Wednesday, October 13, 2010

ampaian...moden atau tradisional...?

Owhhh tajok mcm siyes gitu...ptg2 gini

Ekseli nak sentuh psl ampaian kain baju ni...setiap umah sure mcm2 pesyen nya ampaian baju...umah sana cenggitu..umah hujung sana cenggitu lak...yang jenis halai balai dan baju nak jemur plak berlambak so... just gantung baju2 tu kat gate umah...hee yg pasti nya aku tk penah la buat gitu..buat serabut umah je...umah korang camna ehh...

Jom tgk aku nya pesyen ampaian baju...elehh tu pon nk show...alahh sesaje nak tempek2 gamba ptg2 ni...korang mkn ke belom...lau lom g  mkn dulu ehh...






hohoo..ekseli ni kat belakang dapo umah k...korang leh nmpk dgn jelas tak..?
ampaian aku btol2 bwh bumbong dapo...ehh jgn heran camna aku g sangkut baju2 tu...tu haa ada kaki lima kecik lepas kaki aku nan kecik molek ni...ngeee ekseli dapo aku ni ada tangga kat belakang tu..so jrg nk jijak tanah bwh tu kalo nak gantung baju...so kain baju aku ni pon tergantung dgn tinggi nya kalo tgk dari bwh sana tuu...so selamat dari kucing dan anjing yg nak memancut ke ape..hehee
pemandangan dari sudut dapor...smbil masak2 tu leh tgk2 gantungan baju2 tu...hehee poyo je...
so ini la style ampaianku....rasa2 ni ampaian cara moden ka..tradisional kah..? just guna batang paip je merentangi...kiri kanan paip tu ikat dgn dawai ke besi awning tu...ntah..lu pikir la sniri...ngeh ngeh...
sekian..daa..



19 comments:

mek da ©™ said...

campuran moden + tradisional ekekkekeke

Intan Inn said...

wahh banyak tue baju..heheh...erm cantiklah dapur tue..wah sambil masak leh tgk baju yer..aduhai...

[-suziey-] said...

kretip..kt guna modern style..pakai dryer..xyah jemur kt ampai..ekkkeeke

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

kak, bau masakan tak reasp ke baju ka...hehehe

Ena said...

HEHEH..

dua dua pun boleh la kan.. ngeheheh...

mamalieyna said...

itu kombinasi tu..moden+tradisional..ekeke..

syok aa umah bwh2 ni..leh wat ampai gitu2 jer..umah eina ampai leh jln2..hehe.. =P

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

canggih la tu kak...kita pakai ampaian yang beli kat kedai je...tu pun letak kat dalam rumah je...

|| NaFiRaa || said...

saya pakai ampai yang ade roda tu.. senang nak tolak sana sini..hehehe

mamaaerish@eb said...

dulu kami wat cenggitu gak tapi bila dh pindah rmh stingkat nih... sidai kat pagar jer la.... sbb situ yg pns... ;p

LYaFRINA said...

rindu nak jemur baju kat rmh sendiri macam dulu.. huhuhuuuuu...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

bila tgk fiza jemur camtu..teringat zaman anak dara..kami ampai baju sebijik cam fiza buat tu..ehhhe

~~*Lady Salwa*~~ said...

ha, ni ampaian moden + tradisional kot... hehe

kat umah sal, jemur baju kat ampaian luar hari cuti je...

hari kerja jemur dlaam umah sebab sekarang musim hujan petang2, kang baju basah... hehe

MrS. F!zA said...

ini campuran ni.. hahaha kreatip + inovatip

cheqna said...

cheqna masih guna yang tradisional k..maklumlah laman luas kang.. heheheehe

HALAMANKU said...

Kak Fieza.. memang erma suker.. selain kemas, teratur, tersorok.. jangan dok amal sidai baju kat pago umah he he he.. yang paling best x kena hujan.. best2 smart..

'NuReeN' said...

ok la gitue.. umah nureen ampaian pon x dak
juz beli yg ada roda tue sangkut dlm umah.. nk biaq kat luaq umah takot dicurik plak.. blk keja dh kering..

maslinamansor said...

ampaian kretif... saved budget

az rina a.k.a jaijina said...

rina lagi kelas, tak pakai pon ampai² ni..sangkut baju kat hanger pasty gantung kat gril, ekekeke..

LYA m@m@ ASYA said...

salam...
msti join tau.. anda dah d tag:

http://fasyafrina.blogspot.com/2010/10/pakaian-tradisional-contest.html

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy