Monday, September 27, 2010

~ KesemPaTan BuaT oPen HouSe PaDa 5 sYawaL...jumPa RaKan BloggeR Ni...~

Dah masok n3 5 Syawal ni....
5 Syawal yang bermakna kali ni...ghajen pulak aku wt open house awal2 ni...tapi jemputan nya tkda ramai..panggil kwn2 terdekat je...

Kerajenan ku ini ada punca nya...hehee nak tau kenapa...haa ni nak citer ni...
Sebelum bercuti raya ari tu ada la dgr ura2 yang 2 rakan blogger ni nak beraya kat umah...so mmg standby la tunggu dorang kol ke ape...tgu punya tgu smpai la ke raya ke-4 baru dpt mesej dari dia ni...masa tu aku sekuarga kat dlm panggung...mesej tu bermaksud dia bakal datang besok nya tapi belom konfem la...kat dlm ati ni alamak ape la aku nak jamu dorang ni nanti...lps abis je citer wayang tu terus tepikir nak wt laksa...so gigh la malam tu meronda carik bahan...hahaa..

Dah siap suma bahan..maka malam tu jugak aku dgn gigih nya buat kuah laksa tu...sampai pukul 12 tgh malam jgk la nk nyedia tu sume...! sambil2 wt sambil dok melayan mak sedara dtg bertandang...nsb la ada org meneman kan jgk mlm tu masak2 smbil sembang2...hehee

Besok tu menunggu dgn saba mesej dari dia ni...nk betol2 konfem...yeayy akhir nya dia mesej dan mmg konfem nk dtg dgn sorang lagi rakan blogger yg aku kenali jgk...teruja je masa tu nunggu kedatangan dorang ni...

Akhir nya pukul 3 lebih mcm tu sampai la tetamu yg ditunggu2 tu...mak aii mmg dh agak sure ssh dorang ni nk carik umah...last2 aku arah kan si somi ku itu g tunggu di tepi jalan...hurmm tak smpai 10 minit dorang2 dh smpai depan umah...!

hohoo...siapa kah mereka iteww...maybe ada yg dh tau kot...coz dorang2 ni dh awal2 wt n3 psl beraya kat umah aku tu...huhuu aku jgk yg ketinggalan...!





ini la laksa yang aku buat khas utk dorang ni tau...hehee

hidang la sket kuih raya yg ada...maklom dah raya ke5 ni...kueh byk dah kurang...huhu

Lemang aku tempah ni...

hahaa...cuba tgk betol2 kenal tak wajah2 tu...??


sapa lagi...Mrs Fiza dan Izan...akhir nya...bertemu jgk kami di Syawal ini...selama ni cuma kenal melalui blog je kan...kenal pon baru lagi...setahun pon tak sampai...so persahabatan alam maya suda di realisasi kan dgn jaya nyaa...hohoo


sonok sgt menyambut kedatangan tetamu2 ni...masing2 sume mcm dh kenal lama kan...??

berposing la kami ari tu...tak byk sgt menyenap...en somi ku itu mcm segan2 pulak nk snap lebih2...huhu tk pa la janji still ada bukti ni...!

baru tepasan tak snap langsung gamba somi2 dorang berdua...cuma kami2 je..tak patot betol...haishhh...moga nanti kita bole bertemu lagi...k.fieza nak terjah rumah korang2 pulak nanti di Putrajaya...tunggu..!
Hahhh...sejurus je dorang balek baru la aku menjemput kawan2 rapat yg lain...bkn pe risau nanti serentak dtg nya susah pulak nk melayan kan...pa pe pon sume bjalan lancar je...ohhoo...!



sedia kan lemang utk kwn2 pulak...kecik2 la saiz lemang ni...

kwn opis hubby datang beraya...


Sepanjang si abah melayan si kwn2 tak abis2 si Irfan ni bergayut kat abah dia...malu2 tu..!

kwn sekola dtg dgn anak dan mak dia...riuh dgn anak bongsu dia yg tanak berenggang tu...

kwn2 aku dgn kwn2 hubby dtg serentak masa tu...sorang melayan sana...sorang melayan sini...hehee


ni anak bongsu kwn aku tu...


ni la my best fren...bersahabat sejak dari sekola hingga la sekarang...sgt2 rapat padahal dulu kami bukan sekelas pon...tiap kali raya tk penah miss dtg beraya dgn aku....
okeh tu je la nk citer...rasa nya ada lgi n3 psl raya coz maseh da lagi2 gamba2 di hari raya...saba je la melayan citer raya yg tk abis2 ni kan...??




19 comments:

MrS. F!zA said...

yehhhhaaaaa..bru ada entri ni..hehehe

pape pon mekaseh byk2 kak.. susah2 smbut kami masak bagai tu.. terharu..di lain raya blh terjah lg ni..ekekeke

Fieza79 said...

lega ahh dh publish n3 ni...hehee
ok nnt boleh dtg terjah lagi...msk sket je tu fiza...nnt lain kali dtg k.fieza jamu nasi nak??? hehe

'NuReeN' said...

waaahhhh... ada wat open house ek.. nak join jgk.. tp dh lps daaa.... ;)

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

eh...ada mukaku disitu..hehehe...

wahida said...

uhuuu...bestnyer laksa....bila nak jamu saya lak? hehehe...

mek da ©™ said...

naK dtg gak leee..hikhikk...buat lg eh..cehhh..mcm la dekat eee

Ena said...

kalau lah dekat.. nak gak gedik menyelit kat situ.. ngehehehe

Fieza79 said...

Nureen

nureen dkt je..nk dtg bila2 masa pon bole..meh la turun kulim...

Fieza79 said...

izan

sudah semsti nya izan...hehe

Fieza79 said...

wahida

kena terjah umah fieza mcm doramg2 tu..mai arr...fieza jamu wahida lak...ckp nk mkn pe??? eheh

Fieza79 said...

mek da

kalo mek da nk dtg konfem bt lg...hee

Fieza79 said...

Ena

a'aah kalo la dkt nk gak jemput ena dtg...

Zaidah said...

meriahnyer....nak join jauh plak....kirimkan di angin lalu ajelah...

cheqna said...

besh kan kak dapat jumpa ni..

az rina a.k.a jaijina said...

bestnye kalau dapat jumpe kawan² blogger ni..terluir pulak tgok menu² fieza tu, sedapnye lah..peberet rina tu, lemamng..

mamalieyna said...

waah jeles ni citer raya tak habes2..hehe...banyk kenangan gitu..ruginye,eina cuti kejap, tak dpt jln2 sgt..umah sedara pun tak habis, terpaksa balik sini..wuwu..

teringin nk rasa laksa fieza gk ni..hehe..

zue @ annaleeya said...

bestnyer jmpa kwn blogger.... mesti meriah kan????

maszmadi said...

seronoknyer raya fieza kan, rs meriah jerk..... sampai ari ni x abis lagi crite raya..... sewonok tol baca bg orang yg xder crite raya cam masz nie..... huhu

**sHiKinn** said...

ala bestnya bleh jumpa kekwn blogger..kalo dekat ni, nk terjah juga umah kak fieza..ehee..

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy