Wednesday, January 19, 2011

dilanda simptom selesema pulak....




Haishh...dari semalam lagi simptom selesema mula muncul...arghh tak suka...kalo mcm nie mmg tak selesa sgt...sekejap2 asyik geli je rasa hidung dan tekak nie hehe...bersin jgn ckp la...huhuu...hope tak berlarutan...dah lama sgt tak kena selesema tahap maksimum nie...dulu asal kena selesema je mmg takyah dok mkn ubat...konfem tak lega lahh...lagi tempoh tak cukup 2-3 minggu...lama gilaa...mmg tensen asyik meleleh air hidung suma..hadoi...sebab dulu aku mmg resdung teruk...alhamdulillah...skrg dh kurang penyakit resdung tu...

Ekseli nak cer psl dialog semalam antara aku dgn Irfan...sweet...mcm nie dialog nya...
Masa nie tgh baring2 lepas balik keje sebab bdn rasa dedar...dan hidung pon asyik sok...sek...je...tetiba Irfan dtg...


Irfan : mama...mama selesema kaa..?

aku : ya sayang...jgn kacau mama la...pi la main sana..mama nk tido sat...

Irfan : tu la...ni mesti berjangkit byk dari Ifan ni...tu la mama ni len kali kalau Ifan selsema...mama takyah la mai dekat2 kat Ifan...berjangkit...sian pulak kat mama... (dlm hati berkata... 'abis tu sape plak yg nk merawat mu yangg kalau tgh sakit...sila jwb sayangg...')

aku senyum sambil dlm hati terasa syahdu budak kecik nie sguh prihatin kan aku...bukan ari ni je mmg selalu dia mcm tu...kdg2 dia buat aku ni mcm bdk2 kecik pon ada...hehee mcm la dia tu besor sgt dh...take care sana sini...hadoi nak tergelak aku...

Pastu aku bangun mandi suma...dan si abah buat kan megi utk dia...bila dia dh tak abis mkn...maka aku yg habis kan megi dia sebab pedas sgt...dia tahu megi tu dh mmg pedas...maka dgn baik hati nya gi amik air minuman utk aku 1 mug penuh...diletak nya dpn aku..amik ko..takut aku pedas kata nya...aduss...adusss...ini bdk sgt prihatin woo...sayang sgt2 ke dia....muahhh..muahhhhh...!


selingan piccas yg tiada kaitan...tiada kaitan pon tetap nk tempek jgk...ngeeee




nota : terasa nak ubah template dgn mengguna kan khidmat Whitey Mommy...suka berurusan dgn dia nie...senang dan pemudah cara gitu...dan hasilan dia kreatif dan menarik...ramai2 la gi terjah situ ye...!


 


9 comments:

mamalieyna said...

loor selesema pulak! bab ni memang tahanlah..haa baru sebut, eina pun dh bersin ni..huhu..hope tak la selesema..

hehe..silalah berurusan dgn sha @whitey mommy tu..sgt mudah tau..hehe..then, dia mmg kreatif!

Ena said...

huhu.. sangat tak selesa bila selesema kan!..

huby ena yg dok sok sek sok sek tu.. baik kejap pastu datang balik.. haihh!! hilang selesama satuk & sakit tekak.. pastu baik yg tu.. dtg balik flu tu.. aloh la... berulang2 la camtu.. sian je..

LYAfrina said...

semoga cpt sihat..kalo mkn ubt selsema mmg xtahan.. ngantuk.. apa2 pon take care yer:-)

Huda said...

huda pun dpt selseme pagi ni :(

MrS. F!zA said...

giliran akk plk ye.fiza seminggu lebih bru hlg selesema n bengang telinga n kepala ni tau..serik!!

alahai irfan touching aunty baca..

eB ezrin said...

saya pn dmm selesema cekgu...
hadoiiiiiiiiii

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

hope cepat sihat k, yup sha wat memnag cantik cepat2 wat template baru kita nak tengok gak

~~*Lady Salwa*~~ said...

dah lama tak kena selsema... tapi memang seksa la kalau selsema. tambah kalau nak tido tak leh nak nafas...

gud boy la irfan ni... pandai dia jaga mama dia... dah besaq nanti sure jadi anak ug bertanggungjawab... sweet....

Izan Ishak said...

akak....jgn lupa makan ubat ye. selsema mmg buat kita rasa tak selesa kan~

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy