Azie

mmg pon...mula cadang nk tema biru...tp tk bekenan pulak baju2 kaler biru sbb tahun ni tk sempat nk tempah baju..just beli yg ready made...huhu

Fieza79 said...

Ena

dorang skrg dh pndai nak menyegak dh ena...dh tk yah suruh2 lg...sniri mau...!

mamalieyna said...

waaah mmg cam anak dara anis tu...leh masuk minang dh ni..hehe..

ish mak kasi ajaran salah daa..ptt masuk salam dulu, baru huluq tgn mintak duit raya..hehe..

seronok la budak2 ni kan, leh kumpul2 duit raya! ^_^

irfan pun encem tu..siap bersampin bagai ha..berdua je ke beraya..^_^

az rina a.k.a jaijina said...

wah², cun melecun anak² fieza ni..si anis tu dah macam anak dare dah, betullah cakap husband fieza..siap pakai inai lagi ye, hehehe..

aje boleh nak $$ raya aje..budak² datang bukan nak makan kuih pon kan..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

amboi..melram abis anak2 fiza..ehehe
dah besar2 dah cam org besar..si kakak siap mekap2..aih..mak dia la ni nye keje ye? ekekk

bagus gak tu ajaran tu. praktikal. cepat skit dpt kumpul duit raya..wehehhe

wahida said...

cantiknye baju melayu irfan...hensem sgt dia pakai baju tu...meh auntie cium sikit!!! mmmuuaaahhh!!!!

Fieza79 said...

mamalieyna

hehee...mmg dh slh ajaran...tk pe lebeh praktikal...dtg umah hulur tgn..cium tgn...pahtu hulur duit raya...hahaa

Anis ni dh meningkat dewasa..jadi tambah risou eina...ssh btol nk jaga anak dara sorang ni kuat sgt merajok dia...huhu

Fieza79 said...

Rina

tu la bdk2 ni cuma dtg nak duit raya je rina...ada tu bl di ajak masok sipa ckp tanak...kami cuma nk duit raya...hahaa kelakar btol mcm dh jd satu trend pulak...!

mek da ©™ said...

si kecik nak g beraya ke mn tu..mn mamanya?? hijau cantik laaa

Fieza79 said...

Rose

mak nya ni yg lebih2 nk kasik anak dara sorang ni cun melecun..! excited lebih plak...

yess lebih praktikal...hahaa da yg sokong..!

Fieza79 said...

wahida

Irfan mmg dh tk menyaba nk sarung kan baju melayu sipa besampin tu la wahida...tahan pakai baju tu smpai ptg..hehe

Fieza79 said...

mek da

nak g mana lg asik nk kutip duit raya je laa....hehe

ni bukan nk beraya nama nya dh jadik sesi kutip duit raya dh...haha

MrS. F!zA said...

ah cun giler anis!! kalahkan makcik ni tau! make up mmg nmpk habis dlm gmbr! acik ni make up tp lam gmbr xnmpk! hahaha nmpk sgt tk pndai..kikikiki


segak sgguh la irfan berbaju melayu

Intan Inn said...

erm cantik berseri mereka berdua..anis pun cun macam mama dia..hehehe..colour hijau tue menaikkan seri mereka..erm berinai pulak tu..cantiklah..suka tgk.comel

Fieza79 said...

Fiza

nmpk terang pulak mekap Anis..sekali sekala fiza...

alaa...fiza tk mekap pon dh mmg comey...natural beauty..!

Fieza79 said...

Intan

ye ke cun mcm mama dia..eheh dh stat pasan la ni..hehe

Anis beriya berinai...k.fieza cadang nk gak berinai tp di sbb kan sebok mlm sebelom raya tu maka tk dpt la nk berinai ni suma...

~aSHa~ said...

wah anak dara tu mmg bergaya...budak2 skrg ni mmg cepat benor belajar mengikut mamanye kan...anak dara ku tu pun sudah mula mintak2 disolekkan skit2..tapi asha pun tipu2 je solek, janji berus tu kena muka dia, dia dah rasa cantik bangat la kot...ahahaha...

cantik la baju irfan..tempah ke? cantik yg leher tu..

kat sane ada lagi ye tradisi bagi duit syiling2? kat sini tak pasan lak...maybe ada kot..cuma anak asha tak pandai lagi nak round2 the world..ehehehe

seronok kan pagi raya dgn gelagat anak2..

chugie said...

memang glamor u.. cantik sungguh baju dorang berdua.

Adoi, tak tahannye dengan pesanan mama korang tu ye.. " meh dtg umah untie, untie kasi kuih raya dalam sampul raya.. eeheheheh"

'NuReeN' said...

ajaran sesat nih.. tp ok jgk kan.. x la lama sgt bdk2 g beraya.. x risau kerr biar g berdua tu??

fieza ambik tag nureen ni k
http://nureenasir.blogspot.com/2010/09/candid-camera-contest.html

Mimie Fazira said...

hehehe ...amboii siap pakai inai lagik si anis ni ... lawa2 ...
baju irfan pon chantekss hijau menawan hati ...

zue @ annaleeya said...

mak aihhhh.... nih dah ngalahkan mama ni... kemain lagik anis mekap tuh... irfan plak segak jer bersampin....

|| NaFiRaa || said...

muahahaha.. memang ajaran sesat nih.. gi beraya untuk collect duit raya.. tapi budak sekarang nih mmg banyak dapat duit raya kan~

ayah,ummi, farish said...

comei 2 beradik pakai bj raya warna hijau lagik....anis pun..comei pakai makeup...lawa sgt2...

Fieza79 said...

asha

tk da la asha beli je baju melayu irfan tu...itu la fieza pon terpandang terus bekenan...tu la untung g soping awal..hehe

tradisi bg duit siling ttp ada lg...seingat fieza sejak zaman fieza kecik2 dulu...

Fieza79 said...

chugie

hehe dh jd trend kalo bdk2 dtg umh siap tadah tangan...dh tk malu dah...hahaa

Fieza79 said...

Nureen

kalo ikutkan mmg ajaran sesat ni haa...tp dh jd trend kan minta2 duit raya ni...hehe

Fieza79 said...

acik mimie

Anis galak sgt nk berinai...dh pndai dh melaram skrg ni...nk paki tudung pon di pilih nya...

Fieza79 said...

zue

pe nk wt zue nama pon anak pempuan kalo tk tumpah kuah tu ke nasi..hehe

Fieza79 said...

Nafiraa

bdk2 skrg kalo time raya aduhai kayo..kayo...kita jgk melopong..!

Fieza79 said...

maya

mcm tu la maya anak dara sorang..suma nk tiru kita...

**sHiKinn** said...

akak, baju melayu irfan tu buat sendiri atau beli yg dah siap ek?comei la..

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy