Thursday, December 23, 2010

bab buku sekolah dah setel...

Salam...

Semalam tido awal...pukul 10.30 dah tido...ntah nape mata dan badan rasa berat dan letih semacam...kebiasaan nya lepas mandi, solat dan sebagai nya harus mengadap lappy..tapi semalam rasa lemau dan malas je...tu psl pagi takde entry yg sepatut nya kuar pagi ni...sebab selalu nya aku akan draft siap2...maka jadi rajen la ari ni nak tempek award dan sebagai nyaa...hehee

Haa...semalam my huby dah setelkan bab buku2 sekolah Anis dan Irfan...legaa satu bab dah selesai...banyak lagi nak kena setel kan ni sebena nya..baju uniform sekola belum beli lg..huhuu beg kasut dan sebagai ntah ke mana lg...hadoi ujung2 tahun mcm ni la kann...tahun ni sah2 2 orang sekaligus memerlukan kelengkapan sekolah...adeihh ni baru dua..mcm mana la agak nya bagi parents yg ber anak 5-6 org yg bersekolah serentak...mesti penin kann...

Ape pon alhamdulillah la kann rezki yg tuhan kurnia kan maseh cukop bagi melengkapi keperluan harian...syukur2...walau pon tak kaya rayo tapi cukop makan pakai udah la kan...


ni la buku tulis Anis dan Irfan...keperluan Irfan harus disedia kan dulu sebab dia harus ke sekolah 26 Dec ni bagi menjalan kan ujian bertulis utk pengagihan kelas...siyes berdebar dan teruja nak tgk Irfan bakal memasuki sesi persekolahan nanti...dia tu dh tecik molek manja nau...cmna la keadaan nya nanti kann...nak membeli makanan di kantin satu hal...mcm2 la dlm pikiran ni nak melepas kan Irfan ke sekolah...huhuu

Okeh tgu kemunculan entry psl Irfan pada hari pertama persekolahan tu ehh...hikk gelojoh je si mama dia ni kann...

Byee...

19 comments:

maslinamansor said...

lambat lagi mas nak sekolahkan danish.. hehehe

masa mas sekolah dulu pun, harus prepare siap2 kelengkapan. Takut ada yang tak lengkap...

Ena said...

owh.. yerla dah masuk sekolah kan..

gd luck utk irfan..
tengah bayang irfan ena pulak nanti.. sbb sama la.. MANJA!! dan takut ngan org ramai.. haihhh!!

MrS. F!zA said...

hihi dh nk sekolah dh irfan..tkpe kakak ada blh membantu..

tu lah mcm mna yg ank ramai.. tp rezeki tu ttp ada utk anak2.. xkaya raya tp cukup mkn pakai alhamdulillah dh kak..

Huda said...

uish..berdebar gak ni :) moga irfan belajar rajin2 kat sek nnti :)

AnneRaini said...

sekejap jek dah nak masuk tahun baru..budak2 nak sekolah dah.. Sy pun dah mula2 terpikir pasal sekolah anak..ihihii lagi mengada kan..

wahida said...

wah, dah nak masuk sekolah dah si irfan ni...kalau saya pun mcm2 saya fikir...mesti fieza x tdo mlm kan?

~ayu.oyie.yuna~ said...

Assalam:)
Wah,org ada anak besar kena pikir pasal anak sekolah pulak kan..
mmg tabik la kt org yg ada anak ramai tu..insyaAllah tiap anak ada rezeki memasing ;)

LyNn HaMzAh said...

dah nak sekolah dah irfan...moga semuanya okey la nanti...

mek da ©™ said...

tetiba teringat zmn sekolah dulu2..syioknyaaaaa

LYaFRINA said...

tiba2.. mengimbau zaman lya nk beli kelengkapan skolah.. tiap2 tahun tu nak beg baru.. heheheheheh... rindunyer!!!

tgu asya skolah, bolehla rasa smula kemeriahan tu

~Siti Hajar~ said...

thn depan irfan darjah 1 la no..gd luck 4 irfan yer..

Sy belum settle lagi bab buku2 Danial tu, koperasi sekolah blm buka lagi..huhu

chugie said...

huhu.. mesti ongkosnye banyakkan nak settle bahagian anak2 ni.

nampaknye dh kene menyimpan dr awal tahun supaya bleh digunakan utk akhir tahun plak!

acik mimie said...

wah .. dah ready buku ye ... acik mimie baru p bayaq yuran sekolah danial ... buku tak dapat lagi ...

depa dua dok satu sekolah ke fiza ...

Syahada Ahmad said...

sonok je bersibuk2 siapkan keperluan skolah anak2. sha ni lambat lagi nak merasa kemeriahan tu. hehe

az rina a.k.a jaijina said...

naseb 2 aje, kalau 4,5 org agaknye camnelah tu kan? mesti sibok mak paknye kan..

zue @ annaleeya said...

zue pon dah setel seme bab sekolah punya... tp berdebar gak nak tggu abg ngah wat ujian bertulis tuh... nak tau kedudukan kelas mana kan???

Zaidah said...

legakan fieza klu dah settle semuanyer...macam zai urusan nabil dah settle...tinggal beli buku n yuran nabilah aje yang belum...

|| NaFiRaa || said...

tetiba tingat mak ayah kita yang kena sediakan persiapan persekolah untuk 3 4 badik dlm satu masa.. fengsan~ kena menabung dari awal tahun lah gayanye~

Ogy said...

lepas ni si mamanyaa kena tlg balutkan buku sekolah pulak la... :)

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy