Thursday, January 27, 2011

Keow Teow 'Teng'...penah makan tak..?




Salam...

Nak tunjuk bekfes berikutan dari entry sebelum yg ni...ekseli bekfes selalu nya harus berasas kan koew teow...ntah semenjak ni...koew teow adalah pilihan pertama ku utk apa2 je menu hatta tomyam ke..sup ke atau sekadar goreng2 je...tetap la dgn koew teow aku tuu...ntah lerr sejak bila jd faberet...sebelum ni apa2 pun asyik bihun je...

Paling aku suka dan selalu aku oder ni la Koew Teow 'Teng'..ntah nak sebut dgn tulis tu jadi lain bunyi...korang sebut apa...ngehh...ia nya mcm koew teow sup jgk...cuma rasa nya lebih pedas...rasa sup nya ala2 bihun PAMA...korang penah makan kan PAMA...hehee tapi yg ni sedap lg la...mmg maveles la gerai yg selalu huby singgah utk beli kan aku ni...siyes sedapp...

Selain tu aku paling suka Koew Teow Kungfu kat Kulim Mall...mmg lain rupa dan rasa dari tempat2 laen yg penah aku oder...nanti aku publish kan kat sini rupa dia...ekekek




ni rupa dia...tgk pun dh sedap...dlm tu diletak fishcake dan ayam yg dicarik carik...memang terangkat...pedas lada nya buat meleleh air hidung...ekekek...


sekian...


nota : lunch ni nk makan apa pulak...koew teow lagi ka...




16 comments:

man yusoef said...

oh laparnye...wajib pergi lunch skrg gak...hehe

mamalieyna said...

uuik kuew teaw saje..hehe..
yummy! nmpk cam kue teuw tomyam ja..eina suka! hehe..

|| NaFiRaa || said...

slalu makan kuew teow tomyam jek.. nampak cam sedap jek..yum yum

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wah sedapnya sib baik kita dah kenyang...erkk...Alhamdulillah HB disini

Zue AnnaLeeya said...

zue pon peminat kuetiau... klu mkn sup atau tomyam ker mesti nak kuetiau... hehehe..

syariza09 said...

camner leh dpt perkataan "teng"

LYAfrina said...

sbnarnya..lya teruja tgk gambo makanan tu.. sbb guna dslr.. makanan tu nmpak bertambah best kan...

Huda said...

huda suka makan pedas lepas tu meleleh air hidung :) nmpk sedap tu..

chugie said...

wah.. 1st time dengar nama K.Teow teng ni.. camne rasanye tu?

HALAMANKU said...

Akak tak pernah dengar... nampak sedap.. cam kuah tom yampun ader..

~~*Lady Salwa*~~ said...

dulu2 sal memang penggemar no.1 kue teow... sekarang dah beralih angin kepada bihun lak... hehe

memang nampak cam mabeles je kue teow tu... nyummy, sedapnya....

MrS. F!zA said...

alamak idoklah pnh dgr nama kuey teow cm gitu kak..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tak penah makan la kakkk..tp nmpk cam sodap

Ogy said...

br pestime dgr....mcm2 nama makanan...seb bek tak kuew tiaw tent teng...hehee

~Siti Hajar~ said...

terliur km tgk koey Tiaw 'Teng' fieza ni...kbtulan km pn minat mknan yg bkuah nih...ermmm...telioq weh!!!

Ya ALya said...

dengar pun tak pernah,makan lagi la tak pernah.....

Related Posts with Thumbnails
 
Designed by Whitey Mommy