Wednesday, October 13, 2010

melontongg...

Hahaahh...tajok tak hengat...melontong gitu...ape ke benda ni ehh...melontong tu maksud nya kegigihan masak Lontong dan makan Lontong...! ngeee

Ni masak nya last week...ntah camna tingat nak makan Lontong pulak...makan umah org tak puas...buat snri lagi puas makan nya kan...maka gigih la aku tengahari Sabtu melontong sorang2...tau dah hubby mmg tak pandai nak mkn...jwb nya mmg aku sorang la habis kan...dorang2 yang jakun tu cuma makan Kuah Lontong tu dgn nasi je...pikir2 balek sama je la nasi impit tu nasi jugak...hurmm kalo dah jakun tu mmg takleh wat pe kan...hehee mengata somi snri..sori bos..!

Layan Lontong...!




sniri tak pasti betol ke bahan2 yang di taruh tu...resepi mmg tak hado k..pndai2 campak je pe yang rasa perlu ada dlm masak lemak tu...
yang pasti nya paling aku suka...ikan bilis masak cabai ni..mkn nnt harus taruh byk2 dlm kuah tu...
nasi impit...rebus 1 jam...
ohhoo...masak lemak aku...mcm2 taruh dlm tu kecuali tempe...coz aku tak bape gemar tempe...mkn tu mkn tp kurengg...pasan tak sempat lalat interprem tepi mangkuk...mmg bau tu membangkit selera kot...sedapp tu....hahahaaa
zoom sket ikan bilis masak cabai...cicah dgn roti pon sodapp...


itu je la nak citer...semalam cuti g ipoh ikut hubby keje luar...ingat nak singgah Lost World Of Tambun....ghupa nya selasa tutup plak dh...frust gila anak2....next time plan laen...

17 comments:

LYaFRINA said...

sdp k lontong??
rsa2nya mmg pnah mkn tp dh xingt dh rasa... lps ni lh try smula..

apa2 pun, sambal blis tu btul mbuatkn hati tpaut & dipaut-paut

LYaFRINA said...

sdp k lontong??
rsa2nya mmg pnah mkn tp dh xingt dh rasa... lps ni lh try smula..

apa2 pun, sambal blis tu btul mbuatkn hati tpaut & dipaut-paut

az rina a.k.a jaijina said...

eh fieza, dah lama rina tak pekene lontong..kalau balik johor mmg selalu makan, tpi ni dah lama tak balik johor lah..

MrS. F!zA said...

sekali pon tk pnh try lontong...tk suka..sbb kuah lemak tu..tgk org2 yg suka mkn , nmpk mcm sedap je mkn

my-niezzareena said...

alooohh.... sedap la pulokkk

Intan Inn said...

memang sedap lontong tau..kalau kat johor makan dgn kuah kacang..pergh...bestlah..kak..nak sikit..hehehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

lama tak makan lontong...

sama la ngan suami sal, kalau pelik sket dia tak berapa nak makan. rasa sikit je...

so, kalau menda2 pelik2 sket ni sal jarang masak.. baik beli.. hehe

tapi cam lontong ni berbaloi la masak sebab leh makan berulang2...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah menyelerakan...terliur nengoknya...

AnneRaini said...

aduh kak..asik tunjuk makan jek..bile nak pelawe???

~aSHa~ said...

sy suka lontong..

meh melontong..tapi asha tak pandai..eheheh

maslinamansor said...

mas suka makan lontong. Tempe pun suka tapi mas goreng dulu tempe tue.

Kalau makan lontong without sambal... tak masyuk kan...

Ain said...

nasib baik hari ni bawak bekal lontong, kalau tak mesti terliur jugak...

Ena said...

heheh..

sama cam ena gak la tu.. ena suka tapi huby tak suka.. ena suka sbb sayru bagai.. anak2 makan kuahnya ajel. sayur tolak tepi..huhu

so, kalo nak makan gak beli je la kat gerai kakak ipar yg masak sedap.. ;D

Amy Syaquena said...

salam...

sungguh menyelerakan, terliur sudah...


jom join baby contest..
http://sinarraudah.blogspot.com/2010/10/cutest-baby-contest-bersama-sinar.html

mek da ©™ said...

dah lama xmkn lontonggg..last masa peknenkan haikall..hahha lama gile

[-suziey-] said...

ok bagi add umah..kejap lagi kita smpai..masak lontong ok:p ekkekee:D huhu hnya mampu telan air liur..lontong is my feveret..sedap wooo...sian ur hubby xreti mkn lontong ek..hmmm

umialya said...

rasanya x lengkap le lontong tanpa tempe..

sama le, sndiri yg makan.. dorg x suker

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy