Thursday, October 21, 2010

Hari tu mama...ni Irfan pulak kena demam...

Semalam Irfan pulak demam...patot la petang tu nmpak Irfan mcm lemauje...diam je...aku tak pulak rasa badan dia yang suam2 tu sebab masa tu dia tgh melayan game tenet...ingat tu diam sebab leka maen ghupa nya memang dah tanda2 demam...sian my Irfan tau...

Leka je dia ngadap laptop...buleh pulak ditahan2 rasa lemau tu...patot la bila si abah tegor je dia suwoh berenti men game tu..buleh pulak menurut perintah dgn rela hati nyerr...ghupa nya dah tk tertahan sgt la tu...tgu si abah tegor dulu baru nak tutup laptop tu...

Masa tu tgh mengadap tv...sesaje terpegang badan dak Irfan baru terasa panas nyer...bila di tnya baru nak cakap yang dia rasa tak larat dan sakit pale...aduss tau je ngadu sakit pale bdk ni...haii...suroh la dia baring sementara si abah beli kan ubat di farmasi dulu buat sementara...ni satu lg bab nak kasik mkn ubat satu masalahh jgk ni..!
Layan piccas....sempat mama nyer ni menyenap dlm situasi demam gitu...tegar wehhh...






alahaii sian Irfan terlentok cenggitu...terus nmpk kecut je muka tu...

mata pon tanak bukak dh...mama dok usap2 jelom pale tu dgn air...leh tahan panas badan dia...
tepek kan pad cool fever kat dahi si Irfan...hrp2 membantu turun kan panas badan...
lps tu terus terlena...alahai berjangkit demam dari mama...!
sekejap2 dia terkejut dari lena...siap ngigau2 lagi...hurmm...lewat mlm bila badan dh panas sgt baru la kasik makan ubat..masa tu maybe dia pon dh tak tertahan menahan panas badan sniri kot...baru la rela hati nak makan ubat...siap nak muntah kan balek ubat tu tapi seb baek tak kuar suma nyerr...hurmm dah lepas kena ubat tu baru la surut panas badan dia sampai ke pagi...alhamdulillah..kalo tak melelong aku pagi ni dtg keje...yang pasti nya tak jadi aku amik cuti pagi td sebab kelihatan Irfan dah elok dh...suhu badan pon dh normal....syukur skejap je demam dia mcm mama nyer jgk...demam 1 ari jerr..huhuu tapi taktau la malam kang mcm mana..kdg2 tu demam dia...demam tok nenek org kata...heee maksud nya demam bila malam menjelang..dh siang elok je...hurmm hrp2 tak la kot...tadi g tadika elok je dia...balek tadi pon si abah amik..elok je lari2 dtg ke aku...sihat dh la tu...




16 comments:

Huda said...

ala siannye demam si irfan ni :) get well soon irfan!

Zaidah said...

ciannyer irfan plak demam....sabar yer irfan...semoga cepat sembuh amin..

AnneRaini said...

kesian irfan..susah hatikan kalau anak demam...

~Miss Sukasih~ said...

cian nyer irfan demam..semoga cepat sembuh yer...rajin2 makan ubat...=)

~Siti Hajar~ said...

Dalia pun demam jgk, jangkit dr Danish, siap muntah2 lagi smlm, hr ni xp sekolah, tpaksa la ponteng takut muntah kat sekolah plk....huhu...

sy ni bdn aje d pej, hati d rmh nun, tingat Dalia tinggal dgn tok...huhu

YanDarwisy said...

Siannyer....kalau anak kiter demam memang risau dibuatnya. kengkadang demam ni x bleh pandang remeh, semoga cepat sembuh yer irfan..

**sHiKinn** said...

skrg ni musim demam kan..sy satu family pun demam..sian irfan.kalo teruk sgt..baik bawa g spital check denggi..skrg ni denggi tengah berleluasa.

az rina a.k.a jaijina said...

kesian nengok irfan..musim demam lah skang ni..anak² rakan² blogger juga ramai yg demam..mak + bapak budak pon same jugak..agaknye cuaca jerebu lot, tu pasal ramai yg sakit..

mamalieyna said...

sian nmpk irfan tido sambil kerut kening tu..sakit pale la tu..huhu..tu la musim la la ni..demam sesaja budak2 + mak budak pun..

hope cepat baik demamnya!

chugie said...

sianye.. mula2 mamanye, ni irfan pulak.. hope u'll berdua cepat2 sembuh ye..

ish, musim demam sana sini lah sekarang ni.

~~*Lady Salwa*~~ said...

alahai, sian Irfan demam...

tu la, kesian je bila tengok anak demam...

dah besar ok la sket leh ngadu, kalau masa kecik2 nangis je la yang diaorang tau..

sama la, sal pun pesyen demam sehari jek... hehe

SUZIE APAI said...

tiap kali ank demam..aku pun resah gelisah...kesian sguh tgk ank2 sakit!

tp bila tgh melayan ragam diorg...sabor je la...

Azfa said...

anak sakit kita susah hati sesangat!!! skrg ni musim demam & batu selesema...

♥Azie♥ said...

moga cepat sembuh

Aleeya said...

sian irfan..get well soon, damia pun batuk2 neh...

Aida said...

alahai .. buah hati mama ni cakit plak .. hari ni dia dah ok tak ??

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy