Tuesday, February 8, 2011

Part 1 : Perjalanan ke Pulau Aman...

 
 

Salam....
Cuti CNY hari tu kami berpicnic di Pulau Aman...letak nya area Batu Kawan, Penang...pulau ni takda se gah mana sgt pun...just nak jgk sampai kat sana sebab nanti kalau org ckp2 psl Pulau Aman takda la jakun dan tercangak cangak tak tahu apa2 kan...hehe betul tak...
Plan ni huby yg punya idea...masa aku beriya mengajak tanak pun dia nak gi...saja kan padahal dekat 'cehh' je pun...huhuu...akhir nya sampai jua kat situ...hahaa
Kami gi dgn 2 buah kete...keta kami dan sebuah lagi kete tunang adik aku...first time arr ngajak bakal adik ipar aku ni gi beronggeng sesama...yela nak jadi kuarga kan harus la kan...aku kalau bab jenjalan je mmg byk la idea dlm pale hotak ni yg pelik2 suma leh kuar kan...geleng pala huby aku hehee..
Yela dah nama pun berpicnic kan..harus la aku nak bawa semua makanan...plan aku nak memanggang ayam kat sana...mengada kata huby aku...hahaa lantak arr nak jugak...hikk boleh arr berlamaan di situ sampai petang...bermakna terpaksa la heret suma brg masuk dlm bot...hikk naseb baek tak lama perjalanan dgn bot tu...cuma 10 minit je...
Layan piccas jela...jgn termuntah sudah dgn piccas yg berlambak ni...mau tk full storage...suma gamba nk sumbat buh sini...huhuuu...!




naik Honda tu la bakal adik ipar aku...kami gi konvoi...hehee 2 biji kete pun kira konvoi kerr...hehhehhh..

dah sampai...tak jauh sgt la dekat Batu Kawan je...tapi pantai belah sini lagi cantik tau..nanti dtg len kali nk lepak belah ni jela...so takyah  naik bot bagai..

Jeti ke Pulau Aman...

rega tiket bot...

apa2 pun snap dulu sebagai bukti...hehee muka kakak dh takleh blah sebab dia kurang siuman sihat...

siap dgn bekalan suma....

tak saba nak seberang ke sana...time ni air belum pasang...nampak tak kat belakang aku tuu..ehh mana nmpk la...blurr kan...hehehh...

menunggu bot sampai...yg tgh berpeluk tubuh kat belakang tu, ayah aku..memerhati dari jauh je hehee..

nampak kecik sguh la aku kan...tu adik aku ok...hahaa "wehh hang mesti tgh skodeng dan baca entry ni kan.." ngeeee

peace...jom ke  Pulau Aman...

berjaya dpt seat yg terbaek...kan pe utk keselesaan Irfan nak tgk air...dia kan tak penah naik bot mcm ni...ya ka...


tak saba..tak saba...nak berpicnic...nak memancing lagi...

dah sampai...kuar kan apa yg patut...ehehh khemah kami jadi kan tikar je...tak sesuai pulak nak diri kan khemah kat situ sebab pantai nya berbatu2 kecil...

landing pulak si Irfan ni..letih bertawaf cari2 port terbaek..

meka2 yg dah mula nak memanggang ayam perapan aku...aku tgk je tak join hehee..

alorrr...ini la kesah nya budak baru nak start demam hari tu...mlm sebelum nya elok je...tetiba pagi tu dah suam2 badan dia...apa nk buat plan harus jalan ok...cuma berharap lps mkn ubat kakak akan ok...tapi nmpk keadaan semakin 'kritikal'...huhuu kejam kan...so dia byk terbaring je..seb baek redup je port kami tu...mmg tak panas sgt la...

keje aku hanya la melayan budak kenet ni je...tak menyaba nak menyelam dgn pelampung dia dahh...sabo jela..

sambungan lagi di next entry...so ada rasa nk muntah tak dgn lambakan pic2 kat sini....hikk

till then~


nota : hari ni aktiviti berblogwalking akan terganggu sket sebab ada trainer dari SPBA Petaling Jaya...so syyy blogwalking secara hendap2...hehee








 

lps baca sini ringan2 kan la jemari anda utk klik2 sini... 






 


19 comments:

LYAfrina said...

yess....
dtg pagi2 ni tgk line tenet dah ada kat ofis.. lega!!!

**best tgk org berpiknik.. tp sian kat kakak.. monyok ke muka :-)

Unknown said...

cian kakak mamanya paksa gi jgk w/p demam..huhuhuhu

eh ni pestime tau psl pulau aman ni

♥cikmOt♥ said...

ritu ingat nak p sana jugak...lepas nengok citer seribu kali cinta tu...

tapi masa agak suntuk...lenkali ar p kan...raya haji ni...hahahaha...

Nieyla Nadia said...

best nyer piknik~lame x g piknik~

Ayu said...

Assalamualaikum ;)
wahh..best2..piknik bsama keluarga ;)

Zue AnnaLeeya said...

mmg best berpiknik ramai2 gini... meriah sket... tp sian plak kt anis tuh.. monyok jer...

Unknown said...

Km sllu p Pulau Aman tu utk mkn mee udang je, mkn kat restoran terapung tu la, udang dia fresh2, sedap!

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wow wee...bestnya pi cuti2 malaysia...cantik la piccas2 makin pandai akak snap2 ni...Hb kat sini

Yana Kama said...

1 bot tu family akak je ke..waahhh besnyeee

Unknown said...

wah..menarik ni tak penah lg pergi :)

matahati-aishahazhar said...

bestkan berpicnin dgn family... siap ada bakar2 menarik..

liyana said...

bestnyer........bbq ayam lagi..huhuhu

wahida said...

tak sabar nak tgk gambar ayam panggang tu...hehehe...

Unknown said...

wah.. banyak gak barang angkut tu ye..

pics pun banyak giler...:D

Hanis Azla said...

pi picnic, makan2, lepak2 sekeluarga mmg aktiviti yg sgt best.. seronok layan gambar2 kat sini..

HALAMANKU said...

wah... terbaekkk.. lama erma tak picnic.. SK bz.. akak..besnyer bersama keluarga.. seronok...

syariza09 said...

best la bila leh gi ramai mcm ni, baru la rasa meriah nk berpiknik

♥Cik Puan♥ said...

bestnyer g ramai2 kan

chekna said...

ooo kat penang.. xpernah dengar plak pasal pulau aman ni.. nampak cam best je..

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy